Announcement

Collapse
No announcement yet.

brushless : mindre motor mere kraft?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • brushless : mindre motor mere kraft?

    Har sett på to motorer fra feigao til min e-maxx en 7xl og en 8l i følge dette skjemaet gir 8l mere kraft.

    hvilken ville dere kjøpt og er det som står her riktig ( antageligvis mere moment i 7xlen)

  • #2
    Begir meg ut på dette med å svare på tråder og jeg

    Hmmm jeg skjønner ikke helt hva du mener med at en 8L gir mere kraft enn en 7XL.
    Ifølge denne siden: http://www.offshoreelectrics.com/fei...tors-chart.php
    så er 8L; 3072KV og 7XL; 2382KV dette betyr at f.eks 7XL motoren spinner med 2382 Rpm pr. Volt. Så om du setter 10v på den så går den med 23820Rpm.
    etter som hva jeg har skjønt så er de raskeste (de motorene med høy KV) svakere enn de treige (de med lav KV).

    Så for å svare på spørsmålet ditt så er den 7XL motoren sterkere enn 8L motoren.

    Venligst rett meg om jeg tar feil, jeg har prøvd å skreve så "enkelt" som mulig

    Comment


    • #3
      Moment of effekt er to forskjellige ting.
      De er beslektet men om du vil gå fort er effekt det viktige.

      Kv sa kansje mye om effekt før men ikke så mye nå lengre. f. eks så hadde corally en motor som gikk 13 000 o/min på èn volt men den har vel noe i nærheten av halvparten i effekt i forhold til den nyeste modellen til corally.

      Høyere Kv på samme serie med motorer er riktignok ett sikkert vurderings grunnlag for hvem som gir mest effekt i den serien.

      Problemet med motorer som gir mye effekt og har få turns er at de har lavere virkningsgrad som betyr mere varme og da kan det en være fordel å gå ned i turns og opp i volt isteden om man kan det.

      Noe slikt.

      Her er masse om motorer:http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...tor-registeret
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X