Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømforbruk på servoer

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strømforbruk på servoer

    Jeg sitter og lurer litt på hvor mye Mah mine servoer trekker i timen.
    Har forsøkt og Google litt men finner ingen spesifikke data på forbruk.


    Jeg har 2 stk Ace DS1015 og 1 stk Multiplex Rhino.

    Bruker 5 stk AA 2700Mah GP batterier i bilen.

    Så hvor lenge bør den pakka holde i antal timer kjøring ?

    Hadde vært knall om noen viste

    Dette blir jo Ca da en aldrig vil få maks load på servoene så lenge EPA er stilt rett men et ca tall hadde vært knall.

  • #2
    Hei Jon
    Er vel ikke så mange som tenker så mye på det egentlig, men den gangen jeg forska litt på dette, kjørte da med bilen proppfull av 805 servoer, så mener jeg å huske at den trakk 500mha, å ut i fra min lokikk så trekker jo digitale mere, men hvor mye tør jeg ikke si, men mener å huske at det var 30% høyer strøm forbruk på digitale, jeg ble opphnegt i det pga hadde for høyt strømm trekk på mine servoer så motagern min tok kvleden.
    Du har jo et dårlig utgangs punkt med den lille batteri pakka som du har da, men det er du jo klar over. Denne kan ikke levere mere en 2.7A å du vil derfor få et høyt spennings fall når servoen jobber for fult.
    Desverre har jeg ikke noen tall å komme med på hvor lenge batteri pakka di varer får du må lade, var jeg deg ville jeg kjøpt batteri pakke fra mcd å tilpasset den litt slik at du går ned mellom bukken på bilen. Evt kjøpt løse celler å laget en selv
    Anders
    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

    Comment


    • #3
      Her er det snakk om en Evo7 Onroad touring.

      Fg selger jo slike pakker selv ferdige til touring og Truck.
      det enkleste er kansje å tømme pakka 100% lade opp og kjøre i 1 time for deretter og lade opp igjen og lese av hvor mange Mah en klarer og presse inn på batteriet.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X