Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor problem

    Fikk den nye HPI firestorm bilen min idag, men etter 2 drag i snora ville den putslig ikke snure inn snora lengre, tenkte det bare var no problem med spolen i snora, men det var det ikke. Snora spolt fint inn med en gang den var av motoren så da må det vell være mutteren som den sitter på som er problemet ? Er helt ny innen dette så trenge litt hjelp her. Har jeg fucka hele motoren eller va er det som har sjedd ??
    Mvh Andreas

  • #2
    Du har for mye fuel i motoren. Den stopper opp da. Ta ut pluggen ta noe papir eller noe over motor ribben(for og ikke få fuel over helle bilen, det ekke så pent :P) og dra et par gangen i snora, da skal den overflødige fuel komme ut av motoren også er det bare og starte opp
    Biler: Acme condor pro
    Jeg har dysleksi.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Danand View Post
      Du har for mye fuel i motoren. Den stopper opp da. Ta ut pluggen ta noe papir eller noe over motor ribben(for og ikke få fuel over helle bilen, det ekke så pent :P) og dra et par gangen i snora, da skal den overflødige fuel komme ut av motoren også er det bare og starte opp
      Har tatt ut pluggen og dratt i snora. Er ikke det som er problemet, Når jeg drar i snora vil den bare ikke inn igjen, mutteren pull starten sitter på roterer helt fint og stempelet fungere, men den vil ikke dra inn snora igjen. Eller den går veeeeeldig sakt inn. Går det ann å bruke denne mutter til å sette en drill på å starte på den måtten ?? for denne mutter vil vell ikke rotere når motoren er igang ?

      Comment


      • #4
        du må prøve og skifte den muteren for det problemet hade jeg og da hvar det den

        Comment


        • #5
          Originally posted by rcfrik1 View Post
          du må prøve og skifte den muteren for det problemet hade jeg og da hvar det den
          Men den mutteren har vell ingenting å si om når den ikke spoler tilbake ? eller kan den være for stram ? hører en klikke lyd fra den for hver runde jeg dreier den motsatt vei av va stempelet skal gå

          Comment


          • #6
            jo den hete One way bearing og drar snora til bake

            Comment


            • #7
              Originally posted by rcfrik1 View Post
              jo den hete One way bearing og drar snora til bake
              OK får se over den å kansje bestille en ny. Men litt rart at den skal gå i stykker etter 3 drag men som sagt, går det ann å bruke drill på denne mutteren ? den vil ikke rotere når motoren er igang ?

              Comment


              • #8
                eller den jør sån at snoren kan gå til bake for er den ødelakt så kan den kile seg og da går den ikke run på akslingen sån at fjeren kan treke in snoren, når du drar i snoren tar den tak i akslingen og sleper akslingen når snoren skal inn

                Comment


                • #9
                  Originally posted by rcfrik1 View Post
                  eller den jør sån at snoren kan gå til bake for er den ødelakt så kan den kile seg og da går den ikke run på akslingen sån at fjeren kan treke in snoren, når du drar i snoren tar den tak i akslingen og sleper akslingen når snoren skal inn
                  ok skjønner. Da var ny bestilt. men hvordan skru man den gamle av ? går jo rundt i begge rettninger. Vettu om man kan sette den drill på denne skruen åg starte den på den måtten ?? litt kjedlig å vente helt til den nye kommer uten åg få kjøre

                  Comment


                  • #10
                    du kune jo ha provd men du burde ha rotostart blata bak da

                    Comment


                    • #11
                      Nei, du kan ikke bruke drill! Har ikke erfaring med din motor, men vanligvis er den "mutteren" helt løs og kan tas ut enkelt. Er det en slags bolt, eller bare en mutter? Er nok ikke den som har røket, men enveislageret som den "mutteren" går inni. Er den du må skifte Men om dette skjedde på tredje draget så er det jo en reklamasjonssak. Det er helt klart en feil ved det enveislageret, og du bør be om å få nytt. (gratis selvfølgelig)

                      Mvh
                      Halvard
                      Halvard "Bellduck" Soma '94

                      Comment


                      • #12
                        ja det e det den mutra hete enveislager

                        Comment


                        • #13
                          Ok, ser det nå ja Er forskjellig fra motor til motor hvordan det er bygget opp
                          Halvard "Bellduck" Soma '94

                          Comment


                          • #14
                            Gikk helt supert å bruke drill så da var d bare å kjøre motoren inn
                            Takk for alle gode svar !

                            Comment


                            • #15
                              har du fåd den mutra og sed om det funka

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X