Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billig flerkanals radio til båt(/bil)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billig flerkanals radio til båt(/bil)?

    Har denna landgangsbåten jeg har bygget, og som jeg har noen videre planer for. Har blant annet planer om å få inn radioutstyr med flere kanaler, slik at jeg kan få montert på fjernstyrt styring av lemmen, lyd, lys etc. Noen som veit om noe billig, helst til under tusenlappen? R2hobbies selger jo 6-kanalere billig, men disse er jo beregnet på fly, så de vil vel fungere dårlig i en båt? Kanskje noe slikt ville fungert hvis jeg får kobla den til regulatoren på motoren?

    Hvis noen har noen tips til hvordan jeg får fiksa det sånn at lemmen stopper der den skal, og hvordan jeg får fiksa det med brytere til lyd og lys, så er jeg takknemlig for det.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

  • #2
    Vil tro at en sånn "multifunksjons" radio til radiostyrt lastebil. Da har du mange "på og av" kanaler. Kjøper du en flyradio så får du masse spaker og et par på og av knapper. Og da må du eksempelvis holde spaken framover hele tia for å holde lemmen i samme stilling hvis du skjønner hva jeg mener. Men på de fleste radioer med "på og av" kanaler så kan du stille inn vandring både fram og tilbake, så du kan justere akkurat hvor langt lemmen skal gå.

    Har 3 kanalen fra r2hobbies, og på den 3. kanalen kan man velge servoens vandring, slik at du kan justere hvor langt lemmen skal gå. Trenger du noe mer enn 3 kanaler?
    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

    Comment


    • #3
      Skulle gjerne hatt kanaler for lys og lydeffekter også. Så skulle vel helst hatt en 6-kanaler. Men som du sier så burde det vel gått an å bruke en servo til å kjøre lemmen opp og ned, hvis jeg får denne til å holde stillinga. Har du en link til en slik radio du prater om for lastebil?
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4


        er vel den der jeg har sett før. Men har null peiling på dette, så hadde vært fint om en av de som driver med lastebiler og sånt på forumet her uttaler seg om det istedet tror jeg

        Men ja, la oss si at du kun trengte 3 kanaler, så ville den r2hobbies radioen fungert. Du velger hvor langt den skal slå ut i begge retninger, også bruker du bare en bryter som vipper den fram og tilbake, og servoen holder samme stilling helt til du vipper bryteren igjen. Samme opplegg som brukes på f.eks nitrobiler med gir.
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #5
          Sett på den pakka der ja, men syns prisen er litt vel stiv. Hobbyking selger jo denne og denne som er 6/5-kanalere, men de er vel kanskje også beregnet på fly/helikopter?
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #6
            Er "beregnet" på flyvende saker ja, men du kan selvsagt bruke den på båt også. 2,4-sakene er ikke ulovlig til annet enn fly, slik som 35MHz-utstyret er.
            Men den har "mode1", som betyr at for fly så er throttle på høyre stikka. I Norge flyr omtrent alle med Mode2, altså throttle på venstre stikke.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X