Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Innkjøring av HPI Baja 23cc motor

Skal kjøpe meg HPI Baja 5b RTR. Hvordan skal denne motoren kjøres inn, er det like enkelt som på FG sine motorer, bare å kjøre rolig noen par tanker?

Er det noen som veit hvor jeg finner manualer/video som beskriver/viser hvordan denne motoren skal kjøres inn?

Har lest at den motoren som sitter i HPI Baja 5B RTR er en zenoah motor. Syns det er litt rart siden zenoah motorer klare rundt 14 000RPM, mens den 23cc motoren som sitter i HPI Baja 5b kunn klarer 10 000RPM (ikke sikker om det med 10`000rpm, men det har jeg også lest et sted), er det en zenoah motor eller er det en annen type?

Takk.
    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

Comment

Originally posted by sdiz86 View Post
      Skal kjøpe meg HPI Baja 5b RTR. Hvordan skal denne motoren kjøres inn, er det like enkelt som på FG sine motorer, bare å kjøre rolig noen par tanker?

Er det noen som veit hvor jeg finner manualer/video som beskriver/viser hvordan denne motoren skal kjøres inn?

Har lest at den motoren som sitter i HPI Baja 5B RTR er en zenoah motor. Syns det er litt rart siden zenoah motorer klare rundt 14 000RPM, mens den 23cc motoren som sitter i HPI Baja 5b kunn klarer 10 000RPM (ikke sikker om det med 10`000rpm, men det har jeg også lest et sted), er det en zenoah motor eller er det en annen type?

Takk.

la den gå 1 tank på tomgang å så er det tut å kjør.

motorene som sitter i HPI er laget av Chan yung også klat CY.
      de er like Zenoah motorene av ytseende.
      de motoren klarer mer en 10000 rpm. mulig det diu har lest er hvor dreiemoment eller maks effekt ligger.

en stock Zenoah motor bør kunne lklare 17000 RPM på maks turtall.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

Takk.
        Videomanual finner du her.
        sigpic

Comment

Hvorfor bruke CY motor og ikke zenoah?

Takk til dere som svarte på spørsmålet mitt angående "innkjøring".

Det er en ting til jeg lurer på. Jeg har lest litt om HPI Baja 5b RTR både på HPI sin hjemmeside og andre nettsider som har testet bilen, og alle sier at dette er en veldig bra og driftsikker bil.

Det jeg da lurer på er:Hvorfor velger HPI å bruke en CY motor, og ikke en Zenoah som er kjent for å lage bra og driftsikre motorer?

Ifølge HPI så har de jobbet hardt for å lage en bra og driftsikker bil og samt velger da å bruke en CY motor, da må det være noe bra med dem, og de er sikkert ikke noe dårligere enn Zenoah motorer, eller???

Lurte bare siden mange ikke syns noe særlig om CY motorer, og at de heller ikke holder like lenge som zenoah sine motorer. Kanskje de ikke bruker bra nok olje.

Har et spm til ang oljen, Skal snart kjøpe HPI Baja 5b RTR, og har tenkt å bruke den orginale FG oljen som man får kjøpt til FG bilene. Har hørt at dette er en veldig bra olje: Dette går vel greit, eller??

Takk.

Comment

Viss det er Panolin olja du mener så er den helt konge å bruke til alle RC motorer
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

uansett hav slags motor du har i bilen fra første stund spiller liten rolle.
              den blir snart bytta ut med en vassere motor uansett.

kjøper du HPI baja 5B rtr får du med en cY 23cc motor. den komemr du ganske raskt til å vilel bytte ut.

skal du ha motor, motordeler elelr Panolin olje sjekker du her.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

23cc CY motor

Ser at du skriver:"den kommer du ganske raskt til å ville bytte ut." er det fordi den motoren er dårlig og ikke holder lenge (dårlig kvalitet)?

Eller er det fordi den er litt svak og ikke har bra nok akselerasjon og kanskje heller ikke toppfart?

Har veldig lyst på HPI Baja 5b RTR, men hvis motoren ikke er noe særlig holdbar (dårlig kvalitet) da skal jeg kanskje vurdere og kjøpe noe annet.

Men hvis det er pga akselerasjon og fart så kan jeg bare kjøpe tunpipe til motoren, og da skal den gå mye bedre, har jeg hørt. Men akkurat nå så er bra akselerasjon og høy fart ikke det viktigste for meg siden dette er min første 1/5 bil. Har pratet med andre som har bilen og de mener at den 23cc CY motoren har bra nok akselerasjon og fart for oss som ikke har skjørt en slik bil før. Har selv sett en del videoer på youtube.com og syns ikke at bilen går dårlig, det holder for meg iallefall.

Håper ikke at HPI er så dumme at de har utstyrt Baja 5b RTR med en dårlig motor.

Comment

Motoren er bra den, men det han mener er sikkert at den er litt lat

Comment

Ser at du skriver:"den kommer du ganske raskt til å ville bytte ut." er det fordi den motoren er dårlig og ikke holder lenge (dårlig kvalitet)?

Eller er det fordi den er litt svak og ikke har bra nok akselerasjon og kanskje heller ikke toppfart?

Har veldig lyst på HPI Baja 5b RTR, men hvis motoren ikke er noe særlig holdbar (dårlig kvalitet) da skal jeg kanskje vurdere og kjøpe noe annet.

Men hvis det er pga akselerasjon og fart så kan jeg bare kjøpe tunpipe til motoren, og da skal den gå mye bedre, har jeg hørt. Men akkurat nå så er bra akselerasjon og høy fart ikke det viktigste for meg siden dette er min første 1/5 bil. Har pratet med andre som har bilen og de mener at den 23cc CY motoren har bra nok akselerasjon og fart for oss som ikke har skjørt en slik bil før. Har selv sett en del videoer på youtube.com og syns ikke at bilen går dårlig, det holder for meg iallefall.

Håper ikke at HPI er så dumme at de har utstyrt Baja 5b RTR med en dårlig motor.
                    Motoren er ikke dårlig den. Det er en glimmrende bil/motor å begynne med. Men når du begynner å få teken på kjøringa kommer du til å få horn i panna, og da er det bare en ting som gjelder, POWER...
                    sigpic

Comment

Motoren er ikke dårlig på moem måte
                      dem er bare SLAPP
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

23cc CY motor

Det var fint å høre at motoren ikke er dårlig. Men når det gjelder fart så er 70km/h fort nok for meg. Hvis jeg føler at bilen går litt dårlig etter en stund så kan jeg også kjøpe orginal tunpipe fra HPI til bilen, og da skal den gå litt bedre. Men hvis ikke det holder så kan jeg bare oppgradere til HPI Baja 5 SS eller FG Monster Truck. Akkurat nå så tror jeg at det holder med HPI Baja 5b RTR, gleder meg

PS: Hvis noen av dere skulle være interessert i en strøken HTC Diamond m/TomTom Navigator 6, gå inn på www.finn.no skriv inn denne finnkoden:15341878

Comment

Tviler på at HPI Baja 5b klarer 70km/t original da må det ihvertfall være nedoverbakke. Hvor har du sett dette? Her har du en SS versjon og den har en 26 cy motor med HPI tuned pipe og den klarer 68km/t YouTube - Stock HPI Baja 5B SS - Radar Gun Speed Test
                          Last edited by RCislife; 17 November 2008, 17:00.

Comment

23cc CY motor/innkjøring

OK. Kanskje den ikke klarer 70km/h. Det var bare noe jeg leste. Har faktisk lest at den klarer 80km/h, men det tviler jeg at den klarer.
                            Leste nettopp en test og skal klare rundt 60km/h (35mp/h++), men han brukte 87 Octane. Så kanskje den klarer over 60km/h siden de fleste bruker 95 Octane. Hvis den klarer mellom 50-60km/h så er det fort nok for en så stor bil. Skal også kjøpe orginal tunpipe til den etter hvert.

Testen finner du på denne linken:

Sorry, but the page you were looking for could not be found, or has moved location. Please use the search box or one of our navigation links above.

Bestillte HPI Baja 5b RTR i dag, er greit å kjøre motoren inn nå som det er kaldt eller burde jeg vente til sommeren?

Er motoren ferdig innstillt fra fabrikk eller må jeg stille den inn selv?

Comment

OK. Kanskje den ikke klarer 70km/h. Det var bare noe jeg leste. Har faktisk lest at den klarer 80km/h, men det tviler jeg at den klarer.
                              Leste nettopp en test og skal klare rundt 60km/h (35mp/h++), men han brukte 87 Octane. Så kanskje den klarer over 60km/h siden de fleste bruker 95 Octane. Hvis den klarer mellom 50-60km/h så er det fort nok for en så stor bil. Skal også kjøpe orginal tunpipe til den etter hvert.

Testen finner du på denne linken:

Sorry, but the page you were looking for could not be found, or has moved location. Please use the search box or one of our navigation links above.

Bestillte HPI Baja 5b RTR i dag, er greit å kjøre motoren inn nå som det er kaldt eller burde jeg vente til sommeren?

Er motoren ferdig innstillt fra fabrikk eller må jeg stille den inn selv?
                              Bare et lite tips:

Utregningen av oktantall er ikke lik i U.S.A og Europa.
                              Oktantallet i U.S.A. har en litt lavere tall på samme kvalitet i Europa.
                              Hvor stor forskjellen er vet jeg ikke, men ta et lite forbehold.
                              I U.S.A. selges vanligvis 87, 89 og 92 octane.
                              Vil tro at "89 octane" tilsvarer "vår" 95 oktan, uten at dette skal dikteres.
                              "92 octane" i U.S.A. går som "premium" og anbefales hovedsaklig til turbomatede "imports" (omtrent som 98 oktan i Norge)
                              Growing old is mandatory. Growing up is optional.

Comment

du får ikke mer effekt i motoren om du bruker 98 oktan.
                                oktan tallet angir bare bensinens banke fasthet.
                                motorer med höy kompresjon og
                                mye fortenning trenger höyere oktan tall.

hvis du setter inn en trimma motor kan du med fordel kjöre med 98 oktan.
                                dette fordi kompresjonen er höyere på en motor med mer effekt.

en trimma motor har noe höyere topp turtall og dermed vil bilen gå fortere på topp også.
                                i tilleg får man bedre akelerasjon i og med at det er mer krefter å ta av.

23cc motorene går ikke mye dårligere en 26cc motorene de har omtrent samme topp effekt.
                                23 cc motorene har noe höyere topp turtall men lavere dreiemoment.
                                så på topp vil de gå omtrent like fort.
                                men en 26 cc motor sparker mer fra i starten og men har höyere akselerasjon
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X