Gjelder gasservoen H103 som står std montert i min Hyper 7 st pro. Det kom når jeg begynte kjøring i dag, en skikkelig skrikelyd som også kunne høres når man ga gass, utrolig høy lyd, men den fungerte under kjøring utenom denne lyden da når servoen var i bevegelse. Er vel egentlig bare å bytte den da eller? Og er servoer ikke egentlig til å normalt åpnes?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Skrikelyd Fra Gasservo
Collapse
X
-
Jo den virker, men stoppet å kjøre ganske straks lyden var kommet, men med fingrene på servoen kjente jeg tydelig att det skjedde noe morsomt inne i den, hørtes\kjentes ut som drev som malte i hverandre.
Spurte fordi jeg sikkert kan bytte den ut, da jeg mener den er i ferd med å ta kvelden. Men kan jo åpne den for gøy å se hvordan det ser ut inni. Har kjørt 8 liter med denne servoen.Last edited by rcjon; 26 February 2008, 22:37.sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
GMBK.
Comment
-
Jeg skrudde ut servoen, og første jeg får se er made in china, men nå er ikke jeg kjent med chinas kvalitet ang servoer, kjenner bare til annet chinamikk makk. Men innvendig i servo var det slitt ett tannhjul som er av plast mot ett mindre messing tannhjul, og ett større plastdrev i bunnen av servoen var løsnet fra feste, derfor skrikelyd.
Men da vil jeg bytte både gass og styreservo på samme tid, er klar over denne bilpakken jeg kjøpte att det er montert std servoer, og vet jo det finnes bedre servoer å få.
Men jeg har fra en spektrum radiopakke 2 stk servo, en heter Z 270 og den andre Z 590, kan jeg bruke disse? eller er det andre som er bedre og som best passer denne hyper 7? og i tilfelle hvilke?sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
GMBK.
Comment
-
590 trekker vel 4-5 kilo og kan kanskje brukes som g/b-servo?
Jeg kjører faktisk med disse servoene på 6 volt i 1/8 buggy med 590 på styring, og det fungerer utrolig nok bra.
Følsomme på fukt virker de heller ikke å væreHot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum
Comment
-
Originally posted by Tombola View PostDisse servoene vil jeg ikke anbefale deg å ha i en off-road bil, det er ikke særlig mye drakraft i de.
Det spørs hvor mye du vil legge i det, er det for racing, eller "økonomi" kjøring?
Denne jeg åpnet hadde også fuktighet i seg, som jeg har forstått er ikke en servo 100% vanntett, dette er jo for å ihvertfall forhindre kondens under normale forhold, som ville bli i en vanntett servo, og da med evt samme problemene som å få vann inn i den.
Også var det en sprekk der ved festeørene inn i servokassa, ørene var også knekt, dette har nok sammenheng med en megakrasj i 60 rett i ett gjerde første gang jeg kjørte bilen, og denne skaden har nok gjort dette bare værre med tiden til den takket for seg. Ellers vil jeg mene att denne servoen hadde levd ennå.
Har fått med meg att det finnes servoer med kun metalldrev inni, disse er vel naturlig sterkere, men selvfølgelig sin levetid de og.
Det beste vil være å høre med en som har kjørt samme bil som meg, og høre hva de har som gass og styreservo.Last edited by rcjon; 27 February 2008, 09:42.sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
GMBK.
Comment
-
at det er metall drev inni servoen, sier jo ikke noe om drakraften på servoen. styreservo bør dra ca 9 kg. gass brems kan du ha 4-6 kg. hastigheten på styreservoen bør under 0.18 sek, ellers blir den veldig treg. kjører hyperer 8,5, og min servo drar 8,7 kg og 0,10 sek, men koster i tilegg 1000,-
ta dette bare som ett tips. sikkert mange som er uenig i dette.
er det til hobby bruk. http://www.mamut.net/controls/shop/s...=micromonsters er det og anbefalle futaba servo. eks. s 3010. litt slapp, men går helt fint til hobbykjøring. se under senderutstyr.Last edited by Ole k; 27 February 2008, 16:17.
Comment
-
her var det mye rart av råd. gass/brems bør ha minst 8 kg for at du skal få nok bremsekraft. den må ikke være raskere enn 0.12 sek men bør også ligge der. er det f.eks 0.10 sek får du problemer med kogging i motoren.
Styresevo bør være 10-15 kilo på 0.10-0.12 sek
da har du gode greier. som sagt, jeg ville ikke brukt de spektrum servoene, ikke engang på WB, ville heller kjøpt noen rimelige hitec servoer.
Dyre servoer har gjerne betegnelsen TG eller MG, og er mer solide.
Jeg har en slik 1000.- gass/brems servo som har vært ute i all slags vær, nå for ikke lenge siden satt den kubb fast, fikk ikke snudd på den med rørtang engang. åpnet den, og det var det ene kulelageret som hadde skjært seg. elektronikken fungerer, så jeg tok dremelen og skjærte av restene av lageret, så nå er det bare å skaffe nytt lagerMBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Da er det med servoer som alt annet, får det man betaler for høres det ut som over her, men nå har jeg satt på til nød denne Z590 servoen på gass brems, det litt rare er att nå er rykkinga og nappinga i styreservoen borte(h103) og nå kan jeg svinge med gasspådrag, det kunne jeg ikke tidligere selv når bilen var ny, om dette er en ren tilfeldighet vet jeg ikke.
Takker for all hjelp.sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
GMBK.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment