Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer til LST2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer til LST2

    Hei..

    Nå er jeg på relativt ukjent territorie. Jeg har en LST2 som jeg skal kjøpe nye servoer til. Den har 2 styreservoer og en gass/brems. Gir er fjernet. Regner med jeg må ha to like på styringen.

    Jeg vet du får hva du betaler for, men synes det blir mye å legge 2000 i to styreservoer + 500-1000 for en g/b servo... Hadde vært greit hvis jeg kjørte løp...
    Jeg har kjøpt proline Big Joe dekk for bashing. Disse er ganske tunge så servoene bør vel være ganske sterke...

    Har sett på et par forskjellige.

    Futaba 3050 Denne er digital, Kan jeg bruke digital på standard LST2 radio/mottaker? $45 ca 6,5 kg... litt lite kanskje...

    Hitec 985 Digital $70 ca 12kg

    Futaba 3305 $35 ca 8,9kg

    Waypoint 1630 240kr 13,6 kg Er jo veldig billig med den kraften... reserve kanskje...

    Har hatt Hitec 645 på Speed buggyn min og den tok kveld på et par mnd.

    Kom gjerne med forslag. Helst ikke noe over $70 pr stk.

    Hvilken skal jeg velge til gass/brems? Kjøpte bilen brukt så er ikke sikker på hvor lenge de servoene som står på har stått der. Er litt nervøs for en plutselig død av g/b servo med påfølgende full gass...

    Håper noen har noen gode og relativt rimelige forslag.
    Martin Overaa 1980
    TeamLosi LST2

  • #2
    Styreservoen er den mindre en g/b servoen?

    Viss det stemmer så kjøp disse her: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000


    Den er STRI! hele 24Kg på 6V.

    Har den på gass og brems på fg'en min. helt sinsyk gassrespons!!
    Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

    Comment


    • #3
      Hei. Her er et forslag til servoer i bilen din, det er litt over 70USD pr. stk men du kan jo se på de.


      2 av disse til styring.

      Og denne til Gass/brems.



      Dette kommer på 260 USD inkl. frakt. Total prisen på varene kan du be carolinas om å skrive ned til 100 USD da det må betales moms på dette.
      Altså du betaler moms av 100 USD istedetfor 260 USD som er den reelle prisen da blir ikke det så dum pris

      Lykke til

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tokerud32 View Post
        Styreservoen er den mindre en g/b servoen?

        Viss det stemmer så kjøp disse her: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000


        Den er STRI! hele 24Kg på 6V.

        Har den på gass og brems på fg'en min. helt sinsyk gassrespons!!
        Tror ikke styreservoene er mindre enn vanlig. Den va jo ganske kostbar. Orker ikke bruke 2-3000 på servoer nå. Satser på å få 3 servoer for rundt 1000-1500 i norge halvparten fra unaitn...

        Men jeg er veldig interessert i erfaringer rundt de servoene jeg listet opp eller i tilsvarende prisklasse (ca 500)
        Martin Overaa 1980
        TeamLosi LST2

        Comment


        • #5
          Du..... 100USD tilsvarer mellom 500.- og 550 .- NOK

          Comment


          • #6
            Totalt blir 260 USD litt over 1400.- NOK.

            Comment


            • #7
              Støtter Mugen, 70 eller 90$ ett fett.
              Gå for 9351 fra carolinas, verdt det.
              Mulig at du burde få litt mer mAh, for sterke servoer sluker strøm.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mugen View Post
                Totalt blir 260 USD litt over 1400.- NOK.
                Ja tenkte litt på det når jeg skrev 500... 70x5,5=500??? ville vel ikke gitt poeng på matteeksamen det der...

                Vet du om jeg kan bruke digitale servoer på standard radioen/mottakeren til LST2 da?
                Martin Overaa 1980
                TeamLosi LST2

                Comment


                • #9
                  Originally posted by casevac View Post
                  Støtter Mugen, 70 eller 90$ ett fett.
                  Gå for 9351 fra carolinas, verdt det.
                  Mulig at du burde få litt mer mAh, for sterke servoer sluker strøm.

                  tenkte på noe ala dette til batteri. Legge dem bak støtfanger fremme. Kan vel være uheldig i forholdt til krasj og backflips. Får mer vekt fremme. Bilen er jo ganske baktung.

                  Futaba 9351 har mye mindre torque enn hitec 5955. til samme prisen. Hvilken er best? mest holdbar Trenger jeg 2x24 kg på styringen?
                  Martin Overaa 1980
                  TeamLosi LST2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by LosManiac View Post
                    tenkte på noe ala dette til batteri. Legge dem bak støtfanger fremme. Kan vel være uheldig i forholdt til krasj og backflips. Får mer vekt fremme. Bilen er jo ganske baktung.

                    Futaba 9351 har mye mindre torque enn hitec 5955. til samme prisen. Hvilken er best? mest holdbar Trenger jeg 2x24 kg på styringen?
                    Får dere carolinas til å skrive ned prisen?

                    Jeg har foreløpig bare fått losipartshouse til å gjøre dette.
                    Martin Overaa 1980
                    TeamLosi LST2

                    Comment


                    • #11
                      En FG kan trenge 2x24 en LST2 gjør det ikke.
                      Se på de foretrukne servoene til 1:8 buggy, deretter dobble dem, det blir nesten råflott
                      5997x2 ace 1015x2 eller 9351x2 og du har en perverst bra styring.

                      Jeg har det batteriet du henviser til, det er bra, men det er litt køddent å plassere hvis du ikke har en boks som passer.
                      Jeg ville heller gått for en "stick", hadde en 2200mAh pakke som funket bra (festet på fremre dempertårn, eller en LiPo pakke (det er ikke så mye dyrere som du skulle tro).
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by casevac View Post
                        En FG kan trenge 2x24 en LST2 gjør det ikke.
                        Se på de foretrukne servoene til 1:8 buggy, deretter dobble dem, det blir nesten råflott
                        5997x2 ace 1015x2 eller 9351x2 og du har en perverst bra styring.

                        Jeg har det batteriet du henviser til, det er bra, men det er litt køddent å plassere hvis du ikke har en boks som passer.
                        Jeg ville heller gått for en "stick", hadde en 2200mAh pakke som funket bra (festet på fremre dempertårn, eller en LiPo pakke (det er ikke så mye dyrere som du skulle tro).

                        Siden du foreslår digitale servoer her så regner jeg med du vet at disse kan brukes med jr radionen til lst2?


                        Skriver carolinasrc ned prisen?
                        Martin Overaa 1980
                        TeamLosi LST2

                        Comment


                        • #13
                          du kan bruke digitale servoer.


                          å skrive ned verdien på pakekr er straffbart. derfor gjør ike de fleste hobbysjappene det.
                          det er bare å bestille å så betale det det koster.

                          men regn nøye på det før du bestiller å sjekk hva det koster her hjemme.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X