Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mamba monster hakker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mamba monster hakker

Har ein kamerat med E-revo MM. Han har fått et problem som ingen av oss kunne forklare.

Når eg gir litt gass, hakker motoren veldig, og går ujevnt. Gir eg full gass, hakker den et sekund eller to, og så går den heilt fint, inntil eg slepper gassen igjen. Skjer både forover og i revers. (vi tilta motoren vekk frå spurdrev, så den gjekk fritt) Noken som har ein idè om ka som kan vere galt? Motor eller esc?

Problemet oppstod mens han kjørte.

Hadde selv samme problem, det gikk vekk når jeg fabrikk resatte regulatoren.

Prøv det, om ikke det hjelper er jeg redd ESC er ødelagt. Svært sjeldent motor ryker.
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

Comment

Takker. Skal prøve.

Comment

Sånn i tilfellet : http://www.castlecreations.com/suppo...s_ed_guide.pdf
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Dette skjer fordi batteriene du bruker ikke klarer og levere nok strøm. Skjer som oftest med Ni-MH eller Lipo med lav C rating. Har selv opplevd det på flere 20C 5000Mah Lipo pakker og Ni-MH. Mamba monster trekker ca 125A på maks så sørg for at batteriene klarer og levere det.

Comment

Originally posted by Eggy View Post
            Dette skjer fordi batteriene du bruker ikke klarer og levere nok strøm. Skjer som oftest med Ni-MH eller Lipo med lav C rating. Har selv opplevd det på flere 20C 5000Mah Lipo pakker og Ni-MH. Mamba monster trekker ca 125A på maks så sørg for at batteriene klarer og levere det.
            Ok. Usikker på ka c rating han har på sine. Han har 4stk turnigy 5000mah 3s som fulgte med bilen.

Vi prøvde å resette esc'en i går, uten hell, så vi lurer på om den er svidd. Vi oppdaga òg at to av batteria hans var ødelagt, målte de til 100-200mV. Så det skjedde litt forskjellig sist han brukte bilen...

Comment

Jeg kjører 30C 5200Mah på 2S pakker (Teoretisk sett 156A) . Når jeg skal opp på 3S pakker blir det nok noe i samme omr evt 35C og over 5000Mah (175A+) Det har også noe og si hvordan ESC'en er satt opp, du har noe som heter "Start Power" denne står standard på Low, bilen vil da trekke så lite som mulig ved start, men selv med lav C rating eller Ni-MH batterier så vil den hakke ved start eller når du gir full gass.
              Last edited by Eggy; 11 July 2011, 16:15.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Mortenporten.
              Working...
              X