Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pico 12 problemer Null komp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pico 12 problemer Null komp

    Som jeg sier i tittelen så har jeg en Pico 12 motor som sitter i en X-ray nt1, var en tur på lørenskog for noen dager siden å skulle prøve bilen, fikk kjørt 4 runder så døden helt. Etter dette brukte jeg 1 time på å prøve å starte den, noen ganer slo den inn men stoppet nå jeg prøvde å få opp turtall.
    Fant fram bilen i går kveld for å titte litt på den fant et par andre ting som måtte byttes men, dro på svinghjulet og det var så godt som null komp. Dette kan vel ikke være riktig. Er det noen som har forslag til hva som kan være galt.
    2xHB Cyclone TC-Nosram Pearl ISTC-Nosram PURE Evo SpecRacing 10.5T.TC-GT2.0 Pro-Novak Spec 10.5T- Associated 12R5.1-LRP TC Spec-LRP Vector X12 5,5t. www.lmbk.no
    www.micromonsters.no

  • #2
    null komp.=utslitt motor
    www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
    CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
    +++

    Comment


    • #3
      Ante meg at det kunne være noe sånt ja, heldigvis har jeg en ny Nosram 12 som skal få overta palssen i bilen. Takk for svar
      2xHB Cyclone TC-Nosram Pearl ISTC-Nosram PURE Evo SpecRacing 10.5T.TC-GT2.0 Pro-Novak Spec 10.5T- Associated 12R5.1-LRP TC Spec-LRP Vector X12 5,5t. www.lmbk.no
      www.micromonsters.no

      Comment


      • #4
        før du pensjonerer den helt, sjekk at alt er tett, er den utett vil du også få mindre komp.
        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
        TRF-415MSXX
        DEX410

        Comment


        • #5
          Tenkte jeg skulle se om det er mulig å få liv i den etter hvert, men dette er nytt for meg så hvis noen har tips på hvor jeg skal begynne, så er jeg takknemlig.
          2xHB Cyclone TC-Nosram Pearl ISTC-Nosram PURE Evo SpecRacing 10.5T.TC-GT2.0 Pro-Novak Spec 10.5T- Associated 12R5.1-LRP TC Spec-LRP Vector X12 5,5t. www.lmbk.no
          www.micromonsters.no

          Comment


          • #6
            Du kan jo begynne med å ta ut motoren,så det blir litt lettere å jobbe
            Sjekk alle skruer på toppen,og om forgasser sitter fast.hør om den fiser noe sted.
            Skru av toppen å se på stempel og sylinder,kjør stempel i topp,se om det er slark der,tett evt m tommel finger,kjenn om det er komp.
            www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
            CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
            +++

            Comment


            • #7
              En måte å få sjekka setup på uten å demontere er følgende.

              Ta av eksosen og hell inn afterrunolje i eksosporten når bilen er opp ned og med stempel i bunn.

              Hell en god del, og så turner du svinghjul opp, da skal det være skikkelig motstand. (forutsatt at toppen er skrudd til og pluggen er i) Ikke turn over, men hold den nesten i topp og kjenn etter om trykket gir seg eller at du ser bobling ut av eksosport. Hvis du ser bobling eller trykket gir seg så kan du kaste setup langt vekk. Da er det gåent.
              Hvis motor ellers er ok, med råde, veiv og lager, så kan du jo vurdere om du vil koste på den ett nytt setup.
              TEAM ELEFUN

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X