Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plugg som sotes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plugg som sotes

    Hei.
    Pluggen på min FG-bil har en tendens til å bli veldig raskt ned sotet slik at jeg ikke får startet. Har ikke justert så mye på motoren enda. Er litt redd for å justere meg bort (les varm skjære) etter div problemer med en nitro bil.
    Noen tips hvilke justering jeg må gjøre.
    Evnt hvordan har jeg kontroll på temp på motoren ???
    Trond- Inge Terjesen 77-mod.
    Ting blir hva du gjør det til
    Revo 3.3 & FG Monster

  • #2
    hvis pluggen soter får den for mye bensin.

    skru inn litt på nålene.

    det skal nok mye til før dette varmskjærer.
    Nitro motorer er vanskeliger å justere. i en Nitro motor tar fuelen en del av kjølingen i motsettning til en bensin motor. i en bensin motor vil du ha større sjans for å brenne hull i stempelet ved for mager blanding enn å varmskjære den. Zenoah og CY motoren har ei kjølevifte som hjelper godt til med kjølingen av motoren. jeghar målt tempen på min flere ganger mens jeg har justert for å se hva som skejr men tempen forandrer seg veldig lite.

    du vil merke at motoren begynner å fuske å gå dårlig lenge før den varmskjærer.
    når du justere skru ca 2 minutter av gangen. det er ikke sikkert du må skru så mye for å få den til å gå bedre. skru som sagt 2 minuttr å så pørve kjør. virker det bedre kan du skru litt til for å teste. når den får for lite bensin vil den begynne å si BØØØØPPP! begynner den å nøle når du gir gass skrur du bare ut nålene 2 minutter igjen å prøver mer.

    det er større sjanse for at den varmskjærer hvis du kjører med dårlig eller for lite olje en for mange blanding.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Takker for svar. Da prøver jeg litt justeringer i helgen igjen.
      Er det kun HS- nåla jeg skal tenke på?

      En ting til. Kan jeg redde sotede plugger på noen måte?
      -Vasking
      -Pussing (Stålbørste, sandpapir e.l)
      Trond- Inge Terjesen 77-mod.
      Ting blir hva du gjør det til
      Revo 3.3 & FG Monster

      Comment


      • #4
        Jeg har null peil på dette med instilling og synes det er skikkelig vanskelig å høre om den er riktig stilt og slik. Vet heller ikke om dette er noe lurt, men etter hver gang jeg var ferdig med kjøringa og kom hjem så skrudde jeg opp pluggen og stilte litt på gasseren etter fargen. For min del var den sort og helt tilsølt med olje i starten, så da skrudde jeg inn både LSN og HSN noen minutter etter hver kjøring. Etterhvert ble den vanskelig å starte så jeg skrudde ut LSN litt igjen og fant etterhvert ut hvor LSN skulle stå for å gi best mulig akselerasjon fra stillestående. Etter endel uker med kjøring så endte jeg opp med en mørkebrun sjokolade-farget farge på pluggen og merker også at bilen får mye høyere turtall en den har hatt tidligere.
        sigpic
        Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

        Comment


        • #5
          Originally posted by titerjesen View Post
          Takker for svar. Da prøver jeg litt justeringer i helgen igjen.
          Er det kun HS- nåla jeg skal tenke på?

          En ting til. Kan jeg redde sotede plugger på noen måte?
          -Vasking
          -Pussing (Stålbørste, sandpapir e.l)

          ikke skru mye om gangen så går detta veldig bra
          du kan justere litt på begeg nålene.
          ikke tenk så mye på plugg fargn la den helelr gå litt feit.
          pluggene har jeg med godt resultat renset med bremserens og en liten stål elelr messing børste. husk på å skrubbe goidt nede i mellom midt elektroden og gjengepartiet.


          lykke til.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            Takker for hjelpen.
            Hva skulle vi Noobs gjort uten ekspertene.

            Takk.
            Trond- Inge Terjesen 77-mod.
            Ting blir hva du gjør det til
            Revo 3.3 & FG Monster

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X