Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Børsteløs motor og drivverk, trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Børsteløs motor og drivverk, trenger hjelp

    Hei, er akk ny på forumet og visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men jeg kjøpte meg en slik:http://www.absolutthobby.no/product_...6f62e24a28ce06

    Satte på ett 11,1Volt 1500mAh Lipo batteri og kjørte litt i stua og plutselig så dro den så fryktelig dårlig, tok den opp ifra gulvet og ga gass og da var det fult utdrag på hjula og di ble "ballong", men setter jeg den på gulvet igjen så drar den dårlig, motor går for fult men ikke resten av bilen, hva kan være galt? drev på motor eller har motor tatt kvelden ved motstand? kan holde bilen igjen med hånda og gi full gass, og da gidder ikke hjula å gå rundt en gang, før så spant den, det gjorde den di første 5min med Lipo batteriet også, men nå er den liksom helt død, går SKikkelig dårlig fram over men motor har turtall.

    Håper noen har noen tips eller har vært borti det samme

  • #2
    tenker meg at spurdrev har løsnet, Sjekk skruen om denne er stram... vist du har kjørt lenge slikt, så kan det være at slipperpad eller slikt er gåent nå... Men sjekk manualen og stram skruen til spurdrev litt mer du (bruk også locktite og la denne virke litt før du kjører)

    Er nok ikke noe alvorlig
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      ok, men hvor sitter dette og hva er det

      Comment


      • #4
        Det er tannhjulet som sitter mot motoren din, Drivverket med andre ord.

        Finn motor med Pinion (tannhjulet på motoren) og sjekk tannhjulet som pinion står intill...
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          ok, skal sjekkes nå tusen takk for hjelpa, sier ifra når jeg har sett på det

          Comment


          • #6
            Nå har jeg sett på dreva og ser att det store drevet på mellom aksling er veldig slitt skåslitt faktisk og att pinjon drev på motor er hakkette og stygt, og att drevet på mellomaksling var litt løst, fram og tilbake, kan dette være problemet? får man fjøpt disse drevene løst eller må man kjøpe hele mellom akslingen? kommer di kun i plast eller i stål/messing også?

            Comment


            • #7
              Stål er jeg usikker på, Men du får spurdrev alene i de aller fleste tilfeller.

              Sjekk med butikken hvor du kjøpte den eller se i manualen etter ett delenummer på delen.
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X