Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elmotorer, ESC og LiPo for dummies!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elmotorer, ESC og LiPo for dummies!

    Hei!

    MYE har tydeligvis skjedd på RC fronten siden jeg kjøpte min første Tamyia forrige årtusen. (80 tallet)

    Jeg trenger regelrett enn liten brief på motor og ESC for klassiske elmotorer med børster, børsteløse og sensorless (hva nå det egentlig betyr)

    Det hadde også vært greit om noen kunne forklare hva 5T, 8,5T, 13T osv betyr. Jeg har skjønt at Kv X000 betyr at man motoren yter X tusen omdreininger X Volten på batteriet. I tillegg hvor store motorerkan man klinke til med på standard drev osv som følger med? Har ikke spesielt lyst til å havarere gir og differ på første burn-out

    Når det kommer til batterier så ser jeg det har kommet gode batterier. Hvilke erfaringer er det med LiPO batteriene og krever de noe spesielt ut over egne ladere?

    Mulig dette burde vært innlysende stoff men finner lite info om nevnte temaer...
    tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

  • #2
    Hei,

    Her er noen fin linker du kan sjekke ut

    http://www.lukeenga.org/Elektrotreff.htm (grundig guide, men handler om fly da)

    Comment


    • #3
      Takker

      Takk for informative linker! Her fikk jeg betydelig kompetanseheving og ser at de motorene og batteriene jeg har bestilt skal fungere greit!

      Så skal jeg poste neste spørsmål (carbon deler og gjør det selv greier) i en annen tråd!

      Igjen takk for rask og flott respons!
      tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X