Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken styreservo LS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken styreservo LS

    Klarte å ta knekken på styreservoen i dag. Der er lyd men ingen reaksjon på servoarm. Ifølge tegningen heter denne 6593, men det er vel et Fg nummer.
    Spørsmålet er: Hvilken servo er mest å anbefale til styring på en FG BAja Buggy?
    Last edited by Totakter1; 12 April 2008, 17:25.

  • #2
    Min favoritt som ls styreservo er Multiplex servo RHINO digi 4
    Frank Lyder Clementz Kodal RC
    HARM SX-3, og masse annet...
    www.tktrading.no
    www.radiostyrt.no

    Comment


    • #3
      Har nå endelig funnet ut på en eller annen webside at den originale er Hitec HS-805BB.
      Men hva med størrelsen her? Den som står i bilen nå er jo større enn "vanlige" servoer...
      Føler meg litt hjelpeløs og veldig dum...

      Comment


      • #4
        De aller fleste ls biler har en eller to "store" servoer, Multiplex servoen som
        jeg nevnte i innleget over har målene: Dimensions (L x H x W): 59 x 55 x 29 mm
        Sjekk målene på den servoen som står i bilen din så er det bare å sammenligne
        målene.
        Frank Lyder Clementz Kodal RC
        HARM SX-3, og masse annet...
        www.tktrading.no
        www.radiostyrt.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kloakkrotta View Post
          Har nå endelig funnet ut på en eller annen webside at den originale er Hitec HS-805BB.
          Men hva med størrelsen her? Den som står i bilen nå er jo større enn "vanlige" servoer...
          Føler meg litt hjelpeløs og veldig dum...
          Du har helt sikkert knekt den delen som stikker opp av servoen, bare kjøp en drevpakke til 70 kr så funker den igjen

          Comment


          • #6
            original servoen som leveres med RTR bilene er en Hitec hs805bb .
            den akn du få kjøpt.
            her.




            blandt annet.
            Mysen er vel nærmest fredrikstad. ta en telefon til Norrading å spøø om han har den på lager. eventuelt om han har drev sett.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #7
              Jeg kommer til å kjøpe drevsett hos Nortrading ja, slik at jeg kan reparere originalservoen og ha den i reserve. Har allerede bestilt noen andre deler der.
              Men hvilken styreservo er best? Er Multiplex RHINO digi 4 bedre enn Hitec HS-805BB? Eller finnes der andre bedre servoer?
              Tenker litt ut ifra at når den røk allerede nå så er der kanskje noe bedre? Ser at det anbefales å bruke 2 servoer på styring, men jeg våger meg ikke på en slik skrujobb - enda.

              Comment


              • #8
                hitec hs805bb er en helt grei styreservo.

                Rhino er en dyr diigital servo. det er nok noe av det beste på markedet. men de koster det dobbelte av hva en hitec805 koster.


                dobble styreservoer funker garantert. kjører selv med 2xhs700 Hitec servoer. har brukt dem 1 år nå uten problemer. de satt i bilen da jeg kjøpte den brukt.
                dobble styreservoer er ikke så vanskelig som det høres ut til. det som atr litt tid er å justere inn styrestagene. ellers er det pang på mekking.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • #9
                  Ny servo montert!

                  Dro til Strømstad i formiddag, fant ut at det ble kortere å dra dit enn til Mysen. Ny Hitec HS-805BB styreservo er montert, og den gamle er allerede reparert.
                  (Blir nok likevel en tur til Mysen i morgen siden jeg har bestilt noen andre deler der.)
                  Takker for hjelp!
                  Last edited by Totakter1; 15 April 2008, 09:08.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X