Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lage 12 volts strømaggregat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da må du nok enten finne en måte å strippe bilen for vekt eller så har du ikke store alternativene når det kommer til aggregat.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Motörhead View Post
      Du spurte om vekt. Da kan vi nesten utelukke større aggregater.

      Aggregatet jeg sikter til på 1kW veier ca 15kg vil jeg tippe. Kanskje mindre.

      Du kan jo lage en festeanordning til den slik at du lett kan ta den av og oppbevare den som baggasje under kjøring da. Bare med et 230V støpsel som stikker ut gjennom gulvet som kobles til aggregatet. Så monterer du det slik at du enkelt får tilgang til strømuttak og startsnor. Når den ikke er en fast del av bobilen under kjøring så vil jo ikke dette påvirke egenvekt på kjøretøyet. Omtrent som et sykkelstativ på hengerfestet.
      totalvekt er totalvekt uansett om det er "fastmontert" ellerikke gitt....
      Og der er dem JÆVELIG nøye. blir du først tatt risikerer du full omregistrering osv...
      Samme med bil med grønne skilt, blir du tatt med flere folk i bilen risikerer du å motte omregistrere hele greia...
      Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

      En Baja

      Comment


      • #18
        Originally posted by Mr-Online View Post
        totalvekt er totalvekt uansett om det er "fastmontert" ellerikke gitt....
        Og der er dem JÆVELIG nøye. blir du først tatt risikerer du full omregistrering osv...
        Samme med bil med grønne skilt, blir du tatt med flere folk i bilen risikerer du å motte omregistrere hele greia...
        Hehe, ja. Det var bare jeg som surra litt. jeg tenkte bare utifra egenvekta. Så et innslag på nyhetene for et par år siden om mange som gikk på en smell der de hadde kjøpt bobil fullspekket (og overlastet sådan) med ekstrautstyr. Og de useriøse forhandlerne bare hadde opplyst om egenvekt. Og nå gjorde jeg jammen samme feilen selv
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #19
          Det som er så teit er at bilen er bygget for totalvekt på 3750 kg, men ble registrert som 3500 kg. Jeg tenkte ikke så mye på det da den ble kjøpt, dette var rett før TV2 hjelper deg snudde opp ned på bobil-folket xD

          I tillegg har jeg klasse 2 lappen, så det eneste jeg gjør er å lure meg unna ekstra avgifter med å ha den under 3500kg. Det er idiotisk å ha samme regler på en bobil som på et vogntog. Årlig EU-kontroll, dobbel avgift på bomstasjoner, dyrere ferjer, restriksjoner på kjøring(lastebilforbudsskilt blir gjeldende), flere kontroller på veiene(lastebilkontroller må man stoppe for) og mye mer. Det burde blitt innført egen campingklasse, der man ikke fikk alle kravene som på et stort vogntog.

          Comment


          • #20
            Absolutt.

            Men så lenge det da blir en inntektspost mindre så blir det ikke noe av i denne sovietstaten.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • #21
              Word
              10 tegn
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X