Announcement

Collapse
No announcement yet.

Giring av HPI Blitz med 5.5T børsteløs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Giring av HPI Blitz med 5.5T børsteløs?

    Har akkurat kjøpt meg eZRun 5.5T børsteløs som skal i en HPI Blitz. Noen som har noen formening om hvordan jeg bør gire den?
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    Er blitz'n like stor som strike? Lurer også på giring. samme combo.
    Kurt Andersen , Rc Addicted

    Comment


    • #3
      Så lavt som mulig, spes med 11,1v

      Comment


      • #4
        mrtical: Ja, Blitz`n er like stor som en Strike. De kaller den 1/10, men jeg vil nå si det er en 1/8....

        freddy85: Når du sier lav giring, så mener du minst mulig motordrev og størst mulig piniong?
        Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
        Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

        Comment


        • #5
          ja, mindre pinjong( motordrev) og /eller større spur er å gire lavere. Dette gir bedre ( lavere) temperaturer på motor / ESC
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            Det er jeg klar over, men, ingen som har et eks? har bare org spur tror jeg. og pinion.
            Kurt Andersen , Rc Addicted

            Comment


            • #7
              På Blitz'n min vil det da si 16T pinjong og 88T spur. 16T og 88T er minste/største som lages til Blitz'n.
              Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
              Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

              Comment


              • #8
                Originally posted by MrViking View Post
                På Blitz'n min vil det da si 16T pinjong og 88T spur. 16T og 88T er minste/største som lages til Blitz'n.
                Det høres bra ut

                Men hva er giringa rett ut av eska / slik den er nå?
                Last edited by SAVAGEry; 29 August 2010, 09:49.
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Testet nå min strike med 90t-20t på ECSPEED 8.5t
                  Gikk kjempebra. Farta GODT og VELDIG god aks.
                  Kjørte tomt et 3s 2000mah 30c batt uten at noe ble overnaturlig varmt.
                  Tror jeg selv holder meg til ECSPEED 8.5t istede for EZrun 5.5t. Får forbli i drifteren.

                  Poenget var at 88t-16t skal nok fungere fint for deg.
                  Kurt Andersen , Rc Addicted

                  Comment


                  • #10
                    Rett ut av esken er det 18T/88T, så blir ikke noen kjempeforskjell. 5.5T motoren er i posten, så får ikke testet ut noe enda.
                    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X