Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløs motor til Traxxas Slash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløs motor til Traxxas Slash

    Hei,
    før sommeren så dro hele trinnet på skolen til et sted hvor det var skateramper fordi 10. klasse hadde eksamen.
    Da tok selfølgelig jeg og en kamerat med en bil hver. Jeg tok med min Traxxas Slash som har Velineon VXL 3s ESC og motor 3500kv.

    Det var en annen som kjørte litt med bilen min (han har nitrobil selv, så han har erfaring med radiostyrte biler som kjører fort), og hoppa veldig mye med den. Når han hoppa på hoppa med bilen hoppa han kanskje 2,5m opp i lufta og landa på hard asfalt.

    Så merka vi at bilen begynte å kjøre dårlig, det vil si at den kjørte sakte og hvis vi ikke ga full gass så hakka bilen seg framover.
    Jeg ble med han andre som hadde med seg bil hjem, og lada opp batteriet. Men bilen var forstatt like dårlig. Han har nå lånt bilen min i 2 måneder nå, og prøvd børstemotoren sin, den fungerer bra så vi går utifra at det er VXL motoren min det er noe galt med.

    Vurderer å kjøpe ny motor, men hva anbefaler dere til Traxxas Slash?
    Traxxas Slash VXL
    Losi Ten-T

  • #2
    Er du sikker på at det er motor som er gåen? Det høres mer ut som esc-en er brent, noe som gir cogging/hakking ved lave turtall..
    Har du en annen motor eller esc slik at du kan teste om det er motor eller esc som er røket?

    Comment


    • #3
      Jeg kjører Mamba Monster i min Slash 4x4... 2-6s batteri (alt etter hvor mye krefter jeg er ute etter den dagen)
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Originally posted by H93 View Post
        Er du sikker på at det er motor som er gåen? Det høres mer ut som esc-en er brent, noe som gir cogging/hakking ved lave turtall..
        Har du en annen motor eller esc slik at du kan teste om det er motor eller esc som er røket?
        Jeg har desverre ingen annen motor eller ESC å teste på.

        Originally posted by xillianto View Post
        Jeg kjører Mamba Monster i min Slash 4x4... 2-6s batteri (alt etter hvor mye krefter jeg er ute etter den dagen)
        Tror du har postet i feil tråd

        EDIT: Som sagt så er det jo en som låner Slashen av meg, og han tror det er motoren det er noe galt med, han har prøvd med sin egen børstemotor.
        Last edited by langtidsminne; 22 August 2010, 21:54.
        Traxxas Slash VXL
        Losi Ten-T

        Comment


        • #5
          Originally posted by xillianto View Post
          Jeg kjører Mamba Monster i min Slash 4x4... 2-6s batteri (alt etter hvor mye krefter jeg er ute etter den dagen)
          Det var en annbefaling ang motor.
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Hva synes dere om disse motorene?
            Novak Velocity 5,5T 7400kV

            HPI Flux Warp 5700kV

            Novaken er jo bare halvparten så dyr som VXL, og den går mer enn dobbelt så fort. Har litt lyst på den, selv om den er svakere men jeg kan jo bare gire ned
            Traxxas Slash VXL
            Losi Ten-T

            Comment


            • #7
              Kjører på denne i en traxxas stampede. 55 km/t på 2s, omtrent det dobbelte på 4s. En liten hump eller noe på flat underlag, og den backflipper. Billig er den også, ca 180kr pluss frakt. Anbefales på det varmeste!

              Comment


              • #8
                Originally posted by langtidsminne View Post
                Hva synes dere om disse motorene?
                Novak Velocity 5,5T 7400kV

                HPI Flux Warp 5700kV

                Novaken er jo bare halvparten så dyr som VXL, og den går mer enn dobbelt så fort. Har litt lyst på den, selv om den er svakere men jeg kan jo bare gire ned
                De der kan du nok bare glemme. Trekker alt for mye strøm og blir alt for varme i en bil som Slashen. Den motoren linket til over her er nok grei hvis du skal bruke minst mulig. Større og sterkere enn disse onroadmotorene du har funnet også. Evnt kan du vurdere denne om du bruker 2S batterier eller tilsvarende.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Originally posted by >Jonas< View Post
                  De der kan du nok bare glemme. Trekker alt for mye strøm og blir alt for varme i en bil som Slashen. Den motoren linket til over her er nok grei hvis du skal bruke minst mulig. Større og sterkere enn disse onroadmotorene du har funnet også. Evnt kan du vurdere denne om du bruker 2S batterier eller tilsvarende.
                  Er den motoren noe bra? Er den like bra som Velineon 3500 og tåler like mye? Hvilken størrelse er lurt å ha?
                  Bare lurer på en ting, går det an å ha børsteløs motor med sensor i VXL-regulatoren?
                  Traxxas Slash VXL
                  Losi Ten-T

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kan ikke på bakgrunn av egen erfaring si at den er bra, men ut ifra kommentarene den har fått virker den da brukbar. Jeg ville valgt 3000kV om jeg brukte 3S, og 3500kV om jeg brukte 2S (og 3S). VXL-3S har sensortilkobling ja.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by >Jonas< View Post
                      Jeg kan ikke på bakgrunn av egen erfaring si at den er bra, men ut ifra kommentarene den har fått virker den da brukbar. Jeg ville valgt 3000kV om jeg brukte 3S, og 3500kV om jeg brukte 2S (og 3S). VXL-3S har sensortilkobling ja.
                      Men akselen på den er motoren er jo 5mm, og på VXL er den 3mm. Hva gjør jeg med det?
                      Håper den motoren er sinnsykt bra.
                      Traxxas Slash VXL
                      Losi Ten-T

                      Comment


                      • #12
                        Kjøper pinion beregnet for 5mm aksel.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • #13
                          Så innpå hobbyking.com og der har de jo mange motorer og alle har lik pris, så jeg lurte på om det er greit å kjøpe den på 4000kV eller 4400kV siden når jeg først har tenktå kjøpe ny motor så kan jeg vel kjøpe en som går bedre enn VXL.

                          Går det ann å velge mellom XL, L og S? Hva skal jeg ta da? XL? Og priser de ned pakka så jeg slipper toll og mva?
                          Traxxas Slash VXL
                          Losi Ten-T

                          Comment


                          • #14
                            Høyere kV-tall betyr at den er raskere per volt den blir matet med, ikke at den går bedre. Høyere kV betyr også høyere strømforbruk, og dermed også sjansen for høyere varmeutvikling og kortere kjøretid. En motor med lavere kV er sterkere enn en fysisk lik motor med høy kV. Dermed kan den også gires høyere. Hvordan batteri bruker/skal du bruke?
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by >Jonas< View Post
                              Høyere kV-tall betyr at den er raskere per volt den blir matet med, ikke at den går bedre. Høyere kV betyr også høyere strømforbruk, og dermed også sjansen for høyere varmeutvikling og kortere kjøretid. En motor med lavere kV er sterkere enn en fysisk lik motor med høy kV. Dermed kan den også gires høyere. Hvordan batteri bruker/skal du bruke?
                              Bruker 9,6v og 7,2v NiMH. Men har lyst å begynne med 11,1v Lipo
                              Traxxas Slash VXL
                              Losi Ten-T

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X