Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trx 2,5 for newbies..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trx 2,5 for newbies..

    Hei,jeg har et problem. Min t-maxx,som er min første bil,(nybegynner) blir så jæ*** tungstartet når den er varm + at den stopper ofte for meg.

    Har byttet plugger 2-3 ganger for sikkerhets skyld. Luftfilteret rengjøres etter hver kjøring,har litt problemer med å få forgasseren riktig justert,men tror den skal være nogenlunde rett.

    Hva kan være grunnen til problemene???
    Last edited by oleole2; 14 September 2008, 10:21.
    Traxxas T-Maxx 2.5

  • #2
    Min motor pleier også å vere tungstartet når den er varm.. dette er en 3,5cc motor.
    Grunnen er att den får for lite fuel. etter att motoren fikk litt ekstra fuel startet den...

    er ikke sikker på att dette er problemet på din motor, men du kan jo prøve å gi den litt mer fuel, evt gi den litt mer på LSN..
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

    Comment


    • #3
      Det skal testes imorgen,hadde passet meg perfekt hvis det ikke er mer avansert...
      Traxxas T-Maxx 2.5

      Comment


      • #4
        Har stillt forgasseren til fabrikkinstilling,bilen gikk fint helt til den ble varm.
        Den nekter helt å starte når den er varm,den er ikke overopphetet såvidt jeg kan se.(spytt-test)

        Hva kan være problemet???
        Traxxas T-Maxx 2.5

        Comment


        • #5
          Du har mindre komp i motoren når den er varm, pga sylinderen utvider seg.
          da antenner fulen ikke like lett, speielt hvis du har mye nitro i fulen.
          har du kjørt med bilen mye?

          Men har du prøvd å gi motoren litt mer fuel ved å holde for forgasseren mens du drar i snora ett par ganger? samme som å choke...
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #6
            Må choke den for å få start når den er kald,men det nytter ikke når den er varm.
            Har kjørt kanskje 3-4 liter igjennom den alt i alt. Kan det være noe galt i motoren etter så lite kjøring???

            Når den er kald virker det som den får for mye fuel,det høres og ser ut som den kveles når jeg gir mye gass + det er mye røyk.
            Traxxas T-Maxx 2.5

            Comment


            • #7
              prøv å gi den mindre på LNS da, er motoren tyngere eller lettere å dra rundt når den er varm?
              var motoren sånn etter att den var innkjørt?
              Last edited by Simen Gjørstad; 22 September 2008, 17:35.
              Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

              Comment


              • #8
                Skal prøve det,tror jeg skal stramme inn litt på hsn også..

                Har ez-starter så jeg kjenner ikke om det er forskjell,men den jobber likt når den er varm og kald.

                Den ble slik en stund etter innkjøring,noen krasj og fall og noen liter fuel.

                Da monterte jeg filter på fuel-slangen i frykt for at skitt skulle komme i motoren,da ble den bare verre,så idag fjernet jeg filteret i håp om at den skulle bli sitt gamle jeg igjen. Men til ingen nytte.
                Traxxas T-Maxx 2.5

                Comment


                • #9
                  Det er litt vanskelig å vite om motoren får for mye eller for lite fuel.

                  Når motoren er varm og ikke vill starte så kan du skru ut pluggen og dra på starteren, spruter det veldig mye fuel ut får den for mye og hvis det ikke kommer no serlig med fuel ut får den for lite...

                  Kan hende att sylinder og stempel er slitt.

                  er ikke altid att fabrikk innstillingene er riktige. dette er prøvd ut i et helt annent klima enn det vi har her i norge.
                  Last edited by Simen Gjørstad; 22 September 2008, 19:59.
                  Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                  Comment


                  • #10
                    Hei,her btar jeg opp tråden igjen.

                    Har funnet fram fjordårets store gledes-spreder og etter hvert gledes-dreper.
                    Jeg har prøvd alle tingene jeg har blitt rådet til her på nytt idag,har også vært på traxxas community for å prøve ¨å finne råd. Er det noen i nærheten av Mo i Rana som har mulighet å hjelpe meg face to face så hadde nok det vært det enkleste,kan hende det er noen symptomer som er glemt å nevne her som er innlysende for en vant mann.

                    Men,jeg tar gjerne imot gode råd her på forumet også

                    Så,er det noen ingeniører som kan fortelle hva som er galt?
                    Traxxas T-Maxx 2.5

                    Comment


                    • #11
                      Har en mistanke om at motoren kan være kjørt inn for kaldt eller varmt,så jeg har søkt rundt omkring for å finne deler. Da ramlet jeg borti en side på traxxas sine hjemmesider om at de har et excange-program,leverer jeg inn motoren og betaler 85 $ så får jeg en helt ny og ubrukt motor i bytte.
                      Hørtes ut som en grei deal

                      Er det noen som har prøvd den avtalen noen ganger her?

                      Det sto at man kan gå til sin lokale traxxas-forhandler også,det er vel Norwegian modellers som er importør i Norge ja?
                      Traxxas T-Maxx 2.5

                      Comment


                      • #12
                        Du kan gå til noen som selger Traxxas i Norge å levere inn din gamle motor å kjøpe en ny for halv pris
                        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X