Jeg har et problem!
Har en Traxxas Slash 2wd med EZRun 60A ESC og 5,5T motor. Sammen med dette kjører jeg et WinForce 3S 30C 5000mAh batteri. Dette går som ei kule når det fungerer! Men nå har det seg slik, at jeg har hatt 2stk WinForce batterier av samme type. Det første tok kvelden etter andre lading. Da jeg fikk dette batteriet, fungerte det helt fint den første ladingen, men de siste 4-5 minuttene gikk bilen dårlig i forhold til det som er 'normalt'. Trodde ikke det skulle være mulig, da en ESC med low-voltage cutoff ville sørge for å gi maksimal kraft helt til spenningen kommer ned på minimum? Uansett, ladet opp batteriet, denne gangen fikk jeg betydelig mindre kjøretid enn første gang, og gikk temmelig dårlig etter bare noen minutter. Da hadde batteriet liggi en ukes tid etter lading, så tenkte at det kunne jo ha begynt å bli utladet. Så jeg ladet det opp igjen, og denne gangen gikk ikke bilen for full kraft i det hele tatt.
Spørsmålet da er, er det batteriet som er ødelagt, eller kan ESC'en ha stryki med? Evnt. noe annet som er galt? Bilen har i tillegg hakket en del under gasspådrag etter at jeg begynte å bruke dette batteriet. Har ikke mulighet til å prøve noen andre batterier for øyeblikket. Når jeg lader batteriet, lader den opp til full spenning (volt) men sist gang fikk jeg kun trøkkt på det ca. 1700mAh. Regner med at det som står i displayet på laderen (Robbe Power Peak) er total strøm på batteriet, og ikke kun det den har ladet opp under siste lading? Evnt. noen måte å måle strømmen på batteriet?
Nå vet jeg jo at WinForce batteriene er ræva batterier, det må de jo være til 9.99 dollars per pakke....
På forhånd takk for svar!
Stian
Har en Traxxas Slash 2wd med EZRun 60A ESC og 5,5T motor. Sammen med dette kjører jeg et WinForce 3S 30C 5000mAh batteri. Dette går som ei kule når det fungerer! Men nå har det seg slik, at jeg har hatt 2stk WinForce batterier av samme type. Det første tok kvelden etter andre lading. Da jeg fikk dette batteriet, fungerte det helt fint den første ladingen, men de siste 4-5 minuttene gikk bilen dårlig i forhold til det som er 'normalt'. Trodde ikke det skulle være mulig, da en ESC med low-voltage cutoff ville sørge for å gi maksimal kraft helt til spenningen kommer ned på minimum? Uansett, ladet opp batteriet, denne gangen fikk jeg betydelig mindre kjøretid enn første gang, og gikk temmelig dårlig etter bare noen minutter. Da hadde batteriet liggi en ukes tid etter lading, så tenkte at det kunne jo ha begynt å bli utladet. Så jeg ladet det opp igjen, og denne gangen gikk ikke bilen for full kraft i det hele tatt.
Spørsmålet da er, er det batteriet som er ødelagt, eller kan ESC'en ha stryki med? Evnt. noe annet som er galt? Bilen har i tillegg hakket en del under gasspådrag etter at jeg begynte å bruke dette batteriet. Har ikke mulighet til å prøve noen andre batterier for øyeblikket. Når jeg lader batteriet, lader den opp til full spenning (volt) men sist gang fikk jeg kun trøkkt på det ca. 1700mAh. Regner med at det som står i displayet på laderen (Robbe Power Peak) er total strøm på batteriet, og ikke kun det den har ladet opp under siste lading? Evnt. noen måte å måle strømmen på batteriet?
Nå vet jeg jo at WinForce batteriene er ræva batterier, det må de jo være til 9.99 dollars per pakke....
På forhånd takk for svar!
Stian
Comment