Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pris på jetmotor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pris på jetmotor?

    Hei. Noen her som sånn ca. hvor mye et komplett jetfly med alt vil koste?

  • #2
    Fra 15 og oppover kan du regne (brukt).
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Det er inkludert radio komplett fly med motor osv.?
      Nytt da hva vill det koste tror du?

      Comment


      • #4
        Radio kommer i tillegg.

        Selve flyene koster fra 6-7 og laaaaangt opp.
        En billig simjet koster vel ca. 18 (og laaaaaaaaangt^5) opp.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Steinar kvarme (leken gammel mann
          proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

          Comment


          • #6
            Ok takk for hjelp gutter.

            Comment


            • #7
              Men jet da er dyrt. men sikkert knall kult.
              Christopher Robin Aas 94 kløve
              Kyosho inferno 7,5 traxxas sportmaxx selges

              Comment


              • #8
                Ja, sikkert kult...
                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                sigpic
                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                Comment


                • #9
                  Generelt om jet.

                  Det er riktig det. Jet KAN gjøres veldig dyrt. Slik andre modeller kan gjøres dyre også. Modellen i seg selv trenger ikke være så himla dyr. Tror faktisk at det produseres en bra en i Norge også. Som gjør det en jet er god på. Nemlig fly himla fort. Over 300 km/t. Men også kan fly sakte, slik at man trenger ikke en 2 km strøken rullebane. Motorene er noe dyrere enn stempelmotorer, ja. Men ikke så enormt som mange tror. Der finns i dag gode jetmotorer (6-10 kg trust), med alt startutstyr og elektronikk, ferdig programmert, til godt,- under 20000,-. Og det er etter hvert blitt slik som med stempelmotorene. Det er ikke bare de "anerkjennte" merkene som funker. Så det er null problem å få seg en dugandes jet i dag komplett til godt under 30000,-. Men ikke hvis den skal ha stor blingfaktor. Da dobbler prisen seg lett. Er det ikke slik med alt da ?
                  Men for all del. Tenker du å starte med jet. Søk kontakt med et miljø som kan dette. Det er ikke det at det er så vanskelig. Men det blir så innmari lite å plukke opp igjen hvis du får litt fingertrøbbel under bruken

                  Seabird

                  Comment


                  • #10
                    Hei! Litt gammel tråd men føler jeg har litt å bidra med her
                    Jeg trodde også før at Jet var fryktelig dyrt, men etter litt undersøking fant jeg ut at det egentlig ikke var så skrekkelig dyrt..
                    Se på det sånn, de som triver med rally, trial og slike sporter, de bruker jo mere enn 30 lapper på en brukendes Trial sykkel? Jet virker dyrt fordi det er liksom bare ett "modellfly".
                    Jeg kjøpte en kangaroo til ca 25 lapper, og den hadde endel gromutstyr. Motoren var en jetcat P80, skikkelige servoer, understell, ventiler osv. Jet er en skikkelig opplevelse. Jeg var 16 når jeg kjøpte min, og tror jeg var landets yngste jet pilot? Hehe, her er bilder fra herligheten før den ble solgt.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Alex View Post
                      Hei! Litt gammel tråd men føler jeg har litt å bidra med her
                      Jeg trodde også før at Jet var fryktelig dyrt, men etter litt undersøking fant jeg ut at det egentlig ikke var så skrekkelig dyrt..
                      Se på det sånn, de som triver med rally, trial og slike sporter, de bruker jo mere enn 30 lapper på en brukendes Trial sykkel? Jet virker dyrt fordi det er liksom bare ett "modellfly".
                      Jeg kjøpte en kangaroo til ca 25 lapper, og den hadde endel gromutstyr. Motoren var en jetcat P80, skikkelige servoer, understell, ventiler osv. Jet er en skikkelig opplevelse. Jeg var 16 når jeg kjøpte min, og tror jeg var landets yngste jet pilot? Hehe, her er bilder fra herligheten før den ble solgt.

                      Vel, vel.. Gammel tråd, men noe som definitivt interesserer meg!

                      Jeg må bare spørre deg.. er de der like vanskelig/vanskeligere enn det ser ut som på de videoene som er lagt ut på diverse nettsider?

                      Og hvor god bør man egentlig være for å gå over til jet/turbin-fly? (jeg vet det er vanskelig å gi et ordentlig svar her.. )
                      joar sæten birkeland 91 mod.
                      mini-z | kyosho fw-05t+

                      Comment


                      • #12
                        Mye for pengene - nytt!

                        Comment


                        • #13
                          For oss med 10 tommeltotter kan det lønne seg å kjøpe en trainer eller PC-simulator. Mye billigere og minst like morro.
                          Slik går det hvis du ikke kan fly jet:
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X