Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novak HavocPro Ballistic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Novak HavocPro Ballistic

Jeg fikk min nye Novak HavocPro Ballistic 6,5T motor og regulator på mandag, fikk det montert i bilen.. å var klar for testing.
    Det som skjer når strømmen kommer på, er at gassen nesten går for full pupp, men jeg får trimmet den ned til -100 på senderen (som er av type Futaba 3pm, alt står på grunnstiling, dette gjelder Novak regulatoren også).
    Etter å ha fått trimmet den ned til -100, så går såvidt hjulene rundt, selv om gassen på senderen er i nøytral.
    Bilen bremser ikke skikkelig heller.. den bare senker farten rolig.
    + At den ikke vil gå i revers, selv om jeg har gått inn på regulatoren å slått revers på ON...

Er det noen som har vært borti dette eller som har no tips eller råd?
    Kan det være no inntsillinger på senderen?

Å som sagt, alt står på grunninnstilling..

Dag Erik
    Dag Erik Kristoffersen -82
    FG Monster Marder-ESP RACE PORTED G260RC-RN-Futaba 3PM 2.4GHz
    HPI Sprint 2 Drift Toyota Trueno - Futaba 3PM 2.4GHz

Du må nok kalibrere esc opp mot kontrollen. Dette tenker jeg meg at du finner i bruksanvisningen, eller på nettet om du har kastet den.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

Comment

Hvis den Novaken er som andre Novaker, så gjør følgende.

Sett på radio, hold inne resetknapp på esc samtidig som du slår på bryteren. Hold den inne til lampa lyser solid rød. Slipp den opp med en gang det lyser og gi gass på radio. Hold gassen inne til lampa lyser solid grønn. Deretter full brems til lampa blinker grønt, deretter i nøytral. Fiks ferdig.

Husk å ha alle subtrim osv på 0. Og epa throttle på full guffa.
      99% sikker på det er slik
      TEAM ELEFUN

Comment

Originally posted by extra View Post
        Hvis den Novaken er som andre Novaker, så gjør følgende.

Sett på radio, hold inne resetknapp på esc samtidig som du slår på bryteren. Hold den inne til lampa lyser solid rød. Slipp den opp med en gang det lyser og gi gass på radio. Hold gassen inne til lampa lyser solid grønn. Deretter full brems til lampa blinker grønt, deretter i nøytral. Fiks ferdig.

Husk å ha alle subtrim osv på 0. Og epa throttle på full guffa.
        99% sikker på det er slik

Du kunne nok ha sagt at du var 100% sikker... for det stemte det du skrev så takk for svarene gutter.

Tenkte ikke på at jeg måtte gjøre slik som dette... men jeg får skylde på at jeg er forholdsvis rimelig fersk på el-bil... hehe..
        Men da har jeg da lært no nytt i dag!

Har også fått satt opp 2 program på senderen, et til Hpi'n og en til Fg'n

Dag Erik
        Dag Erik Kristoffersen -82
        FG Monster Marder-ESP RACE PORTED G260RC-RN-Futaba 3PM 2.4GHz
        HPI Sprint 2 Drift Toyota Trueno - Futaba 3PM 2.4GHz

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
        Welcome to our newest member, Mortenporten.
        Working...
        X