Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pulseplug tennplugg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pulseplug tennplugg



    Jeg måtte gni meg i øynene før jeg leste videre her.

    Er det noen som har erfaring eller kunnskap om denne teknologien?

    For meg høres det ut som humbug.

    Man kan ikke øke tilført effekt ved hjelp av en coil i tennpluggen. Fra 50W til 1 megawatt.

    En transformator kan ikke gi deg høyere effekt. En girkasse kan ikke gi mer hestekrefter.

    Det argumenteres med at det fungerer ved å lade opp pluggen fremfor å gi en momentant gnist av tilført strøm. Da måtte jo tennpluggen hoppet over mange sykluser for å lagre energien istedenfor å lage gnist.

    Jeg tenker bare teoretisk og elektrisk på det og jeg ser ingen logisk grunn til at dette skal fungere. Kanskje det kan gi en skarpere gnist som kan ferdes over lenger avstand mellom elektrodene, om spenningen er høyere. Og at dette gir bedre tenning.

    Eller finnes det faktisk en sannhet i dette?
    Virker litt som lureri på samme måte som "bensinmagneten".
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

  • #2
    Tja, om det var sant alt det de påsto der ville vel alle kjørt rundt med disse pluggene.
    Et lite søk på google ga morsomme resultater. På mange forum hvor spørsmålet om dette var noe å ha, var det alltid en eller annen kar som kom fra byen hvor de var produsert som lovpriset pluggene. Langt de fleste av dem som virket "normale" var overhodet ikke overbevist og enkelte rapporterte om motorhavari ved bruk på turbo og kompressormatede motorer. Ikke er de gratis heller.

    Det er utført tester som viser effektøkning og bedre drivstofføkonomi men ikke mer enn det å installere nye plugger generelt vil gi.
    M.a.o Paralelltest på bytting til nye av disse kontra vanlige plugger gir samme tall.
    Som du selv antyder så er nok dette en gimmick, a la magneten.
    sigpic
    HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

    Comment


    • #3
      Originally posted by goddamnswede View Post
      Tja, om det var sant alt det de påsto der ville vel alle kjørt rundt med disse pluggene.
      Et lite søk på google ga morsomme resultater. På mange forum hvor spørsmålet om dette var noe å ha, var det alltid en eller annen kar som kom fra byen hvor de var produsert som lovpriset pluggene. Langt de fleste av dem som virket "normale" var overhodet ikke overbevist og enkelte rapporterte om motorhavari ved bruk på turbo og kompressormatede motorer. Ikke er de gratis heller.

      Det er utført tester som viser effektøkning og bedre drivstofføkonomi men ikke mer enn det å installere nye plugger generelt vil gi.
      M.a.o Paralelltest på bytting til nye av disse kontra vanlige plugger gir samme tall.
      Som du selv antyder så er nok dette en gimmick, a la magneten.
      Jeg falt av når jeg så at den ville gjøre om 50W til en million watt. Og det går ikke an å skape energi. Verken elektrisk eller ellers i fysikken. Dessuten er en megawatt en HELVETES mye elektrisk energi uansett hvor mye man vrir og vender på det og vil nok kreve en gigantisk kondensator til å lagre opp den energien for så å levere alt på brøkdelen av et sekund.

      Og den henvisningen til dagbladet og da. Dagbladet... som kun består av kontorrotter som må påkalle servicemann og ingeniører for å skifte dekk på firmabilene.

      Det går da an å arrestere disse pluggene med en rekke spørsmål:
      - Om de var så bra, ville ikke bilprodusentene og tennpluggprodusentene der ute stått i kø for å kjøpe patenten, eller kopiert den?
      - Ville ikke hele menneskeheten innstilt seg på at dette var noe skikkelige saker?

      Om jeg med en simpel transformator kunne gjøre 50W til 1MW så ville ikke jeg sittet her. Jeg ville hatt mitt eget palass i min nylig kjøpte øygruppe, nok penger til å opprette min egen stat og strømleverandørene i verden ville gått konkurs.

      Bare litt overtrøtt filosofering fra min side.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        jeg selger bensin slanger som garantert øker motor ytelsen med minst 50%. Garanterer at det funker fett. Bruker selv denne slangen på alle LS bilene mine og på 1:1 bilen min, funker fett på påhenger på båten også. Tar bare 500,- pr halvmeter. Dette er grise billig!!! løp og kjøp - bare stapp penger inn på kontoen min

        (og for dem som ikke forsto at dette var tullball - unskyld :P)
        sigpic
        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

        Comment


        • #5
          Jeg kjøper 75,3 meter!! kontant!
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

          Comment


          • #6
            Originally posted by djegga View Post
            Jeg kjøper 75,3 meter!! kontant!
            Først må'rru kjøpe deg LS bil
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • #7
              Originally posted by type0 View Post
              Først må'rru kjøpe deg LS bil
              Neida bare til å kjøpe det, kjekt å ha vettu - også blir jeg grise rik
              sigpic
              MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

              Comment


              • #8
                Hehe, ja dette så ut som noe som et must å ha. Akkurat som bosch super 4 plugger, magneter på bensinrøra, og supertillsats til bensinen. Med alt dette skulle jo motorene doblet ytelsen, og ikke brukt drivstoff...
                Men som de fleste andre super erstatningsdelene, er det nok bare for å fylle opp eierens lommebøker. (og øke placebo effekten hos kjøperen). Dette kan desverre ikke hjelpe. En transformator kan øke spenningen, men ikke effekten som tidligere nevnt. Hadde effekten økt, ville elektroden brent av rimelig fort. Motoreffekten er heller ikke totalt avhengig av høyere antennings temperatur. Enkelte bilprodusenter kjører med to tennplugger pr sylinder (f.eks alfa romeo twin spark), uten at de har noen voldsom effekt eller lavt forbruk i forhold til andre motorer av samme størrelse.
                Morten Hatlevoll, Arendal, SMBK

                Comment


                • #9
                  Når det gjelder Alfa Romeo's Twin Spark prinsipp er dette genialt spør du meg. Kanskje jeg ikke er riktige mannen å svare på det, som har hatt 4 Alfa'er i min karriere. Står bare en liten igjen alene på plassen nå stakkars.... Alfa lanserte TS systemet for maaaaange, mange år siden.. Så langt tilbake som rundt 1930 tallet. Da var det for å få mer effekt, og det fikk de også. I den senere til ble Twin Spark laget mer for å være miljøvennlig. Altså en renere forbrenning. Det er 4 ting som er bra med Twin Spark.
                  1. Lavere forbruk.
                  2. Bedre effekt (i moderate mengder selvsagt)
                  3. Et veldig bra moment i bunn av registeret.. Nesten umulig å daue den
                  4. Turtallsvillig

                  that's just my four cents.

                  Hilsen Alfist.
                  Hobby-hobbymekker
                  Kyosho SuperTen, Aquacraft Rio 51 med Zen Power, Falcon 41" med Zen Power og AQ Supervee 27 BL

                  Comment


                  • #10
                    Åh, MÅ jo bare kommentere denne lille setningen som er limt fra siden:

                    Pulstar™ gir kraftigere gnist, bedre tenning og økt nytelse!

                    Høres jo mer ut som et slagord for en sexbutikk enn en tennpluggsjappe

                    Økt nytelse faktisk...
                    Hobby-hobbymekker
                    Kyosho SuperTen, Aquacraft Rio 51 med Zen Power, Falcon 41" med Zen Power og AQ Supervee 27 BL

                    Comment


                    • #11
                      Mail er sendt til leverandøren i Norge.

                      Min mail og eventuelt svar kan dere få på forespørsel.
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by type0 View Post
                        Mail er sendt til leverandøren i Norge.

                        Min mail og eventuelt svar kan dere få på forespørsel.
                        Ja post mail og svar når du får det Altid gøy lesestoff når levrandøren skal overbevise deg om at dette faktisk funker fett
                        sigpic
                        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Lille-Twinny View Post
                          Åh, MÅ jo bare kommentere denne lille setningen som er limt fra siden:

                          Pulstar™ gir kraftigere gnist, bedre tenning og økt nytelse!

                          Høres jo mer ut som et slagord for en sexbutikk enn en tennpluggsjappe

                          Økt nytelse faktisk...
                          HAHAHAHAHAHAHAHA........LOL!
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

                          Comment


                          • #14
                            Når de snakker om effekt, spenning, strøm og varmeeffekt i lysbuer så er de på min banehalvdel og mitt fagfelt.

                            Alltid gøy å kle av deres argumentasjon.
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • #15
                              HAHAHAHAHAHAHAHA!

                              detta er noe av det dummeste jeg har lest.

                              det er en kjensgjerning at magrere bensin blandinger trenger en kraftigere gnist for å antenne medn 1MEGA WATT var vel i overkant.

                              hadde det vært så neklet å produsere mega Watt strøm ville jo all verdens energi problemer været løst.
                              husker ikke hva det totale strøm forbruket er i Norge på et å¨r men hvis Hafslund hadde gått til innkjøp et 100 sånne tennplugger burde de vel kunnet spedd på bra.
                              kansskje kunne det ha redda nok ei fin fiske elv fra å bli demma opp.
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X