Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS30VG stopper på tomgang hele tiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• OS30VG stopper på tomgang hele tiden

Har en os30 motor som stopper på tomgang hvis den står litte grann.Går fint en liten stund så stopper den bare.Er det justeringer som skal til?
    Den er også litt tungstartet av og til.Har justert litt på meetering needle og da gikk den bedre og helt rent.Burde jeg justere på den skruen ved gasspådraget på gasseren også elelr er det noe man skal holde seg unna?

er det bunnnålen du mener?
    den står på gassbelgen,den hvor staget til gassen er festet, peker ut mot karossen.
    du kan jo sjekke om den er for tynn i bunn ved å knipe fuel slangen ved forgasser...motor skal gå 3-4 sec ca før den går opp en oktav og stopper...
    da er den i nærheten iallefall
    høres litt ut som tomgangsnålen kansje burde skrues litt ut også...
    Meetering needle vet ikke eg hva er...

hvordan er den når du har kjørt den litt?
    detter den ned en oktav når den står i ro?
    altså lavere tomgang
    kansje andre har innspill?
    Thomas Michelsen 90477788
    Kyosho Mp9 TKI 2
    Team Michaelfox BOMBK

Comment

Med meetering needle mener jeg den som sitter ved fuelslangen inn på forgasseren.Er bare den jeg har rørt til nå.
      Burde jeg prøve og justere litt på den ved gassbelgen også?

Har kjørt litt nå og justert litt og jeg har litt problemer med og få den til og gå helt reint,den knatrer litt ekstra ved visse turtall virker det som.
      Har prøvd og skru meetering needle(skruen for fet/mager blandindg?) litt forsiktig begge veier og er vel så nært som mulig nå tror jeg.men da går det kansje ann og justere litt på den andre skruen der for og få til det siste?

Syns også den bruker veldig lang tid på og gire seg opp til 2(orginal savage 2 trinns kasse).bak de små gummi "proppene" på siden av kassa, omtrent der som gass staget går forbi, går det ann justere hvor tidlig den skal gire?

Og til sist:er disse motorene tørste?har kjørt i ca 40-45 min og da har den brukt ca 4 dl.Har da kjørt i ett grustak med mye full gass og klatring. og en 160cc tank er borte på ca 15 min...sikkert riktig men siden det er min første nitro bil lurer jeg bare.
      Takker for alle svar!

Comment

Det fulgte kanskje med en bruksanvisning?
        Onroad Nitro Engine Zone - "the tuning bible" - this really should be stickied on top CLICK ON LINK BELOW another great tuning tips link thanks to neobart!! good job!! TUNING LOW END ON NOVAROSSI Paris Racing Products Engine Tuning Tech Tips By: Ron Paris We get dozens of tuning questions from around the

Onroad Nitro Engine Zone - "the break in bible" - If you are still idling at least a tank through during break-in, you're using the old-school accepted method (still works well for some!) but it's not the method that the top engine guys (Ron Paris, Dennis Richey, Rody Roem, Michael Salven are just a few I've

Det finnes tilsvarende tråder på dette forumet, men der er det så mange "lure" innspill at man lett blir forvirret.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

Comment

takk for fine linker!skal lese disse ordentlig og prøve mer da.har også funnet en del videoer fra hpi på youtube på hvordan justere alt mulig rart.Fant en fin video om hvordan justere girkassa og hvordan tune motoren optimalt.

Får studere dette før neste gangs kjøring.(og jeg har kjøpt bilen brukt så det fulgte ikke med all verden av papirer)
          Lurer på en ting til:noen som hvet grunnsinnstillingene på denne motoren på både high speed og low speed nåla?

Comment

bunnnålen:flush med huset og så 1,5 runde inn,
            toppnålen:skru helt inn og så 2 og 3/4 runde ut igjen...
            men ikke sikkert dette vil være ideelt for din motor...
            fant disse innstillingene på www.maxbashing.com
            Thomas Michelsen 90477788
            Kyosho Mp9 TKI 2
            Team Michaelfox BOMBK

Comment

Takk fro den michaelfox,skal ut og justere litt etterpå så får vi se.

En ting til:burde savagen klare og dra på bakhjula med os30 motor?
              En kompis har savage x med litt mindre motor og den drar lett på hjula.ikke helt sikker på hvordan dreving han har, godt mulig hans er sterkere i bunn.
              Jeg har hevrtfall 48t spur drev, litt usikker på clutch drevet men mener det er 15t.

Comment

Etter en stor krasj og en del tid med deleventing så ble det bil igjen.Har satt nålene slikt det ble nevnt ovenfor her og justert meg derifra,så bilen går veldig bra nå, men fra tomgang og litt opp i registeret når jeg klemmer full gass knatrer den og går ikke helt reint.har justert litt begge veier på begge nåler uten noe spesielt bedre resultat enn det jeg har nå.noen tips?

og når den er varm så er den veldig tungstartet,må dra MYE i snora for og få fyr igjen.og går bare noen sekunder på tomgang.når den er kald går den fint på tomgang.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                Working...
                X