Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waypoint servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Waypoint servoer

    Er det noen som har erfaring med Waypoint servoer, spesielt denne W-1630MG 2BB Standard, Super Torque?
    Frode S.L
    1972 mod

  • #2
    Dette er vel ikke svar på spørsmålet ditt men.Kan nevne att eg har kuttet ut waypoint servoer i 1 til 2 kg "størrelsen" som eg har brukt i diverse depron/parkflyer.Grunnen til dette er rett og slett att dei ikke holder mål, verken med tanke på sentrering eller kvalitet.Handler faktisk servoer i hong kong til tredjeparten av prisen med bedre kvalitet.Men om dette gjelder for 1630mg også er eg som sagt ikke sikker på da.
    Steinar kvarme (leken gammel mann
    proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

    Comment


    • #3
      Hei. Har selv en maken servo du sikter til på en savage og den fungerer utmerket. Men hva som er best og ikke best kan nok vøre en smaksak ettersom hvor mye penger du vil legge i det. Er fornøyd med den jeg hvertfall.Den har holdt lenge som styreservo på savagen.
      joar schei 57modell 7125 vanvikan

      Comment


      • #4
        Har samme servo til styring på min mta4. Har fungert helt topp i ca 10 l fuel, med grisekjøring på bane.
        Morten Aas 65mod.
        Losi 8ight-t. Spektrum Dx3r.

        Comment


        • #5
          Jeg har testa Waypoint servoer.
          å er ikke imponert. kjøpte 4 stk Waypoint servoer som jeg slkulle bruk til gass/brems servo på FGŽn.
          for å si det som det er så tok det meg nøyaktig 5 minutters kjøring å ta livet av alle 4.

          billige servoer anbefales ikke.

          kjøp helelr kvalitets servoer som koster noe mer.
          dyre servoer kan ryke de også men de er mer nøyaktige å ikke minst roligere. billig servoer har en tendens til å stå å skjelve når de ikke belastes.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            Servo Super Torque

            Originally posted by Kunta View Post
            Er det noen som har erfaring med Waypoint servoer, spesielt denne W-1630MG 2BB Standard, Super Torque?

            På båtene mine har jeg hitec,selv de store dette funker har brukt noen av dem i flere år ikke noe tull.De jeg har brukt er hs 645mg,755mg/705mg,5745mg på gasshs425bb, 2 stk hs 985mg på O35(styring) da denne har to radiobokser.Ikke alle liker hitec men dette er mine erfaringer.Denne du sikter til,skal vel i båt den med ?
            sigpicØivind Reppen
            http://ombk.org

            Comment


            • #7
              Jeg har den servoen i den ene scale bilen min,og kan ikke annet enn å si meg veldig fornøyd.Den er brukt i mange timer,jeg har til og med kjørt under vann med den endel,og den funker like fint for det.Så jeg synes den helt klart er værdt penga.Den har bra med krefter.
              Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

              Comment


              • #8
                Originally posted by odin bas2 View Post
                På båtene mine har jeg hitec,selv de store dette funker har brukt noen av dem i flere år ikke noe tull.De jeg har brukt er hs 645mg,755mg/705mg,5745mg på gasshs425bb, 2 stk hs 985mg på O35(styring) da denne har to radiobokser.Ikke alle liker hitec men dette er mine erfaringer.Denne du sikter til,skal vel i båt den med ?
                Jeg har allerede i båtene, denne hadde jeg tenkt til styringa på en monstertruck. Den jeg har nå står og skjelver til tider, tenkte derfor på denne servoen som en billig erstatning.
                Frode S.L
                1972 mod

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kunta View Post
                  Jeg har allerede i båtene, denne hadde jeg tenkt til styringa på en monstertruck. Den jeg har nå står og skjelver til tider, tenkte derfor på denne servoen som en billig erstatning.

                  Så det er ikke bare båt på deg heller? Vi må konvertere litt vi med får å kunne kjøre hele året.Har selv en dumas sump buggy med asp 61 for vinter moro. Denne er kunn for kjøring på snø ikke vann.Denne har hitec den med ikke sikker på hva type servo,men den har en jr 5 kanl mt 35 mhz .Den er gammel det er den første jeg kjøpte for 25 år siden.Den fungker selv om den er så gammel,mye morro med den på snøen utenfor huset.Har 3mål tomt.De små ser på de er 2 år€2 ,6 år +14år å mamma 30år:mrgreen:
                  sigpicØivind Reppen
                  http://ombk.org

                  Comment


                  • #10
                    Jeg bruker sånne i de saktegående scalabilene mine.
                    Mye krefter, ganske vantette, men såsomså med presisjonen.

                    Dette er mulig det bare er en følelse, men jeg ville aldri putta noe så billig i noe som er stort og tungt og går fort. Ikke engang i standard elektrotouring biler.
                    I flyene mine er det _helt_ uaktuelt.

                    I denne bransjen, som i de fleste andre så får du hva du betaler for.
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #11

                      Comment


                      • #12
                        Har akkurat putta en BlueBird BMS-630MG (14.6kg og 0.17sec/60grader) istedet for en Waypoint med samme spec, i min nybygde TXT-1, da Waypoint'en har fått så dårlig kritikker.
                        Men den BlueBird'en var virkelig triste saker.... Skal prøve en Waypoint nå, så får vi se.
                        Jeg kommer tilbake med erfaringene jeg gjør.

                        Mvh
                        Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
                        Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
                        RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

                        Comment


                        • #13
                          hepp

                          Originally posted by MaxxWiking View Post
                          Har akkurat putta en BlueBird BMS-630MG (14.6kg og 0.17sec/60grader) istedet for en Waypoint med samme spec, i min nybygde TXT-1, da Waypoint'en har fått så dårlig kritikker.
                          Men den BlueBird'en var virkelig triste saker.... Skal prøve en Waypoint nå, så får vi se.
                          Jeg kommer tilbake med erfaringene jeg gjør.

                          Mvh
                          Tror du blir like trist, jeg synes det PERSONLIG er kjipern å ha i bakhuet at disse billigservoen er ustabile. Tenker ikke alltid på at det kan skje noe skader på bilen etc. Men forbannet leit å dra for å kjøre, så ryker servoen... Leser jo støtt og stadig at folk blåser disse billig servoene i hytt og gevær. Min erfaring er 1 stk towerpro, 2 stk bluebird alle daua rimlig kjapt, 2 waipiont. Siste 2 står i en savage, har funka fint. Eneste minuset er at den greier ikke å dra hjula når bilen står stille. Den lowprofile servoen til waypoint hadde jeg i xrayen 2 batteripakker, så var den natta.

                          Men skjønner man blir frista, skal man ha en neve servoer, blir det fort mye spenn. Men i lengden lønner det seg ikke......
                          sigpic
                          http://www.kyosho.no/

                          Comment


                          • #14
                            Tenkte på waypoint servoer til buggyen min, men siden de får dårlig kritikk så vet jeg ikke om det er værdt det.

                            Men de funker sikkert til vinter kjøring.


                            Mvh DellZ
                            |Team Losi Micro Desert Truck|Team Losi XXX-E Racer|Team Losi XX4|HSP 1/8 Crawler|

                            Comment


                            • #15
                              HAr nå bestill 2 stk Waypoint servoer til buggyen min.. får nå bare se hvor lenge de varer.....
                              |Team Losi Micro Desert Truck|Team Losi XXX-E Racer|Team Losi XX4|HSP 1/8 Crawler|

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X