Announcement

Collapse
No announcement yet.

motor som bøøøøøper??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motor som bøøøøøper??

    hei, sliter litt med at bilen min bøøøper når jeg gir på litt gass.
    når motoren er kall, så er den mye kvikkere og bøøøper ikke.
    men når jeg har kjørt en stund så kommer den der bøøøøpingen fra motoren, og føler at motoren er mer doven og lat. spesielt når det er litt motstand i underlaget.
    Øystein Langjord 91 fg MT og mcd wide evo II !!

  • #2
    den vil ha mere fuel!
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Skru H og L nåla litt ut, 2 minutter av gangen. Om du ser for deg skrutrekkeren som minuttviseren på klokka. Da får motoren mer bensin.

      Men husk å varm motoren først. Å prøve å justere en kald motor er en uting.

      Den skal ikke nøle når du plutselig gir gass.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        Originally posted by mcd elsker View Post
        hei, sliter litt med at bilen min bøøøper når jeg gir på litt gass.
        når motoren er kall, så er den mye kvikkere og bøøøper ikke.
        men når jeg har kjørt en stund så kommer den der bøøøøpingen fra motoren, og føler at motoren er mer doven og lat. spesielt når det er litt motstand i underlaget.
        Gi den litt mer bensin Øystein.....

        Er det i starten eller på topp den den blir lat når den er varm??
        sigpic
        Tlf 4691 0501

        Comment


        • #5
          En motor som bøper når den er varm får for mye bensin! Viss den går skikkelig når den er kald(uten choke) så går den for rikt når den blir varm
          Min signatur.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Muren Motorsport View Post
            En motor som bøper når den er varm får for mye bensin! Viss den går skikkelig når den er kald(uten choke) så går den for rikt når den blir varm
            For gudsskyld, hør ikke på dette......det blir dyrt...
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              Originally posted by Egon View Post
              For gudsskyld, hør ikke på dette......det blir dyrt...
              Er du edru nå? Det er snakk om når du gir LITT gass.. Regner med det er før highspeed nåla har begynt å spille noen trille. Å går motoren som den skal når den er kald så står jeg på mitt..
              Min signatur.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Muren Motorsport View Post
                Er du edru nå? Det er snakk om når du gir LITT gass.. Regner med det er før highspeed nåla har begynt å spille noen trille. Å går motoren som den skal når den er kald så står jeg på mitt..
                Har absolutt ingen betydning.... Det du sier er feil....men alle har jo selvsagt lov til å ha sin mening...
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Egon View Post
                  Har absolutt ingen betydning.... Det du sier er feil....men alle har jo selvsagt lov til å ha sin mening...
                  Mening? Hvorfor går motoren som den skal når den er kald da?
                  Min signatur.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Muren Motorsport View Post
                    Mening? Hvorfor går motoren som den skal når den er kald da?
                    Selvsagt tar alle guidene, instruksjonsheftene, produsentanbefalninger og feilsøkningshåndbøker feil om totaktere.

                    Da må det være noe veldig galt med mine forgassere. For bøøpinga stopper når jeg gir den mer suppe.
                    sigpic
                    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                    Comment


                    • #11
                      jaja.. Men lurer fremdeles på hvorfor trådstarters motor går skikkelig når den er kald... En motor går ikke skikkelig på mager blanding når den er kald. men den kan finne på å gjør det med choke(Mer bensin i forhold til luft)
                      Min signatur.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Muren Motorsport View Post
                        jaja.. Men lurer fremdeles på hvorfor trådstarters motor går skikkelig når den er kald... En motor går ikke skikkelig på mager blanding når den er kald. men den kan finne på å gjør det med choke(Mer bensin i forhold til luft)
                        Dette er heller ikke riktig, en motor går absolutt ikke bedre med choke, den får kun en x-tra sprut slik at den tenner....mer bensin enn luft gjør at den umiddelbart begynner å puste tungt, den vil aller helst stoppe....
                        Den går faktisk absolutt best med for mager blanding når den er kald for da trenger ikke motoren kjøling eller smøring...

                        Mange tror at en motor trenger mer bensin når den er kald, men det er faktisk motsatt, den trenger mer bensin når den er varm....jo varmere motoren blir, jo mer bensin trenger den for å kjøle seg ned og bli smørt......

                        Dette ble veldig "i et nøtteskall", men det får holde for denne gang....CB stikker sikkert snart innom, og han elsker jo slike ting, da kommer vel avhandlingen tenker jeg......LOL!!
                        sigpic
                        Tlf 4691 0501

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Egon View Post
                          Dette er heller ikke riktig, en motor går absolutt ikke bedre med choke, den får kun en x-tra sprut slik at den tenner....mer bensin enn luft gjør at den umiddelbart begynner å puste tungt, den vil aller helst stoppe....
                          Den går faktisk absolutt best med for mager blanding når den er kald for da trenger ikke motoren kjøling eller smøring...

                          Mange tror at en motor trenger mer bensin når den er kald, men det er faktisk motsatt, den trenger mer bensin når den er varm....jo varmere motoren blir, jo mer bensin trenger den for å kjøle seg ned og bli smørt......

                          Dette ble veldig "i et nøtteskall", men det får holde for denne gang....CB stikker sikkert snart innom, og han elsker jo slike ting, da kommer vel avhandlingen tenker jeg......LOL!!
                          En avhandling på dette område skader alldri, og kan sikkert ikke repeteres mange nok ganger. Trodde selv av en eller annen merkelig grunn at en kald motor gikk bedre med for rik blanding. Men når de små grå(eller den ene som er i svima) får litt input er det rart hvor klart ting plutselig blir
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Men husk at kald luft kan utnyttes bedre da det inneholder mer oksygen per volumenhet (Trekker seg sammen)
                            Ikke mye men litt.

                            Og da kan jo motoren i teorien forbrenne ørlite mer suppe per slag, skal man følge kjemiens lære.

                            Men hva skal man med all verdens power når det er glatt som faen in the first place
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Motörhead View Post
                              Men husk at kald luft kan utnyttes bedre da det inneholder mer oksygen per volumenhet (Trekker seg sammen)
                              Ikke mye men litt.

                              Og da kan jo motoren i teorien forbrenne ørlite mer suppe per slag, skal man følge kjemiens lære.

                              Men hva skal man med all verdens power når det er glatt som faen in the first place
                              hmmm...

                              Tror jeg skal montere intercooler på Baja'en min....
                              sigpic

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X