Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX3.0 HJELP! Går kun på full gass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX3.0 HJELP! Går kun på full gass!

    Har fått et lite problem med Spektrum DX3.0 sendern min. Bilen (TT-01R) går kun på full gass når jeg trykker "gassen" et par mm inn. Bruker en SR3001 mottaker.

    Den ble sånn helt pluttselig. Sikkert ikke vanskelig å fikse, men har prøvd og får ikke greie på det :S

    Er litt kjedelig når man kun får kjørt bånn pinne eller ikke noe.

    Noen som har litt mere greie på dette en meg som vet hva jeg må gjøre?



    Rustan
    - Tamiya TB-01 - Tamiya TB EVO 4 Limited Edition - Tamiya TT-01R (Billigbilen) -
    - Drammen RC Klubb - www.rustanracing.com - Har du styggere bil enn meg?
    - Det gjelder og ha det rette stuket på bilen! - Audi 5.Cylinder never ending Power!

  • #2
    Sett opp regulatoren på nytt. Bind sender og mottaker på nytt og sett failsafe på nytt.
    RC Drift Club Norway | LMBK

    Comment


    • #3
      Takk for raskt svar! Skal prøve nå.
      - Tamiya TB-01 - Tamiya TB EVO 4 Limited Edition - Tamiya TT-01R (Billigbilen) -
      - Drammen RC Klubb - www.rustanracing.com - Har du styggere bil enn meg?
      - Det gjelder og ha det rette stuket på bilen! - Audi 5.Cylinder never ending Power!

      Comment


      • #4
        Men jeg har prøv og kjøre den med en helt vanelig FM radio og da var det ingen problem. Så må jeg programere ESCen på nytt da?
        - Tamiya TB-01 - Tamiya TB EVO 4 Limited Edition - Tamiya TT-01R (Billigbilen) -
        - Drammen RC Klubb - www.rustanracing.com - Har du styggere bil enn meg?
        - Det gjelder og ha det rette stuket på bilen! - Audi 5.Cylinder never ending Power!

        Comment


        • #5
          Hvis du bytter radio må du ALLTID omprogramere ESC!

          Forskjellige radioer har forskjellig punkt for hvor full gass, nøytral osv er. Bytter du radio uten å omprogramere ESC så vil kanskje ESC tro du har halv gass når radioen står i nøytral.
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • #6
            Ok, men når dette skjedde så hadde jeg kjørt med samma samme radio i et 1år ca. også pluttselig skjedde dette.

            Skal prøve å programere på nytt i morgen
            - Tamiya TB-01 - Tamiya TB EVO 4 Limited Edition - Tamiya TT-01R (Billigbilen) -
            - Drammen RC Klubb - www.rustanracing.com - Har du styggere bil enn meg?
            - Det gjelder og ha det rette stuket på bilen! - Audi 5.Cylinder never ending Power!

            Comment


            • #7
              Kan være at det skjedd et eller annet som gjør at den har mistet innstillingene.
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X