Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags olje bruker du?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva slags olje bruker du?

    Etter at cy26rc gikk udandas etter for lite olje 1 tur, så har jeg bestilt meg Gp290 med Stuffed Crank (3,5hk) Så lurte på holder shell olja eller skal jeg bruke noe annet?

  • #2
    jeg har testa statoil 2 t Low smoke, Shell advance. Comma og Panolin.
    kjører panolin olje nå.
    kan ikke si jeg har merket noen stor forskjell på disse oljene.

    Mange skrytr veldig av Panolin olja. har ikke kjørt mert en 4 tanker med panolin så langt men det virker til å fungere bra.

    så lenge du holder deg til olje med ratt kvalitets grad tror ikke jeg det er noe problem så lenge du handler olje osm er beregnet på høyturtalls motorer.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Jeg kjører Panolin på onroad-doningene mine.
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Statoil low smoke, husqvarna totaktsolje til motorsag (hey, jeg var desperat i et øde ingenmannsland med en landbruksbutikk i nærheten), benzin "blåbærsaft" totaktsolje og nå panolin.

        Jeg synes motorene har gått bra på alle sammen egentlig jeg. Så lenge jeg ser skader på stempel og sylinder på grunn av dårlig smøring så konkluderer jeg det som en dårlig olje. Og dette har jeg enda til gode å oppleve.

        Så jeg sier meg ganske enig med CB. Så lenge olja holder god nok smøringskvalitet så vil den vel holde.

        Grunnen til at jeg bruker panolin er at jeg ikke har så sylskarp peiling på oljekvaliteter og at jeg da heller kjøper det "alle andre" kjører med. Bare for å ha den betryggende følelsen.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #5
          Ja, den ser helt grei ut, så trur jeg bruker den.. Den cy26rc, eller skjenerelt cy har ikke så bra kvalitet på motorene som zenoah.. Så det som skjedde var at litt av belegget i sylinderen hadde gått av trudde først det var stempelet\ stempel ringen så når jeg skulle montere nytt la jeg merke til at belegget hadde gått av et sted..

          Men CY GP290 skal ha mye bedre kvalitet en resten av cy motorene.

          Comment


          • #6
            [quote=freddy85;258845]Ja, den ser helt grei ut, så trur jeg bruker den.. Den cy26rc, eller skjenerelt cy har ikke så bra kvalitet på motorene som zenoah.. Så det som skjedde var at litt av belegget i sylinderen hadde gått av trudde først det var stempelet\ stempel ringen så når jeg skulle montere nytt la jeg merke til at belegget hadde gått av et sted..

            Men CY GP290 skal ha mye bedre kvalitet en resten av cy motorene.[/quote]

            Hvem iallverden har fortalt deg dette??

            GP står for Go-Ped, grunnen til at det overhodet står GP foran betegnelsen på denne motoren er at 28,5cc ble først laget til
            Go-Ped.
            Dette er en 100% lik motor som alle andre CY motorer, overhodet ingen forskjell, samme kasse, samme sylinder, samme stempel......

            Denne motoren er egentlig et dårlig valg for oss med RC, dette er en motor i "ingenmannsland"....den har lite torque, langt mindre enn en 27,2, samt at den har noe for lite rpm iforhold til torquen, ligger på rundt 18.200-18.500....
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              [quote=Egon;259020]
              Originally posted by freddy85 View Post
              Ja, den ser helt grei ut, så trur jeg bruker den.. Den cy26rc, eller skjenerelt cy har ikke så bra kvalitet på motorene som zenoah.. Så det som skjedde var at litt av belegget i sylinderen hadde gått av trudde først det var stempelet stempel ringen så når jeg skulle montere nytt la jeg merke til at belegget hadde gått av et sted..

              Men CY GP290 skal ha mye bedre kvalitet en resten av cy motorene.[/quote]

              Hvem iallverden har fortalt deg dette??

              GP står for Go-Ped, grunnen til at det overhodet står GP foran betegnelsen på denne motoren er at 28,5cc ble først laget til
              Go-Ped.
              Dette er en 100% lik motor som alle andre CY motorer, overhodet ingen forskjell, samme kasse, samme sylinder, samme stempel......

              Denne motoren er egentlig et dårlig valg for oss med RC, dette er en motor i "ingenmannsland"....den har lite torque, langt mindre enn en 27,2, samt at den har noe for lite rpm iforhold til torquen, ligger på rundt 18.200-18.500....
              Der tar du helt feil gp290 har mye bedre kvalitet enn resten av cy motorene og dem bruker da alle slags zenoh og cy motorer i goped.

              og 3,5hp vs 2,9hp som på 260rc og muligens cy260 sier det seg selv at det er en sprekere motor.

