Announcement

Collapse
No announcement yet.

inferno gt elkonvertering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • inferno gt elkonvertering

    hei,drive å konvertera en inferno gt til el,men lure litt på korleis dette skal koblast...er mekanisk brems og to gir...konverteringskit frå rcmonster...for den servoen til bremsa må vel inn på mottaker på sammme plass som esc? må en då ha enslags mixing på den kanalen?eller mellom 2 og3 kanal? må vel og koble ut brems på esc? blir vel litt som tekno konverteringane dette..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

  • #2
    Jeg hadde et liknende prosjekt selv for ikke så lenge siden. Da brukte jeg en y-kabel som koblet sammen bremse-servoen og regulatoren, slik at begge gikk inn i 2-kanalen.
    Noen radioer har en såkalt bremse miksing. Bremse miksingen går ut på at du har regulatoren i 2-kanalen og bremseservoen i 3-kanalen. Da vil begge reagere på gass og bremse kommando. Da slipper du y-kabelen.

    Jeg programmerte brems og revers av.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Takker...va det eg trudde...tenke eg får få meg en y kabel...blir vel d lettaste...
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        ka motor oppsett og slikt du bruker då? lyst og gjere det samme eg og.. men no er det savage for alle penga...du får gi en lyd viss du komme til og selge
        Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
        tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

        Comment


        • #5
          har ikkje esc endå,men motor blir mamba 2200kv...trur ikkje eg har tenkt å selge med det første...blir fin rallybil dette.....med dette oppsette so e den endel raskere enn nitro,og nitroen skal vel være god for opp mot 100...e onroadversjonen med to gir dette...
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            dette...http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmigtkit
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              det er den eg har lyst på ,ligg en film med bl som går 143 på youtube.. hadde den første som kom ut av gten men den motoren var boss fra dag en.. fikk den aldri til og gå skikkelig
              Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
              tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

              Comment


              • #8
                ja,ska bli spennande å sjå kor dette funka...e jo et ganske dyrt konverteringssett då...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  blir nok bra skal du sjå...
                  Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                  tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                  Comment


                  • #10
                    Her kommer jeg på et rottent bananskall

                    Hvordan går konverteringen?
                    Jeg og en kompos konverterte en GT og en GT2 med kit fra RC-monster og Xerun 150A/2000kV i fjord. Vi endte begge opp på single speed da dette gir mer enn nok fart for oss, ettersom vi har mest moro på bane (Spydeberg) med 1/8 onroad. Dessuten slet vi litt med overgangen på 2-speed pinions (var noe som ikke passa).
                    Har målt 109 km/t med "strap-on" GPS og 6-cell lipo. Da hadde vi overhodet ikke optimalisert giringa. Men en dobbel 2-cell lipo holder i massevis på bane. Har ikke hatt sjansen enda, men regner snart med å hudflette noen Inferno GT2 nitro på strekka på Spydeberg (originale ihvertfall).

                    Vi satte begge opp som emix sier, med y-kabel. Funker som juling. Veldig greit å tune bremsen i tillegg. Litt styr med å få stag og greier til å passe, men fikk det på plass til slutt.
                    Som senterdiff har vi faktisk brukt HSP Bazooka diff. Kinakopi, jeg veit, men den gjør jobben. Rett inn og bilen er veldig fin å kjøre (synes ihvertfall jeg, som kun har et par år på baken med kjøring).

                    Håper prosjektet går i orden, og at det blir full fart i sommer.

                    Comment


                    • #11
                      er ikkje komt lenger,bortsett frå at en xerun 150a e påvei i posten...va litt knotete å få stag til å passe men trur det skal gå...har to speed,men syns det e litt merkelige lyda når eg trilla den..? får sjå når esc kjem og eg får testa..blir køyrt med 4cell oppsett...
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        då blei alt montert og første prøvetur unnagjort... går no rimelig rått dette her,nesten so en vegra seg for å je fullt..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          vart lite bilder av dette prosjektet,men her er ferdige bilder jalfall...
                          Attached Files
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #14
                            Får dere diffene til og holde? Samme oppsett jeg og men skiftet til singelspeed og enveislager så jeg får revers

                            Comment


                            • #15
                              holde so langt..revers e ikkje so nøye for meg,tøft med 2 speed tykkje no eg..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X