Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa m11x vs futaba 4pk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sanwa m11x vs futaba 4pk.

    Jeg skal handle meg ny radio etter jul. Jeg lurer på hvilken av sanwa m11x og futaba 4pk som er best? Jeg kunne godt tenkt meg og høre fordeler, ulemper og personlige erfaringer. Jeg tar gjerne imot forslag om annen radio.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

  • #2
    Ingen som har testa ut sanwaen?
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Originally posted by emix View Post
      Ingen som har testa ut sanwaen?

      Jeg har hatt M11`n å syns asolutt det er en grom radio. Det eneste negative er at jeg syns den var litt tung å klumpete. Det positive er en oversiktig og grei meny styring + at kvaliteten føles bedere ut enn 4 pk`n. Bruker nå 4 pk, å er veldig fornøyd med den sett bort fra "billig plast følelsen"... Smak og behag
      Mustit Rc 2012
      Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
      Bjørn-Ivar Haug

      Comment


      • #4
        Lurer på om jeg skulle fyrt på med en sanwa kontroll da kanskje. Har hørt om ganske mange som har hatt problem med 4pk.
        Men hvorfor byttet du til 4pk da?
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • #5
          Originally posted by emix View Post
          Lurer på om jeg skulle fyrt på med en sanwa kontroll da kanskje. Har hørt om ganske mange som har hatt problem med 4pk.
          Men hvorfor byttet du til 4pk da?

          Som sagt. Syns M11 var litt tung og klumpete i forhold til Futaba`n. Har ikke hatt noen av de problemene jeg har lest om her på forumet med 4 pk.
          Mustit Rc 2012
          Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
          Bjørn-Ivar Haug

          Comment


          • #6
            Med signaturen og jobben min så får jeg stort sett kjeft fordi dette er reklame, men....

            Spektrum DX3R. Billigere, ufeilbarlig 2,4ghz, og vanvittig liten feilprosent. De var først ute med 2,4ghz og patenterte sitt system, noe som kanskje er en av grunnene til at det er så bra

            Jeg kjører med den, de siste årene har jeg hatt 3pk, 3pk Black, Siste utgaven M8, KO Helios, KO EX-1 UR osv. Alle disse radioene er steinbra, og finishmessig er jo bl.a. KO helt rått. Men jeg har ikke savnet dem når jeg har kjørt med Spektrumen... Jeg var veldig kritisk i begynnelsen til både utseende og finish, men jeg har blitt positivt overrasket.

            Du har Sæland i signaturen, kjøper ikke de ting fra oss? Du kan jo kanskje få mast deg til en med litt fin pris?
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Razer View Post
              Med signaturen og jobben min så får jeg stort sett kjeft fordi dette er reklame, men....

              Spektrum DX3R. Billigere, ufeilbarlig 2,4ghz, og vanvittig liten feilprosent. De var først ute med 2,4ghz og patenterte sitt system, noe som kanskje er en av grunnene til at det er så bra

              Jeg kjører med den, de siste årene har jeg hatt 3pk, 3pk Black, Siste utgaven M8, KO Helios, KO EX-1 UR osv. Alle disse radioene er steinbra, og finishmessig er jo bl.a. KO helt rått. Men jeg har ikke savnet dem når jeg har kjørt med Spektrumen... Jeg var veldig kritisk i begynnelsen til både utseende og finish, men jeg har blitt positivt overrasket.

              Du har Sæland i signaturen, kjøper ikke de ting fra oss? Du kan jo kanskje få mast deg til en med litt fin pris?
              Som selger av Spektrum er du inhabil blablablablabla.

              Jeg også er kjempefornøyd med Spektrum, noe jeg har kjørt med lenge før jeg begynte å selge det, så det er sagt. Jeg begynte når det var helt nytt med 1. gen DSM, og har aldri hatt noen problemer med det. Har hatt DX3R'en min siden den kom på markedet, og den er like up-to-date i dag som den var da.

              Fordelen med den radioen er jo 4 batterier, som resulterer i en genial radio for de som kjører 45 min. heat i fuel i hvert fall.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • #8
                Hmm, jeg jobber jo der, så jeg kan høre med prisen så får vi se. Men jeg regner med jeg kommer til å velge enten spektrum eller sanwa da kanskje. Men jeg tror spektrumen kommer til å bli bedre til mitt formål i og med at den er lett, og trenger kun fire batterier. Finalen der jeg kjører kjører vi jo 45 minutt, og det kan kanskje bli langtrukket med en svær og tung sanwa. For jeg har en tendens til å bli fryktelig sliten oppe i kjøretårnet.
                Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                O.sæland hobby

                Comment


                • #9
                  Originally posted by emix View Post
                  Hmm, jeg jobber jo der, så jeg kan høre med prisen så får vi se. Men jeg regner med jeg kommer til å velge enten spektrum eller sanwa da kanskje. Men jeg tror spektrumen kommer til å bli bedre til mitt formål i og med at den er lett, og trenger kun fire batterier. Finalen der jeg kjører kjører vi jo 45 minutt, og det kan kanskje bli langtrukket med en svær og tung sanwa. For jeg har en tendens til å bli fryktelig sliten oppe i kjøretårnet.
                  Sanwaen er tung, men det er god balanse i den, og du kan jo klaske inn lipo På den annen side har vel ikke de få jeg har sett bruke det si noe som helst godt om 2,4ghz systemet deres, så av den grunn ville jeg nok valgt Futaba eller Spektrum, og når man har de alternativene er jo prisen et argument for faenskapet
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • #10
                    Har hatt 4PK siden tidlig sommer 2009, og jeg har ikke vært annet enn meget fornøyd.
                    Elsker hvordan den ligger hånden, og plastikken føles stødig og god (...hvor kom 'billig-plast' fra?).
                    Synes feedback fra trigger og ratt er knall, og displayet er meget godt leselig i sterkt sollys (justerbar kontrast). -Dog deltar jeg ikke ennda i noen former for racing...