              Du har rett i at den kjører på et litt lavere turtall enn 26cc jeg hadde før men det bare å dreve om(trur ikke jeg trenger det), dette er mye sprekere motor alt i alt.
              Og hvordan du sier at den har lite dreiemoment og\eller lite turtall og har 3,5hk går i teorien ikke an.

              sitat ifra en annen med den motoren:
              "
              did some testing/break in today, that 29cc is da bomb !

              damn ! never thought my baja would accelerate that fast !
              "


              Skulle likt å sett deg finne en bedre motor til 1300.

              edit:

              "are you looking for alot of torque? or just pretty decent torque?

              if you want alot of torque and a decent higher rpm go with the 30.5. but if your ok with decent torque, and want a bit more topend, then grab the 27.2. (im running one of ESPs 27.2s in my Mean Green Baja).

              the 27.2 is fully Zen except the cy 2mm stroker crank. the 30.5 is full CY. Zens quality is better than CYs, but the 30.5 ( a 2mm stroked GP290 motor) has the best plating CY offers on it, so its much more durable than the other cy offerings (cylinder wise).

              hth
              T"

              "
              i have a GP290 anf this engine is great for me, good bottom end and still has nice top speed. but you said you have up to $500 to spend so you might be able to get a nice ported motor. check out DDM they have some good ported motors and kits."

              "the GP290 is abetter topend than the CY29RC is. the GP290 is a 36mm bore ( largest availa) and has better cylinder plating on it than the cy 29 does."
              Last edited by petterPan; 29 July 2008, 00:07.

              Comment


              • #8
                Uansett hva man måtte mene om denne motoren så er platinga garantert den samme på alle cy sylindre.
                Den største forskjellen mellom cy og zen er platinga, i favør zenoah.
                Bedre plating = lengre levetid


                Topic: Tror nok jeg ville brukt noen kroner på en skikkelig olje, helst helsyntetisk.
                Motul800, Panolin, Castrol-sjekk med din lokale mc sjappe-crosser olje er garantert godstoff
                Last edited by goddamnswede; 29 July 2008, 15:02.
                sigpic
                HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                Comment


                • #9
                  Det er merkelig at mange tror at det som blir sagt på utenlandske forumer etc skal være så mye mer riktig enn det vi sier her i Norge.......
                  sigpic
                  Tlf 4691 0501

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Egon View Post
                    Det er merkelig at mange tror at det som blir sagt på utenlandske forumer etc skal være så mye mer riktig enn det vi sier her i Norge.......
                    Det er ikke det at det er skrevet på utenlandske sider, men at det blir skrevet så mye mere om det da det er et mye større miljø..
                    Du er den eneste som jeg har lest som mener at den motoren både har lite krefter i bånn og i topp.. så hvordan den da kan ha 3,5hk skjønner ikke jeg..
                    Og at den har bedre kvalitet enn resten av cy gjengen er også fakta...


                    spec gp290:
                    Stats: Displacement: 28.5cc. Power: 3.5 HP @14,000 RPM. Torque: 1.7 ft/lbs @10,000 RPM. Compression Ratio: 9.5:1. Fuel: 91 octane

                    260rc
                    Displacement: 25.4cc. Power: 3HP @14,000 RPM. Torque: 1.4 ft/lbs @10,000 RPM.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by goddamnswede View Post
                      Uansett hva man måtte mene om denne motoren så er platinga garantert den samme på alle cy sylindre.
                      Den største forskjellen mellom cy og zen er platinga, i favør zenoah.
                      Bedre plating = lengre levetid


                      Topic: Tror nok jeg ville brukt noen kroner på en skikkelig olje, helst helsyntetisk.
                      Motul800, Panolin, Castrol-sjekk med din lokale mc sjappe-crosser olje er garantert godstoff
                      "
                      New - the high-performance "Version 2" GP290 engine from Chung Yang. 36mm bore, 28mm stroke - 28.5cc. Now featuring improved cylinder plating and thicker cylinder walls for improved reliability"

                      Comment


                      • #12
                        Egon ringte meg akkurat og forklarte meg ang motoren,, så det var bare at jeg missforsto litt det som sto på internett.. (btw helt utrolig hyggelig kar, neste motor skal garantert kjøpes hos rc-racing.)

                        goddamnswede du har helt rett det er den samme platinga, litt missvisende på ddm.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by freddy85 View Post
                          (...) neste motor skal garantert kjøpes hos rc-racing.(...)

                          Hvor ellers?
                          sigpic
                          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                          Comment


                          • #14
                            Nå har jeg fått motoren, trur nok dette kommer til å flytte på seg. Skal kjøre litt i morgen.


                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by freddy85 View Post
                              Nå har jeg fått motoren, trur nok dette kommer til å flytte på seg. Skal kjøre litt i morgen.


                              Dette er nok noe annet enn CY 29 motoren hos micromonsters til "bare" 3500kr.
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X