Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 4PK = godt kjøp?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 4PK = godt kjøp?

    Er ute etter en rimelig grym sender og har sett meg ut 4PK som en god kandidat å bruke penger på, men er det noe negativt ved denne senderen som ikke kommer frem i salgsteksten? Finnes det bugs i og ved å bruke dette systemet og er det 'hypet' (FASST)?
    Hvordan er strømforbruket i en slik computerradio som denne?
    Noen erfaringer folkens?

    Selv så appelerer det store displayet og det vellet av funksjoner den har, men er også noe usikker på brukervennligheten når funksjonene blir såpass mange...

    Og sist men ikke minst; hvordan er ergonomien i denne? Er plasten av god kvalitet, eller føles det som å holde i en ny-bygd kinder egg -leke? -Hvordan er vandringen på rattet kontra andre radioer?

    Har primært erfaring med Hitec CRX, så alt annet vil vel egentlig være 4 steg opp, i det minste når det gjelder brukervennlighet.


    Kom med erfaringer folkens, få se hva dere har av positive og negative ting å si om den (og systemet)!
    "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

  • #2
    Originally posted by skogpekka View Post
    Er ute etter en rimelig grym sender og har sett meg ut 4PK som en god kandidat å bruke penger på, men er det noe negativt ved denne senderen som ikke kommer frem i salgsteksten? Finnes det bugs i og ved å bruke dette systemet og er det 'hypet' (FASST)?
    Hvordan er strømforbruket i en slik computerradio som denne?
    Noen erfaringer folkens?

    Selv så appelerer det store displayet og det vellet av funksjoner den har, men er også noe usikker på brukervennligheten når funksjonene blir såpass mange...

    Og sist men ikke minst; hvordan er ergonomien i denne? Er plasten av god kvalitet, eller føles det som å holde i en ny-bygd kinder egg -leke? -Hvordan er vandringen på rattet kontra andre radioer?

    Har primært erfaring med Hitec CRX, så alt annet vil vel egentlig være 4 steg opp, i det minste når det gjelder brukervennlighet.


    Kom med erfaringer folkens, få se hva dere har av positive og negative ting å si om den (og systemet)!
    Jeg kjøpte denne på slutten av sommeren i fjor og er veldig fornøyd så langt. Det er att hav av funksjoner ja, men disse er det en ganske så grei menystyring på som du blir fort vant med. Plastikken og ergonomien på denne er helt topp, den sitter som støpt i hånda, og gassavtrekkeren er det ei fjør du kan stille på hardheten, det samme med styrerhjulet. Jeg strammet mine opp, og det blei vannvittig bra. Veldig fin å konrollere jevnt å fint på hele skalaen.

    Skal du ha en god radio og vil bruke såpass mye penger, kan jeg trygt anbefale denne
    sigpic

    Comment


    • #3
      Eneste minuset er at det ikke er moduler, men innebygget ghz fasst system.

      Siden jeg har mange rare modeller jeg skal ratte på fritida, så bruker jeg fremdeles 3PK. Den kan jeg ha i FM og AM i tillegg.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Originally posted by extra View Post
        Eneste minuset er at det ikke er moduler, men innebygget ghz fasst system.

        Siden jeg har mange rare modeller jeg skal ratte på fritida, så bruker jeg fremdeles 3PK. Den kan jeg ha i FM og AM i tillegg.
        Så i tillegg til en eventuell FASST modul (som jeg er ute etter) så har den også en AM/FM -modus, uten ekstra moduler?

        Er klar over at 4PK kun er FASST og ble bygget opp som en sender uten moduler. Har et par biler her med FM, og en med AM, men dette skal egentlig byttes om til FASST før eller siden.
        "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

        Comment


        • #5
          JA, 3PK har AM/FM modus. Man kjøper bare modul utenom. Koster vel rundt 70 dollar eller noe pr stk.
          Rimligere det enn FASST mottakere til 1000,- stk. Gidder ikke flytte mottakere hele tiden
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Originally posted by skogpekka View Post
            Så i tillegg til en eventuell FASST modul (som jeg er ute etter) så har den også en AM/FM -modus, uten ekstra moduler?

            Er klar over at 4PK kun er FASST og ble bygget opp som en sender uten moduler. Har et par biler her med FM, og en med AM, men dette skal egentlig byttes om til FASST før eller siden.
            vist det kan hjelpe deg noe, så har jeg en Futuba 3PM til salgs. ser ubrukt ut.

            kjøpt på elefun for 17-1800kr

            får den for 1200?
            Xray T2 007
            Ezrun 9,5 brushless

            Comment


            • #7
              Originally posted by p3pmx- View Post
              vist det kan hjelpe deg noe, så har jeg en Futuba 3PM til salgs. ser ubrukt ut.

              kjøpt på elefun for 17-1800kr

              får den for 1200?

              Tror du må lese på nytt hva tråden dreier seg om her, ellers takk
              "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

              Comment


              • #8
                Tja, er det noen funksjoner som er utelatt i 3PK kontra 4PK?
                Er ikke direkte fan av skjerm-plasseringen på 3PK, derfor jeg heller en del mot 4PK. -Men jeg er usikker på valget mellom 3- og 4PK nå, og det er ikke prisen jeg kikker på...

                Jeg skal til syvende og sist tynne ut bilparken min noe, og vil da sitte igjen med 3-4 (tynner ned til 3, skal omsider ha en 4:de) biler.
                Har en 3ch FASST mottaker fra før av, så da mangler jeg i grunn bare 1.

                Kjøper man en bil med AM/FM ferdig installert så følger det jo vanligvis med en sender, og man vil jo ikke selge den medfølgende senderen i tilfelle en skulle komme til å selge bilen ved en annen anledning. Man ender jo da opp med å bruke den medfølgende senderen, i stedet for å sette den på hylla. -Sånn tenker jeg

                Hardt valg, men når alt kommer til alt så ender det nok opp med at jeg kjøper en 4PK. Time vill shåvv, antar jeg.

                Bare å fortsette med fordeler og ulemper mellom 3- og 4PK; er fortsatt i bestemmelses-fasen
                "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                Comment


                • #9
                  vekten 650gram....
                  Thomas Michelsen 90477788
                  Kyosho Mp9 TKI 2
                  Team Michaelfox BOMBK

                  Comment


                  • #10
                    Atsushi Hara som kjører for HB brukte 3PK, men bruker 4PK nå
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RCislife View Post
                      Atsushi Hara som kjører for HB brukte 3PK, men bruker 4PK nå
                      Hva har det for meg å si? Det at en betalt og sponset fører bytter fra 3PK til 4PK burde ha absolutt null å si
                      -Men så klart, for noen betyr vel dette mer enn for andre ^^

                      Til nå så er det selgende argumentet for 4PK det omplasserte displayet og knappekonfigurasjonen. -Et minimalt pluss er vel egentlig det at den faktisk sér bedre ut også.

                      Hovedspørsmålet som gjenstår nå er vel egentlig forskjeller i ergonomien; noen her som har prøvd begge og kan gi tilbakemelding på akkurat dette?
                      "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                      Comment


                      • #12
                        4pk har et knallgodt grep, hvertfall til mine hender, balansen er konge, og det faktum at den veier nesten en kilo mindre en 3pk gjør det hele til en grei sak.
                        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                        TRF-415MSXX
                        DEX410

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tombola View Post
                          4pk har et knallgodt grep, hvertfall til mine hender, balansen er konge, og det faktum at den veier nesten en kilo mindre en 3pk gjør det hele til en grei sak.
                          Godt argument!
                          "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                          Comment


                          • #14
                            Hvor lang batteri tid er det på denne? Noen erfaringer med det?

                            Comment


                            • #15
                              Futaba sier 2 timer. Og da er det sikkert en god del over det
                              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X