                    Har ikke hatt ett eneste problem med dette systemet, hverken Rx eller Tx... Og jeg bruker både 3- og 4 kanaleren' (R603FS & R604FS).

                    På den annen side har jeg ikke prøvd en eneste sender fra Spektrum, men dette er en pur smakssak fra min side... Synes den sølvgrå plasten ser forferdelig ut, men men...
                    Liker også tanken over at Futaba har god erfaring innen bruk av radioteknologi i industri, og de er heller ikke til å kimse av innen RC.

                    Personlig har jeg tidligere kun vært borti sendere fra Hitec (Lynx & SRX, fysj), og... tja, dét var det.

                    For meg selv så sammenligner jeg Spektrum sin DX3R og Futabas 4PK som 2 forskjellige 'biltyper' (gode biler begge to, men hver sin nisje);
                    DX3R = En eller annen tilfeldig senket Mercedes med alt for mange hester, sotede ruter, chamelon-lakk og kjerrehjul chrommet som F...laget/moddet for å cruise og spise asfaltstrekker
                    4PK = ProDrive P2

                    Teit sammenligning? Kanskje, men det er slik jeg tenker i dette tilfellet =3

                    Hva en baserer det endelige valget sitt på kan være så mangt, men jeg kjøpte 4PK fordi;
                    -Den var relativt lett å holde
                    -Dedikert 2,4Ghz
                    -Hadde de funkjsonene jeg var ute etter
                    -Stort og lettlest display
                    -God feeling på trigger og ratt + god trim-plassering
                    -Herlig design og plastikk, i tillegg til at jeg har en viss forkjærlighet til navnet (lame, but true) ^^
                    -Nevnte jeg at den lå herlig i hånden (min)?

                    Fikk prøve radioen før jeg kjøpte den og ble overbevist med en gang. Ikke sett tilbake siden.
                    Alt i alt så er det brukeren av systemet som skal ende opp med en vellykket handel, og som fornøyd eier av et grÿmt senderratt, så ta til deg det du kan av info på både nett og forum før du kjøper
                    Last edited by skogpekka; 7 January 2010, 03:35.
                    "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                    Comment


                    • #11
                      Tusen takk for hjelpen! Det var til god hjelp. Jeg kommer til å få en liten stund til å tenke over saken på, da jeg har en økonomisk nedgang nå for tiden. Men sender skal de bli. Antakelig 4pk.
                      Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                      O.sæland hobby

                      Comment


                      • #12
                        Det høres bra ut. 4PK er en kjemperadio
                        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by RCislife View Post
                          Det høres bra ut. 4PK er en kjemperadio
                          Høres kanskje litt teit ut, men hender titt og ofte at jeg røsker frem 4PKn ut av kofferten og sitter med den i hånda mens jeg ser på TV/serier o.l. ^^
                          Love it to bits! =3
                          "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                          Comment


                          • #14
                            Det eneste jeg savner på min gode gamle DX3 er "idle-up", jeg kunne godt tenkt meg en 4PK eller en ny spektrum/KO/Sanwa.
                            Men hva er poenget?
                            Å holde i en 4PK er til forveksling likt som en 3PM.
                            Plastkvaliteten til Spektrum har fremdeles den samme feelingen som en 86 modell sierra 2,0CL - nei, det føles ikke bra (men merkelig nok så holder den).
                            Vurder hva du har behov for - toppmodellen fra alle leverandører er garantert bra!
                            Alle leverandører har sine små snags - for mer feedback: www.rctech.net

                            Jeg har også lyst på ny radio.... men det er så mye man har lyst på.
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • #15
                              Tror som de fleste her sier, at det til syvende og sis er smak og behag som må bestemme... Det som uten tvil ville lønne seg, var å faktisk få prøve de forskjellige radioene og studert de nøye, fra ergonomi, meny og egenskaper. Selv kjører jeg med Sanwa M-11, med modul fra Spectrum, og er kjempefornøyd med den radioen, han fint stå å kjøre i 45-60 min sammenhengende, men kjører da med nakkestropp... Dette er noe som for meg fungerer veldig bra... Men, har desverre ikke fått prøvd Futaba 4PK enda, så noe sammenligning, tør jeg ikke begi meg ut på... Har riktignok en 3PM liggende i en skuff, og å sette opp en bil mot radioen, er etter min mening lettere på M-11... Men, som jeg sier, etter min mening, og er jo ikke sikkert 3PM og 4PK er like på noe vis heller..

                              Så mitt forslag, hvis du skal avgjøre det på best mulig måte, sjekke om det er mulig å få lånt deg en radio av hvert, STÅ i en time å hold i den slik som når du kjører. Den radioen du etter en time er minst sliten av, har da et forsprang i avgjørelse. Etter dette må brukervennlighet og driftsikkerhet avgjøre... Det var slik jeg endte opp med M-11 mot Graupners R-1 radio...
                              PS: flyr med Graupner, så det hadde ikke med kvalitet å gjøre, KUN ergonomi...

                              Lykke til med valg av radio, vel det som for DEG føles riktig og best...
                              Begge dine alternativer er uten tvil gode radioer...
                              Har et par bensinbåter, noen biler, og en del fly. Skulle jeg summere opp alt, må jeg til å forlange mye mer plass til signatur Drevet med RC i ca 25 år, har eskalert en del de senere år...
                              Knut Olav Rundtom

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X