Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volt på mottakerbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volt på mottakerbatteri

    Jeg monterte i dag en failsafe på en savage som har et helt nytt 1400mah 6v mottakerbatteri. Dette ble fulladet for ca en uke siden og har egentlig bare ligget i bilen fulladet uten bruk siden jeg ikke har hatt tid enda men ville ha det klart.

    Når jeg monterte failsafen så kom jeg såpass langt at jeg fikk stilt den inn på 50% brems før den bestemte seg for å faktisk låse seg i den stillingen. Først lurte jeg på om det var noe galt men så målte jeg volten på mottakerbatteriet og den var plutselig på 3.4 volt, og failsafen skal tre inn på 3.9, så den funker jo perfekt.

    Jeg satte batteriet noen minutter på lading igjen og gikk fort opp i ca 7 volt igjen. Men er dette normalt? At hvis man ikke bruker batteriet så går volten ned og man må topplade det igjen?


    Planen videre er å la imaxen lade det ut og heller lade det opp rett før kjøring.
    Last edited by Corvinus; 10 March 2012, 16:47.

  • #2
    De synker noe, men dette hørtes jo ekstremt ut.
    Eg har hatt Lipos liggende siden i fjor sommer å slapp unna med å toppe de i 5 minutt stk..
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Nå er det stor forskjell på Lipo og Nimh da. Lipo har veldig liten selvutladning mens Nimh har mye større.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X