Det sies vel at temperaturen bør ligge rundt 100-120C, og ikke over 135.
Jeg har en Savage med STS D30M.
Denne er nesten umulig å holde på så lav temperatur, med mindre jeg stiller den helt latterlig rikt. Selv om jeg stiller den så den ryker mye, uansett gasspådrag, så er den vanskelig å holde under 135C, og den går gjerne opp i 155 C.
Hvor farlig er det egentlig å la den gå på rundt 140-150C ? Den ryker altså mye, så det er tydelig den får nok fuel.
Motoren har gått ca. 6 liter nå, og har MASSE kompresjon. Disse er kjent for å holde lenge, og må gjerne kjøres 8-10 liter før de løsner ordentlig.
Jeg kjører med rapicon 25/11,5% nå. Har også prøvd model technics og byron uten at det ga noen forskjell.
Jeg har prøvd diverse plugger, både kald og medium.
Skal jeg stille den så den holder seg under 120C, så må den gå så rikt at fuelen nesten renner uforbrent gjennom, og den går så dårlig at det ikke er noe poeng å kjøre.
Jeg har en Savage med STS D30M.
Denne er nesten umulig å holde på så lav temperatur, med mindre jeg stiller den helt latterlig rikt. Selv om jeg stiller den så den ryker mye, uansett gasspådrag, så er den vanskelig å holde under 135C, og den går gjerne opp i 155 C.
Hvor farlig er det egentlig å la den gå på rundt 140-150C ? Den ryker altså mye, så det er tydelig den får nok fuel.
Motoren har gått ca. 6 liter nå, og har MASSE kompresjon. Disse er kjent for å holde lenge, og må gjerne kjøres 8-10 liter før de løsner ordentlig.
Jeg kjører med rapicon 25/11,5% nå. Har også prøvd model technics og byron uten at det ga noen forskjell.
Jeg har prøvd diverse plugger, både kald og medium.
Skal jeg stille den så den holder seg under 120C, så må den gå så rikt at fuelen nesten renner uforbrent gjennom, og den går så dårlig at det ikke er noe poeng å kjøre.
Comment