Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mamba Monster esc med ødelagt bec. Kan den repareres?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mamba Monster esc med ødelagt bec. Kan den repareres?

Jeg har en CC Mamba Monster esc med gåen bec (sannsynligvis). Den har passert garantitiden så det er ikke noe å hente der. Er dette noe som noen kan fikse innenfor rimelighetens grenser, eller er det bare å hive den?

kan no kjøpe deg en ekstern CC bec då...http://www.liquidrc.com/index.php?ma...ducts_id=58454
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Ja, det er en mulighet å benytte en ekstern bec, men det er ikke helt optimalt i forhold til plassering. Det er trangt nok inne i mottagerboksen på e-revo'en som det er, så det er egentlig ikke noe alternativ desverre. Men nå har 3 stk. Mamba Monser esc'er gått i stykker på snaue 2 år så nå tror jeg at jeg gir opp CC sin Mamba Monster og prøver Tekin i steden.

Comment

Originally posted by Helmet View Post
        Ja, det er en mulighet å benytte en ekstern bec, men det er ikke helt optimalt i forhold til plassering. Det er trangt nok inne i mottagerboksen på e-revo'en som det er, så det er egentlig ikke noe alternativ desverre. Men nå har 3 stk. Mamba Monser esc'er gått i stykker på snaue 2 år så nå tror jeg at jeg gir opp CC sin Mamba Monster og prøver Tekin i steden.
        Faktiskt så føler vi at Ezrun sin 150A er bedre enn hele Mamba Monster, tåler juling også
        Billigere er den også
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

Comment

Good luck on that one

Comment

Hm... ikke bra. Men du har ikke tatt 3 stykker på 12-15 timers kjøring? Veit da pokker hva jeg skal gjøre. MCM eller hva de heter har vell noen regulatorer som skal tåle en trøkk...

Comment

Jeg ville prøvd Ezrun sin 150A ESC.

Et godt og ikke minst billig alternativ.
              Jeg kan skrive under på at de tåler en trøkk

Ikke så fancy som Tekin da men.

-Steffen
              HPI Baja 5T

Comment

Hm... ikke bra. Men du har ikke tatt 3 stykker på 12-15 timers kjøring? Veit da pokker hva jeg skal gjøre. MCM eller hva de heter har vell noen regulatorer som skal tåle en trøkk...
                Hvilke batterier, og på hvilket motor/gir oppsett og type bil/kjøring?

Comment

Kjører med Flightpower 3s/5ah 30c batterier (Flightpower, IKKE Flightmax). Bilen er en brushless e-revo med standard driverk, orginal dreving og orginale hjul. Den første MMM'en gikk opp i røyk omtrent midt i den andre batteripakka. Hadde akkurat montert vdp'er i demperene så jeg drev å justerte spennet i fjærene. Bare litt turing fram og tilbake over noen homper, ikke akkurat hardkjøring med andre ord. Men plutselig stoppet bilen og sendte ut røyksignaler. Andre gangen kom røyksignalene etter omtrent 15 min med normalt hard bashing i ett sandtak, da hadde bilen gått en god del batteripakker. Tredje gangen (og så langt siste) stoppet bilen etter ~20 min i første batteripakka, og da var det sannsynligvis bec'en som tok kvelden. Drivverket går lett og ledig, jeg er ganske nøye med sånne ting er i orden.

Comment

Kjører med Flightpower 3s/5ah 30c batterier (Flightpower, IKKE Flightmax). Bilen er en brushless e-revo med standard driverk, orginal dreving og orginale hjul. Den første MMM'en gikk opp i røyk omtrent midt i den andre batteripakka. Hadde akkurat montert vdp'er i demperene så jeg drev å justerte spennet i fjærene. Bare litt turing fram og tilbake over noen homper, ikke akkurat hardkjøring med andre ord. Men plutselig stoppet bilen og sendte ut røyksignaler. Andre gangen kom røyksignalene etter omtrent 15 min med normalt hard bashing i ett sandtak, da hadde bilen gått en god del batteripakker. Tredje gangen (og så langt siste) stoppet bilen etter ~20 min i første batteripakka, og da var det sannsynligvis bec'en som tok kvelden. Drivverket går lett og ledig, jeg er ganske nøye med sånne ting er i orden.
                    Merkelige greier.. Og du er 100% sikker på at batteriene er iorden også?
                    Batteriene skal klare brasene, om de er 100% ok..

Jeg kjøpte netopp 2 nye MMM, og har kjørt irundt 20 pakker på de tilsammen i 2 forskjellige biler.. En RC8t og en E-revo..
                    Ingen problemer, og jeg forventer heller ingen problemer
                    RX8 brenner som du ser de også innimellom.. Men som oftest er det kondensatorer som går istykker, ofte pga høye rippelspenninger ved bruk av litt for svake batterier på for tunge belastninger (tung bil med tung giring, og stor motor). Da holder ingen ESC`r...

Du må ta opp problemene dine med castle.. De fikser ny ESC til deg for 70-80 dollar, men du må trolig sende inn din egen til de.. Rundt 160kr i frakt mener jeg..

Comment

Tror også eg ville hørt med castle om dette, da min e revo var ny, kjørte eg i sån 8 minutter, også begynte bilen å ryke, det var vel v2 versjonen eg hadde, eg sendte den inn igjen, og fikk ny. Den eg har nå er vel v3, og funker fett, har hatt den eit år nå, kjører ikke sån forferdelig hardt, men alltid med 6s lipo Ulempen med å drive å sende inn til castle, er at du da må vente i ca 1 måned på ny, men eg kjøpte da ny hos butikk, og solgte den eg fikk igjen på garanti
                      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Jeg er ikke 100% sikker på om batteriene er i orden, men jeg fikk vell kjørt omkring 20-25 pakker på den andre esc'en før den gikk føyken. Så jeg er rimelig sikker på at batteriene er i orden. Og iom at de to andre esc'ene daua etter veldig kort tids bruk er jeg ganske sikker på at det er i esc'ene feilene lå. Det er fult mulig jeg har vært usedvanlig uheldig med MMM'ene mine, men det sitter nå en fjerde Mamba Monster esc i bilen så får vi se hvordan det går. Men feiler den også så må jeg ta det hele opp til vurdering, dette er jo mye dyrere enn å skyte opp raketter i stupfylla. Hehe

Comment

Originally posted by andjoh View Post
                          Tror også eg ville hørt med castle om dette, da min e revo var ny, kjørte eg i sån 8 minutter, også begynte bilen å ryke, det var vel v2 versjonen eg hadde, eg sendte den inn igjen, og fikk ny. Den eg har nå er vel v3, og funker fett, har hatt den eit år nå, kjører ikke sån forferdelig hardt, men alltid med 6s lipo Ulempen med å drive å sende inn til castle, er at du da må vente i ca 1 måned på ny, men eg kjøpte da ny hos butikk, og solgte den eg fikk igjen på garanti
                          Joda, jeg har fått igjen en på garantien. Den andre var over ett år gammel, og da var det ikke noe tema hos CC. Og den tredje hadde jeg som nevnt i første post tenkt til å prøve å få reparet.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Mortenporten.
                          Working...
                          X