Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-flite 2.4 Ghz DSM2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-flite 2.4 Ghz DSM2

    Hei har kjøpt et E-lite Blade cx 2 Heli. Der fulgte det med en E-flite 2.4Ghz Kontroller..
    Den heter LP5DSM.
    Spectrum 2.4 Ghz DSM2 .

    Så kommer spørsmålet mitt.. Er dette en kontroller eg kan bryke til ett annet fly eg har liggende vist eg kjøper en Spectrum 2.4 Ghz DSM2 mottaker..
    Eller bil denne kontrollen bare virke på heli som den fulgte med..

    Takker for hjelp..

  • #2
    Det enkle svaret er nei, den vil ikke virke.

    Det kan gå, men det krever mye kunnskap og litt flaks.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Det du kan gjøre, er å handle deg en god spektrum-radio med en gang.
      Da kan du kjøpe så mye mottakere du vil fremover og bruke disse.
      Samtidig kan du kople den opp mot f.eks blade cx'en og mange ParkZone fly som bruker DSM2 teknologien.

      Ufattelig behagelig når radioutstyret er på stell...
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Kom over denne videoen youtube.. Her viser de hvordan binde den kontrollen som eg har til ett annet fly..
        #

        3 min og 10 sek ute i videoen.. Funker det da ikke og kjøpe en 4 ch mottager og putte inn i et fly og binde de sammen..

        Vist ikke hvilken kontroller anbefaler dere da.. trenger nok ikke mere enn 5 ch.. Men vil ha 2.4 Ghz
        Futaba eller Spectra? Og er det noe fordeler/ulemper med analog/digital trim.
        Er helt ny på dette med fly..

        Ble kanskje litt off topic i denne tråden her
        Men nå er snart våren her og føler for og fly litt..
        Takker for all hjelp..
        Last edited by Nilskr; 21 March 2010, 19:02.

        Comment


        • #5
          Som sagt, det går an, men er veldig vanskelig, siden du bla. må regne med å finne servoer som går riktig vei da du ikke kan reversere kanalene på radioen...

          Kjøp deg en Spektrum DX6 du.
          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

          Comment


          • #6
            http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=716499 Kontrollen har en liten luke nede til venstre og den kan du åpne der er det 10 switcher du kan justere på..

            Er dette noe du vet er vanskelig og få til.. Såfall så blir det ett Ultra micro-p51 fra parkzone med en DX6i kontroller til 1900 kr fra butikk..

            Comment


            • #7
              Dette vet jeg går an! Kjøp en dsm2 mottaker, bind den opp og reverser evnt de kanalene som ikke går riktig vei (i luken)..

              Comment


              • #8
                Hvis det er muligheter for reversering går det fint.... Jeg var helt sikker på at det ikke gikk på den radioen.
                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                Comment


                • #9
                  Det som etter min mening gjør denne radioen uegnet er at det er en laveffekt-radio, og at rekkevidden derfor er begrenset i forhold til fulleffekt-radioene. Hvor mye begrenset aner jeg ikke, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å bruke denne radioen på noe som kommer lengre unna enn en "armlengdes" avstand (altså coax-helikopter og crawlere). Mulig jeg er unødvendig skeptisk, men jeg liker å være på den sikre siden.

                  Comment


                  • #10
                    Sånn da kjøpte eg meg en Micro p 51 Mustang fra parczone med en dx6i kontroller til 1900.. Klarte binde den andre kontrollen eg hadde uten problem men leste att den hadde rekkevidde på max 300 mtr.. Så det blir som du sa til kun helikopteret.. Eller trenger ikke bruke den til det heller har jo dx6i Får binde den til.. Så nå kan bare sol og sommer komme..Så får vi oppgradere til ett større mustang fly når ferdighetene kommer seg.. hehe.. Takker for alle innlegg... Så får vi se om x anntall timer med G5 har gjort nytten for seg så eg slipper knuse det på første turen..

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X