Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ebay-kjøp, +nybegynnerspørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ebay-kjøp, +nybegynnerspørsmål

    Hei
    Er helt ny her, og har ingen eller liten erfaring med RC, men kan litt elektronikk.
    Kjøpte nettopp et billig sett med sender og mottaker på ebay

    Selgeren heter planemodel888, regner med at auksjonen jeg linket til blir borte etterhvert.

    Har jeg gjort en stor nybegynnerfeil? Leste nå nettopp at noen frekvenser er ulovlig i norge, og vet ikke om denne er lovlig eller ikke.

    Skal ikke bruke mottakeren i helikopter, fly eller bil, men skal lage en robotarm med litt div servoer, stepmotorer og dc motorer. Sendte mail til selgeren før jeg kjøpte og spurte etter brukermanual, siden det er et "no-brand" og manual ikke er lett tilgjengelig. Fikk beskjed om at de hadde så treg internettforbindelse at den ikke lot seg sende over mail... Kan vel vente med å spørre om bruken av denne frem til jeg har den her hos meg og ikke skjønner noen ting. Bare lurer på om medfølgende usb kabel og cd brukes for å programmere senderen? Kan jeg f.eks velge om jeg vil bruke den ene pinnen til PWM og den andre som on/off regulator? Er vant med assembly og programmering mot mikrokontrollere, og styring av motorer og servoer med disse, men har aldri vært borti slikt som dette.

    Foresten kjipt å betale to ganger prisen av settet i frakt, menmen...

    Henrik

  • #2
    35 mhz er lov,men den skal være "ce" merket mener jeg
    John Rune Henriksen
    74 Mod.Oppland.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X