Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly esc til båt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly esc til båt?

    Jeg ser at fly esc'ene er billegere enn båt esc...brude jeg gå i innkjøp av en sånn? Rundt 10-20 ampere

  • #2
    Uten at jeg kan noe som helst om båt, så vil jeg tippe det er to grunner til at de er billigere...

    1: Den åpenbare, de er ikke vanntette (regner med de til båt er det?)

    2: En båt vil ha høyere strømtrekk pga. mer motstand i vannet, og trenger derfor dyrere komponenter.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Vil den funke til en vanlig båtmotor? Hvis jeg har riktig ampere og volt stryke?

      Comment


      • #4
        Originally posted by KapteinFredrik View Post
        Vil den funke til en vanlig båtmotor? Hvis jeg har riktig ampere og volt stryke?
        Hvis i tillegg timing og antall poler stemmer, så burde den vel det, men jeg tror du vil brenne den kjapt med mindre du har mange ampere å gå på.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrune View Post
          Hvis i tillegg timing og antall poler stemmer, så burde den vel det, men jeg tror du vil brenne den kjapt med mindre du har mange ampere å gå på.
          Timing?

          Mere ampere på esc'n eller motoren?

          Comment


          • #6
            Timing er en innstilling i ESC som jeg ikke vet mer om enn at den må stemme mot motoren...

            Mer A på esc... Greit å ha en del å gå på.

            På en båt vil jo motoren jobbe hardere enn på ett fly.
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Får jo dårligere kjøling inne i en båt. Du kan jo prøve med en ESC som er speccet til dobbelt av hva du regner med å trekke og sørge for god kjøling evt ekstra kjøleribber.
              Timing bør stemme. Spesielt hvis du kjører en inrunner med få poler og setter timingen veldig høyt kan du fort ødelegge motor eller ESC.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X