hei,drive å konvertera en inferno gt til el,men lure litt på korleis dette skal koblast...er mekanisk brems og to gir...konverteringskit frå rcmonster...for den servoen til bremsa må vel inn på mottaker på sammme plass som esc? må en då ha enslags mixing på den kanalen?eller mellom 2 og3 kanal? må vel og koble ut brems på esc? blir vel litt som tekno konverteringane dette..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
inferno gt elkonvertering
Collapse
X
-
Jeg hadde et liknende prosjekt selv for ikke så lenge siden. Da brukte jeg en y-kabel som koblet sammen bremse-servoen og regulatoren, slik at begge gikk inn i 2-kanalen.
Noen radioer har en såkalt bremse miksing. Bremse miksingen går ut på at du har regulatoren i 2-kanalen og bremseservoen i 3-kanalen. Da vil begge reagere på gass og bremse kommando. Da slipper du y-kabelen.
Jeg programmerte brems og revers av.Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
O.sæland hobby
-
ka motor oppsett og slikt du bruker då? lyst og gjere det samme eg og.. men no er det savage for alle penga...du får gi en lyd viss du komme til og selgeWilly Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++
Comment
-
har ikkje esc endå,men motor blir mamba 2200kv...trur ikkje eg har tenkt å selge med det første...blir fin rallybil dette.....med dette oppsette so e den endel raskere enn nitro,og nitroen skal vel være god for opp mot 100...e onroadversjonen med to gir dette...Cato Risholm, fullt hobbyrom...
Comment
-
Comment
-
det er den eg har lyst på ,ligg en film med bl som går 143 på youtube.. hadde den første som kom ut av gten men den motoren var boss fra dag en.. fikk den aldri til og gå skikkeligWilly Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++
Comment
-
Her kommer jeg på et rottent bananskall
Hvordan går konverteringen?
Jeg og en kompos konverterte en GT og en GT2 med kit fra RC-monster og Xerun 150A/2000kV i fjord. Vi endte begge opp på single speed da dette gir mer enn nok fart for oss, ettersom vi har mest moro på bane (Spydeberg) med 1/8 onroad. Dessuten slet vi litt med overgangen på 2-speed pinions (var noe som ikke passa).
Har målt 109 km/t med "strap-on" GPS og 6-cell lipo. Da hadde vi overhodet ikke optimalisert giringa. Men en dobbel 2-cell lipo holder i massevis på bane. Har ikke hatt sjansen enda, men regner snart med å hudflette noen Inferno GT2 nitro på strekka på Spydeberg (originale ihvertfall).
Vi satte begge opp som emix sier, med y-kabel. Funker som juling. Veldig greit å tune bremsen i tillegg. Litt styr med å få stag og greier til å passe, men fikk det på plass til slutt.
Som senterdiff har vi faktisk brukt HSP Bazooka diff. Kinakopi, jeg veit, men den gjør jobben. Rett inn og bilen er veldig fin å kjøre (synes ihvertfall jeg, som kun har et par år på baken med kjøring).
Håper prosjektet går i orden, og at det blir full fart i sommer.
Comment
-
er ikkje komt lenger,bortsett frå at en xerun 150a e påvei i posten...va litt knotete å få stag til å passe men trur det skal gå...har to speed,men syns det e litt merkelige lyda når eg trilla den..? får sjå når esc kjem og eg får testa..blir køyrt med 4cell oppsett...Cato Risholm, fullt hobbyrom...
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment