Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reedmotor fusker på turtall

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reedmotor fusker på turtall

    Nå er jeg rimelig ny akkurat innenfor reedmotorer og lurer på en ting.

    Noen ganger får jeg ikke motoren opp i turtall. Ved full gass slurver den med en perfekt rytme. EEEEUEUEUEUEUEUEUEUEU. Som om noen står og trykker inn stoppknappen eller kutter bensintilførselen rytmisk.

    Så lar jeg den stå litt på tomgang og den skyter opp i turtall uten problemer igjen.

    Jeg merker da at den kan slurve litt på toppen før den slår seg vrang igjen.

    Noe sa meg at den da gikk for lean og jeg ga den litt mer suppe. Men samme resultat.

    Kan dette være forgasseren som bør overhales?
    Eller kan det være reedventilen som "henger seg opp" på noen måte?

    Jeg har en WT-771 gasser som skal selges. Men vurderer å sette den på, for å teste, før jeg demonterer den og sender den i posten, bare for å luke ut forgasserfeil.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

  • #2
    prova 771 gasseren du, jag bytta på min Reed 27.2 från 813 till 771 och tyckte den
    faktiskt klarade ännu högre turtal. Det tar ju inte så lång tid att bytte...

    //Jonas
    Xray M18 pro lipo
    Spektrum DX3R

    Comment


    • #3
      Originally posted by jonasf View Post
      prova 771 gasseren du, jag bytta på min Reed 27.2 från 813 till 771 och tyckte den
      faktiskt klarade ännu högre turtal. Det tar ju inte så lång tid att bytte...

      //Jonas
      Jeg har ihvertfall informert kjøperen om det.

      Blir et tap for meg om jeg selger 771 gasseren for så å kjøpe en ny 771.

      Orker bare ikke å feilsøke forgasser. Har tenkt for mye denne uka.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        Det første du bør gjøre er å bytte ALLE pakningene i motoren.

        Comment


        • #5
          Originally posted by REED272 View Post
          Det første du bør gjøre er å bytte ALLE pakningene i motoren.
          Motoren er jo helt ny. Men jeg noterer det i bakhodet om feilsøkningen skulle bli mer omfattende.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • #6
            dette er vel en motor med 2 bolts sylinder.
            har du sjeke så det ikke er pakningen mellom sylinder og blokk som lekker.
            et meget kjent fenomen på grunn av det høye trykket som er intert i disse motorene.

            på Reed motorene stenger Reed ventilen innsuget når stempelet beveger seg nedover. dette øker trykket i veivhuset. i motsettning til en "Normal" Zenoah hvor innsuget ikke er stengt før stempelet stenger innsugs kanalen å trykket begynner å bygge seg opp.

            skru eventuelt av toppen på forgasser´n å¨sjekk at det ikke ligger sand korn på membranet.
            dette er også et kjent problem.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #7
              Jeg har også opplevd at det har lagt seg olje på REED pedalene som igjen har "treiget" ned lukke systemet.

              Comment


              • #8
                Originally posted by REED272 View Post
                Jeg har også opplevd at det har lagt seg olje på REED pedalene som igjen har "treiget" ned lukke systemet.
                Jeg tenkte faktisk på det samme. Men det var visst gassern som var synderen. Satte på 771 gasseren og motoren gikk klokkerent igjen. Så om du vil ha en WT-813, Jan-Ivar, så kan du kjøpe denne gasseren av meg.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Motörhead View Post
                  Jeg tenkte faktisk på det samme. Men det var visst gassern som var synderen. Satte på 771 gasseren og motoren gikk klokkerent igjen. Så om du vil ha en WT-813, Jan-Ivar, så kan du kjøpe denne gasseren av meg.
                  du har PM.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X