Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mottaker til ein Art-tech E-FLY100C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mottaker til ein Art-tech E-FLY100C

    Har ein 6-kanals sender eg kjøpte for noen år siden av typen E-FLY100C fra Art-Tech. Har desverre kun senderen, og mangler derfor mottakeren (35 MHz). Lurer på om noen veit hvor man kan få tak i ein mottaker til denne?

    Noen som veit om det finnes andre mottakere som er kompatible med senne senderen? Kan eg bruke ein hvilke som helst 6-kanals 35MHz mottaker? På sidene til Art-Tech (http://www.art-tech.com/english/Arti...?ArticleID=142) står det at Art-Tech sin35/40MHz kontroller er kompatibel med JR sendere, mens 72MHz mottakeren er kompatibel med Futaba. Betyr dette at eg kan bruke ein JR mottaker til denne senderen?

  • #2
    Jeg sitter også med en E- fly sender 2,4GHz ( E-FLY ETB41-2,4GHz) og da UTEN mottaker(orginalt: E-FLY ER61-2,4GHz)... skulle gjerne visst om det da vil gå med JR mottaker...

    Når det gjelder deg, DionysosDale, så trodde jeg at når det gjelder MHz, at allt med hverandre.. har jo lett for å bli overstyrt av andre med sendere men ville tro at produsenten ikke lot det gå overans med andre produsenters produkter... Kan virke som om JR og Art tech har et samarbeid her...men dette er bare antakelser...vil gjerne vite, om det er noen som vet...!

    Comment


    • #3
      Fikk følgende svar fra gutta fra elefun.no:

      "Du kan bruke alle 35mhz mottakere med unntak av spesial PCM/SPCM/QPCM mottakere.
      Det du må passe på er at krystallen i mottakeren har samme kanal som krystallen i radioen, og må matche mottakeren.
      Det de mener er at 35/40mhz mottakerene kan bruke JR-krystaller, og 72mhz kan bruke futaba krystaller."

      Ser ut som eg kan bruke hvilke som helst mottaker, så lenge eg har riktige krystaller...

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X