Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynnerspørsnål ang. 2,4 GHz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nybegynnerspørsnål ang. 2,4 GHz

    Hei!
    Har veldig lyst til å gå til innkjøp av Art-tech Diamond 2500 Glider 2,4GHz
    http://www.rcbutikken.no/product_inf...oducts_id=1420
    Alle som selger denne informerer kun at - Radio/mottaker:2.4GHz 4kanals

    Er denne radioen (om noen veit hvilke type etc.) er no særlig brukenes?
    Er det "bortkasta" å kjøpe 4 kanals radio hvis man ved neste fly feks. vil montere flaps?
    Får jeg bruk av seinere? Om jeg senere kjøper et annet fly??
    kan man evnt. bare bytte mottaker så den passer radioen min?

    Det heller mellom Art-tech Diamond 2500 Glider 2,4GHz til ca. 2400kr og
    en Multiplex Easycub :: Komplett med Hitec Optic 6 Sport med microutstyr http://elefun.no/p/prod.aspx?v=8559&& til ca. 2800kr
     
    Her følger med som sagt en Hitec Optic 6 Sport med microutstyr.
    Denne er jo en 6 kanals.

    Med tanke på radio til senere bruk, hvilke av disse ferdigpakkene er mest lønnsomt?
    Kunne godt tenkt meg å starte med en glider + at 2800kr er litt dyrt om jeg skulle knekke flyet i 5 og miste radioen i vannet første dag.

    Legger også merke til at jeg like mye opptatt av god radio som flyet i seg selv.

    Er det no særlig bra radioer som følger med i disse flypakkene? eller burde man kjøpe sender\mottaker og fly hver for seg?
    Last edited by piGGtraad; 10 May 2010, 20:43.

  • #2
    Radioen er vel det eneste du mest sannsynlig aldri ødelegger, så det er bare dumt å spare penger der...

    Om du går for en 7-kanaler kan du fly bortimot alt senere, f.eks er Spektrum DX7 en svært god radio som du kan ha ut livet.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Fant på en utenlansk nettbutikk at det er denne radioen som følger med



      Eneste problemet er at Art-tech Diamond 2500 Glider 2,4GHz
      selges kun i pakkeløsning inkl. denne radioen.

      Dumt at man da også må kjøpe ny radio ved neste fly..


      Den radioen du nevner er sikekrt fin den, men også veldig dyr

      Comment


      • #4
        Dyrt er ett ganske relativt begrep i denne hobbyen....

        Om du kjøper det settet, og kræsjer hele tiden (eller bare synes det er kjedelig), for så å finne ut at dette ikke er noe for deg så er den veldig dyr.

        Om du kjøper det settet og synes dette er kjempegøy, og vil kjøpe flere fly og/eller helikopter, så må du ha en ny radio, og da ble det plutselig mye billigere å kjøpe en god radio med en gang...

        Du klarer deg lenge med en DX6 også, som vel er en del billigere, evt. så har vel Futaba også en god 6-kanaler, bare sørg for at du kjøper 2,4gHz, da det er det som er og mest sannsynlig blir det beste i lang tid fremover.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X