Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xcelorin ESC fan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xcelorin ESC fan

    Har kjørt bilen min i ca. 1 time totalt. Og jeg har allerede da knukket av godt over halve vifta som sitter på ESC. Tenkte jeg likesågodt kunne bestille et par, da det tok så lang tid før jeg så prisen. Kan den trylle? 200,- skal smallsize ha for den vifta. Er det noen som vet om andre vifter som faktisk tåler noe annet enn et lite vindpust? Om de knekker så fort så vil jo jeg måtte bytte vifte oftere enn jeg bytter boxer! Eller er det bare å kjøpe seg en ny ESC? koster jo nesten det samme som 3 dager med RC kjøring om de knekker så ofte.

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

  • #2
    Originally posted by Thomaseh View Post
    Har kjørt bilen min i ca. 1 time totalt. Og jeg har allerede da knukket av godt over halve vifta som sitter på ESC. Tenkte jeg likesågodt kunne bestille et par, da det tok så lang tid før jeg så prisen. Kan den trylle? 200,- skal smallsize ha for den vifta. Er det noen som vet om andre vifter som faktisk tåler noe annet enn et lite vindpust? Om de knekker så fort så vil jo jeg måtte bytte vifte oftere enn jeg bytter boxer! Eller er det bare å kjøpe seg en ny ESC? koster jo nesten det samme som 3 dager med RC kjøring om de knekker så ofte.
    Hvordan i alle dager klarer du og knekke bladene så fort ? Aldri knekt ett blad på mine vifter jeg...
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Originally posted by Thomaseh View Post
      Har kjørt bilen min i ca. 1 time totalt. Og jeg har allerede da knukket av godt over halve vifta som sitter på ESC. Tenkte jeg likesågodt kunne bestille et par, da det tok så lang tid før jeg så prisen. Kan den trylle? 200,- skal smallsize ha for den vifta. Er det noen som vet om andre vifter som faktisk tåler noe annet enn et lite vindpust? Om de knekker så fort så vil jo jeg måtte bytte vifte oftere enn jeg bytter boxer! Eller er det bare å kjøpe seg en ny ESC? koster jo nesten det samme som 3 dager med RC kjøring om de knekker så ofte.
      Vifta er fra Losi, det fordyrer alt. Men det er en 30mm datavifte, ELFA har vel sånt?

      Forøvrig, hvilken Xcelorin? Det er først ned i 6,5-7,5 turn at du trenger vifte. Og hva utsatte du den for slik at den røk?
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        Jeg har vel ett par slike vifter liggende tror jeg. Gi en lyd hvis det er av interesse.
        X-Ray T3 12 Futuba 4PK.
        https://picasaweb.google.com/
        http://teamterribles.com/

        Comment


        • #5
          Originally posted by Razer View Post
          Vifta er fra Losi, det fordyrer alt. Men det er en 30mm datavifte, ELFA har vel sånt?

          Forøvrig, hvilken Xcelorin? Det er først ned i 6,5-7,5 turn at du trenger vifte. Og hva utsatte du den for slik at den røk?
          10,5T Xcelorin, 30mm datavifte skal prøves.

          edit: har funnet en 30mm vifte, men er det 12Volt som går igjennom til vifta? Har ikke multimeter tilgjengelig til å måle :/ Og du mener jeg ikke trenger vifte på 10,5T?
          Last edited by Thomaseh; 31 October 2010, 07:27.

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #6
            Originally posted by Thomaseh View Post
            10,5T Xcelorin, 30mm datavifte skal prøves.

            edit: har funnet en 30mm vifte, men er det 12Volt som går igjennom til vifta? Har ikke multimeter tilgjengelig til å måle :/ Og du mener jeg ikke trenger vifte på 10,5T?
            Kan jo teste åssen farta blir. jeg kjørte 6,5 i 4wd i hele sommer uten vifte, men man må selvfølgelig gire ganske riktig osv. men denne elektronikken skal bli veldig varm før det er noen fare.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Razer View Post
              Kan jo teste åssen farta blir. jeg kjørte 6,5 i 4wd i hele sommer uten vifte, men man må selvfølgelig gire ganske riktig osv. men denne elektronikken skal bli veldig varm før det er noen fare.
              ESC har vel heat cutoff? Så om det blir for varmt så sier den vel ifra

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • #8
                Originally posted by Thomaseh View Post
                ESC har vel heat cutoff? Så om det blir for varmt så sier den vel ifra
                Skal ha det. Og som sagt, med 10,5 er dette null stress.
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X