Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESC, batteri og BEC hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESC, batteri og BEC hjelp!

    Hei

    Jeg lurer på hvordan jeg kan få 2 ESC'er til å fungere på 1 batteri.
    En annen ting er at esc'ene mine ikke har BEC, så da må jeg vel programere den selv.
    Det jeg lurer på er om jeg må bruke et 4.8 volts batteri når jeg skal programere dem eller om jeg bare kan plugge inn 11,1 volts batteriet mitt?

    Denne videoen fant jeg, Hva bruker man BEC til egentlig? Er dette rette måten å gjøre det på?



    Her et forslag på hvordan jeg har tenkt å koble dem sammen. kan dette funke?
    Attached Files
    Last edited by andriksen; 12 June 2010, 17:13.

  • #2
    Jeg tror jeg fant ut hva bec var, Er det sånn at hvis jeg ikke har bec så sender ikke esc'en ut strøm til motakeren, Så da må jeg ha ett 4,8V batteri i tillegg plugget inn i motakeren? Jeg skal ikke ha noen servoer koblet til.

    Kan noen bekrefte at det jeg sa nå er rett eller feil?

    Foresten, hvis du ser på bilde mitt, så ser du at jeg har en channel 1 og en channel 2. Jeg skal bruke v-tail funksjon.

    Takker for svar!

    Comment


    • #3
      En BEC (Battery Eliminator Circuit) gjør at du slipper å ha en egen batteripakke for servoer og mottakere. Den tar strøm fra hovedbatteriet, og omformer ned til spenningen som trengs for mottakeren.

      Slik du har koblet ESC'ene over, så står de i serie. Det vil si at du trenger 2x spenning på batteriet (hvis du har 11,1V ESCer, trenger du et 22,2V batteri). Du kan alternativt sette de i parallell, men da vil du trenge en batteripakke som kan levere mye strøm (men da på 11,1V). (Serie: Dobbel spenning, parallell: Dobbel strøm). Er litt usikker på hvordan evt. cut-off-kretser fungerer på disse oppsettene.

      Comment


      • #4
        Ok takk! men hvis jeg skal paralell koble så blir det vell sånn da.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Det er korrekt.

          Comment


          • #6
            Ok! takk, da er problemet løst

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X