Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mamba monster problemer...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mamba monster problemer...

    Hei!

    Har en savage flux som jeg ikke har brukt på en uke ca. pga ødelagt drev. Nå har jeg bytta dette, og har problemer med fartsregulatoren:


    Når jeg skrur den på, hører jeg bare halvparten av tonene jeg "vil" høre... altså alle LEDza blinker og det piper noen ganger, men etterfulgt av bare 2 pip. Når jeg prøver å gi gass skjer ingen verdens ting. Jeg kan svinge, men når jeg gir gass forandrer ikke en gang lysene seg... skjer ikke noe som helst...
    Har prøvd å bytte mottaker, snu koblingen, bytte om på motorledningene, justere throttletrimmen, men ingen ting gir noen som helst forskjell... kan det være lipo cutoffen som har gått til H#="()#Y" ??? noen som har opplevd dette / kan tenke seg en mulig årsak? er det noe med fartsregulatoren å gjøre... har prøvd å bytte ut alt mulig så... ... håpet på at det kanskje kunne være innstillinger elns.....
    Tenkte på castle link, men det er ikke sååå billig, og så vet jeg jo ikke om det hjelper.....

    Takker&bukker for svar
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

  • #2
    Sette opp regulatoren mot radioen på nytt?

    Comment


    • #3
      Batteriene stått koblet i når den ikke har vært i bruk??

      Har du sjekket dem? Hvordan volten er osv

      Comment


      • #4
        har nettop ladet batteriene... de er begge på 8,4v... ( 2s lipo )

        prøvde å kalibrere den nuh, men får ikke kontakt så jeg får kalibrert... altså ESC reagerer ikke på noen som helst kommando fra radioen, heller ikke kalibrering etc.... : /
        kan prøve å binde på nytt da... men det vil vel ikke hjelpe da jeg kan svinge med den...
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Kamerat som opplevde noe liknende å da var det fuktighet i ESC.
          Men det er vel neppe tilfelle her.

          Min tellet kun to her en gang tidligere, da var det ene batteriet som var gått langt ned :/

          Comment


          • #6
            jaa..... står de fleste steder at symptomene er for lipo cutoff....

            fuktighet KAN jo være mulig da jeg har kjørt den i snø... men er vel lite trolig når jeg ikke merket noe etter sist gang jeg kjørte, + at den har jo stått rimelig lenge (8 dager...) og burde ha tørket nå...

            om det er noe med cutoffen får man vel ikke justert den når man ikke får kontakt med ESC via radioen, utenom castle link eller programeringskort... : /

            vel.... får forske litt på det... kanskje prøve hårføneren for sikkerhetz skyld..
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              hva gjorde han med fuktighet-problemet for å fixe det, om han fixa det i det hele tatt da?

              legge den til tørk på varmekabel-gulv? hårføner... ?
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #8
                Tørka den med varm luft ja.

                Men dersom det skal kjøres i snø så bør den nok gjøres vanntett for og være på den sikre siden

                Comment


                • #9
                  sist jeg kjørte så hadde jeg outerwear uttapå den, og nå har jeg dekket kretskortet til med liquid tape, men den funker ikke... helt på trynet at jeg ikke sjekka det før jeg smurte inn den røde gugga....
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #10
                    Nå har jeg insett at regulatoren kanskje er ødelagt....

                    Har prøvd å renset kretskortet nå, i håp om at det skal bli bra når det tørker...(?)

                    Uansett skal jeg ha meg en backup-ESC, og tror jeg skal bestille en nå... har sett litt rundt, og kom fram til at denne kanskje kunne være noe, 80A holder vel for bruk med 4s lipo? eller burde jeg gå for "storebroren" ,med 150A til 3-400 kr mer?
                    Denne er jo "splash proof" også, noen som har erfaring med den? brukt den (eller andre hobbywing produkter [som er "splash proof"?])

                    EDIT : denne er vel grei? har hørt mye om den iaf...
                    Last edited by SAVAGEry; 11 December 2010, 15:23. Reason: ..
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X