men det kan kanskje ha noe med at motorene er skittene:S
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gloheite motorer! hjelp!
Collapse
X
-
Prøv ihvertfall hva vi sier. Kjøp Big Bang fuel og prøv. Det koster ikke så mye å prøve viss det hjelper.Last edited by RCislife; 6 July 2008, 08:42.HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
Her kjører vi kun big bang. Koster 345 kr hos kyosho i tr.heim for 4 liter, og dermed ikke dyrere enn jeroen. Har brukt flere kanner jero i begynnelsen da jeg begynte med denne rc galskapen. men jeg svidde av noen motorer også, og det var flere drevne rc folk soim ga opp og justere motorene. Kunne faktisk bruke motoren som grill. Det ble skifta fuel, og det ble lettere og få til motoren til og fungere som den skulle. har ikke kjørt ihjel en motor etterpå. Som naboen her sa, bruker jeroen til og vaske doen med jeg.joar schei 57modell 7125 vanvikan
Comment
-
Nå ser du "pellemartinsen" at det er lurt å høre hva folk anbefaler og prøve dette før du syter.HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
-
Saklig å legge ut et spørsmål om hjelp, for så å gjøre alt man kan for å ikke høre på andre behjelpelige og erfarne nitrobil eiere?? Prøver du å finne opp kruttet på nytt eller?Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford
Comment
-
Jeg er kanskje litt på sidesporet nå men ville bare nevne det med plugger i denne tråden også. Samme greia der, du får det du betaler for. Jeg har begynt og bruke rb-plugger nå, og har ikke knekt en eneste en av dem ennå.Vegard Flattum.Geithus.76.mod
Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#
Comment
-
Slenger inn et par ord her jeg også;
Kjører Byron jeg, har alltid gjort. Hobbymann i Drammen fører Byron, legger igjen en del penger der selv.
Når det gjelder motorene; en møkkete motor er en varm motor. Hold motorene dine rene og pene, så er det mindre smuss og skitt som holder igjen på varmen. Rene kjøleribber og motorblokker bidrar til økt kjøling da mer luft tilkommer overflatene.
Og så var det denne temperaturen din da... For meg så er 150 grader ALT for mye. Jeg passer på å holde meg på 110-125, med kald O.S. -plugg og Byron-fuel med 25% nitro/16% olje.
Dette er det jeg kjører med på _varme_ dager og fungerer relativt greit.
Om jeg ikke tar feil så vil en "kald" plugg senke temperatur ved tenning. Derfor skal en motor med høy nitro-prosent kjøre med kaldere plugg enn lavprosent-nitro. Sistnevnte nitrotype liker som regel "medium"-plugger, som regel ved bruk av f.eks 16% nitro.
Korriger meg om jeg tar feil, men er det ikke 125 grader som er sånn ca kose-temp for morro-kjøring? Aner ikke hva tempen er ved løpskjøring, men mener bestemt at 120 grader celcius er passelig "safe bet" ved herjing i bakgården etc.Last edited by skogpekka; 31 July 2008, 23:56."Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"
Comment
-
Originally posted by djegga View PostByron ? hvis det er det du mener er det helt OK fuel, men jeg syntes Big bang er best Smak og behag vet du Kjøp 1L og prøv du
Fuelen lukter dritt, men er veldig braO.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
Kthxbye
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment