Hei. Jeg har ett litt skummelt problem med min FG Bigfoot. Når jeg får lite strøm begynner servoerne å styre seg selv. Det virker som mottakeren kobler seg ut før servoerne kansje. må jeg ha ny motaker da?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Servoerne herjer vilt av seg selv
Collapse
X
-
Er jo ingen som seier at du skal kjøra batteriet tomt for strøm heller då.Og du REED veit vel at det er killswitch og ikkje failsafe som gjeld i desse bilane?
Kor mange mAh er det på batteriet?Har du samme problem angåande forstyrrelser på servoen når det er nylada batteri?Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
Vet ikke hvor mange mAh det er (står ikke på batterie).Originally posted by Heimelaga View PostEr jo ingen som seier at du skal kjøra batteriet tomt for strøm heller då.Og du REED veit vel at det er killswitch og ikkje failsafe som gjeld i desse bilane?
Kor mange mAh er det på batteriet?Har du samme problem angåande forstyrrelser på servoen når det er nylada batteri?
Etter nylada batteri er alt bra. Har fått meg nytt batteri nå da kansje det var det som var probleme, har ikke fått kjørt det ut ennå så får se
killswitch har jeg men den sitter jo bare som en knapp på bilen så får ikke løpt til den å trykka på den før den har kjørt seg fast eller kræsja eller no :PLast edited by Havard93; 30 December 2009, 18:14.
Comment
-
Havard93: Det gutta prøver å fortelle deg er at du trenger en kill switch/fail safe. F.eks. en av disse -> http://www.rc-racing.no/index.php?ta...ategory_id=382
Når du har installert denne kan du stoppe motoren via 3. kanalen på senderen. Tror det har kommet en nyere utgave nå også der du ikke er avhengig av 3. kanalen. I tillegg så vil denne sørge for at motoren automatisk stopper hvis spenningen blir for lav/faller vekk eller mottageren mister siganelet.
Reed272: Enten løper du langt over gjennomsnitlig fort, ellers så går bilene dine langt under gjennomsnitlig sakte. Eller tenkte du på å løpe som i "flukt fra åstedet"?
Comment
-
Ja jeg titta på det akkuratOriginally posted by Helmet View PostHavard93: Det gutta prøver å fortelle deg er at du trenger en kill switch/fail safe. F.eks. en av disse -> http://www.rc-racing.no/index.php?ta...ategory_id=382
Når du har installert denne kan du stoppe motoren via 3. kanalen på senderen. Tror det har kommet en nyere utgave nå også der du ikke er avhengig av 3. kanalen. I tillegg så vil denne sørge for at motoren automatisk stopper hvis spenningen blir for lav/faller vekk eller mottageren mister siganelet.
Reed272: Enten løper du langt over gjennomsnitlig fort, ellers så går bilene dine langt under gjennomsnitlig sakte. Eller tenkte du på å løpe som i "flukt fra åstedet"?
Når man skrur av radioen skrur motoren seg av og når motakeren ikke får noen signaler. Akk det jeg trenger
har akk snakka med en bedrift nå og han hadde bestilt det så jeg venter til han får det
Comment
-
Kanskje orginalbatteriet på 1200 eller 1500 mAh du har då.No meinte eg killswitch som blir betjent frå radiostyringa,og ikkje den knappen på motoren.Det er ei god forsikring viss bilen skulle finna å gå tom for strøm,ved tap av radiosignal,tap av strøm på sendaren eller kraftige signalforstyrringar.Skjer noko av dette,så sørger den for at motoren stoppar før bilen stoppar i ein vegg,ein bil eller ein stakkars person.Originally posted by Havard93 View PostVet ikke hvor mange mAh det er (står ikke på batterie).
Etter nylada batteri er alt bra. Har fått meg nytt batteri nå da kansje det var det som var probleme, har ikke fått kjørt det ut ennå så får se
killswitch har jeg men den sitter jo bare som en knapp på bilen så får ikke løpt til den å trykka på den før den har kjørt seg fast eller kræsja eller no :PLars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
Ja, kansje jeg ikke har den=/ kan ikke se noen antydning til den eller noen kabler som kunne hatt vert til den heller. For den går vell antageligvis til mottakeren?Originally posted by Heimelaga View PostKanskje orginalbatteriet på 1200 eller 1500 mAh du har då.No meinte eg killswitch som blir betjent frå radiostyringa,og ikkje den knappen på motoren.Det er ei god forsikring viss bilen skulle finna å gå tom for strøm,ved tap av radiosignal,tap av strøm på sendaren eller kraftige signalforstyrringar.Skjer noko av dette,så sørger den for at motoren stoppar før bilen stoppar i ein vegg,ein bil eller ein stakkars person.
Comment
-
Begynner å bli avansert her no joo!Er magnettenning her ja,skal det stoppast så er det kun på fysisk/mekanisk måte det skal skje
Dei bildene av batteria sa meg ingenting,eine er svartare enn det andre...Vil anbefala å kjøpa et med litt meir guff i så du får litt meir kjøretid,rundt 3000 mAh og oppover.
Søk på "killswitch" her på forumet Håvard så blir du nok klok!
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
OkeiOriginally posted by Heimelaga View PostBegynner å bli avansert her no joo!Er magnettenning her ja,skal det stoppast så er det kun på fysisk/mekanisk måte det skal skje
Dei bildene av batteria sa meg ingenting,eine er svartare enn det andre...Vil anbefala å kjøpa et med litt meir guff i så du får litt meir kjøretid,rundt 3000 mAh og oppover.
Søk på "killswitch" her på forumet Håvard så blir du nok klok!
Takk for all hjelpa og tipsa
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.


Comment