Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiser plugger.??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spiser plugger.??

    Har en GRP .21 buggy tuned og den har i det siste begynt å spise plugger.
    Noen som har hatt samme problem?
    Eller noen som vet hva dette kan skyldes?
    Smil til verden, og den smiler kanskje tilbake til deg

  • #2
    Tja, jeg har ikke opplevd det på min egen GRP, men pa andre motorer.
    Hvor mye har den gått?
    Hvordan kjørte du den inn?
    Temp?
    Hvordan ryker pluggen?
    Når ryker pluggen?
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Jeg hadde samme problem på løp i helga,men når jeg plukket opp motoren viste det seg at lagerne var dårlige+at råden var veldig slitt,sjekk slarken i lagerne dine,det er et kjent problem at GRP sliter med lagerne.
      Roger Berntsen 1969 Mod
      Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
      Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

      Comment


      • #4
        Har kjørt rundt 10liter gjennom den.
        Kjørt inn: 3tanker tomgang, kjøre veldig fet 2tanker(60grader), kjørt nokså fet 5tanker(80grader), leanet ut til å holde ca 100grader på min måler. Når jeg da kjørte gikk det greit med pluggene, men motoren var daff. og ikke før på slutten av hver tank begynte den å få litt ytelse.
        Slik kjørte jeg den i ca 8liter og var litt ufornøyd med motoren.

        Var på banen idag og traff en annen med lik motor, og den var veldig sprek i forhold til min. jeg tempet den og den lå på 130 på min måler, men bare rundt 90-95 på han andre sin måler.
        Så da leanet jeg min litt mer og ligger på 125grader på min temp-måler, mens på en annen sin tempmåler stod det bare ca 90grader. Det var nå den begynte å spise plugger, selv når jeg gav den mer på topp og bunn.

        plugg 1-Bilen stoppet plutselig mens jeg kjørte- pluggen så fin ut, men den fungerte ikke.
        plugg 2- bilen gikk tom for bensin og ville ikke starte igjen når jeg gav den ny fuel- pluggen så lik ut som den første. nesten ubrukt ut.
        plugg 3- bilen stod på tomgang etter at jeg hadde startet den, og når jeg gav gass stoppet den. enda en død plugg.
        plugg 4- gav den mer både på topp og bunn, startet den og fikk kjørt med fetere blanding i ca 4minutter før denne pluggen også var død.

        Gav opp og dro hjem.

        Har ikke åpnet opp motoren og sett inni, så kan ikke si noe om hvordan den ser ut inni, men det skal jeg gjøre for å se om det er noe som ser galt ut.

        Håper på hjelp..
        Smil til verden, og den smiler kanskje tilbake til deg

        Comment


        • #5
          Ok, da kan det jo høres ut som at du faktisk har kjørt motoren din veldig rikt/kaldt. Det er jo drepen for råda, og det er gjerne at den har "strekt" seg som gjør at du nå forbruker mye plugger.
          Du kan prøve følgende:
          - Bytte råde (tilbud hos carolinas 20$ for Ninja/grp råde) og bytte lager.
          - Legge på en ekstra shim på toppen.

          Les tråden "GRP....Engines....Thread" eller hva den nå heter på www.rctech.net der finner du mange tips.
          Noen som påstår at GRP er sær å tune, og påstander som at den enten trives best fet på bånn og mager på topp er like vanlige som mager på bånn og fet på topp.

          Det som er sikkert er at du må kjøre motoren din varmere, forvarming er alltid fint...

          Edit: Kast tempgunnern din, den er jo tydeligvis søppel. Bruk ørene og se hvordan den oppfører seg. Hissig sprek og fin røyk = Alt vel
          Last edited by casevac; 12 May 2009, 23:51.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X