Announcement

Collapse
No announcement yet.

os5 eller OS8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os5 eller OS8

    kjører en team losi 8eigth, og har brukt OSa 5 plugger, men de ryker ganske fort. er det fordi jeg stiller inn motoren feil eller kan det være at de rett og slett ikke er sterke nok til motoren jeg har på bilen? når jeg kjøpe den sto det en OS 8 plugg i.

    motoren som står på bilen er en: dynamite 21 motor.

  • #2
    Hvis de går veldig fort er det nok motoren som har feil instilling.. (Les mer om det rundt omkring her på forumet )

    Jeg synes #8 pluggene er veldig gode, men så har jeg heller ikke prøvd A5, men det virker som #8 pluggene er mest populære...
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

    Comment


    • #3
      innstilingene er vel ikke helt 100% det vet jeg, men jeg er usikker på hvor langt ute jeg skal kjøre med HSN, den erganske langt ute nå og skulle tror den får nok, er det andre skruer som kan stilles på for at bilen ikke blir så varm?

      Comment


      • #4
        Du bør stille på LSN også
        O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
        Kthxbye

        Comment


        • #5
          den er grei.. bilen går veldig fint, det er bare det at den blir utrolig varm, og så må den kjøles før den vil mer..

          Comment


          • #6
            Da blir den overopphetet, og det er ikke bra for motoren, da får den altfor lite smøring!
            Kommer det godt med eksos ut når du akselererer?

            Hvillen fuel bruker du forresten?
            O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
            Kthxbye

            Comment


            • #7
              kommer fint med fuel, og det er ikke lite smøring. kjører på 12% olje. hadde den ikke fått nok smøring hadde den skjært seg når den stoppet, noe den ikke har gjort!

              Comment


              • #8
                Originally posted by jokke88 View Post
                kommer fint med fuel, og det er ikke lite smøring. kjører på 12% olje. hadde den ikke fått nok smøring hadde den skjært seg når den stoppet, noe den ikke har gjort!
                Au da.....
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  Er det Jero du kjører på?
                  O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                  Kthxbye

                  Comment


                  • #10
                    kjører på MRF. mente å skrive at det kom fint med oksos hehe.. jeg vet ikke helt, kan godt hende jeg bare må stille inn alt på nytt of prøve meg framover, er veldig usikker.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by casevac View Post
                      Au da.....
                      hva mener du med: au da? er det noe som er helt tullerusk med bilen min?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jokke88 View Post
                        hva mener du med: au da? er det noe som er helt tullerusk med bilen min?
                        Det var dette jeg reagerte på:
                        Originally posted by jokke88 View Post
                        kommer fint med fuel, og det er ikke lite smøring. kjører på 12% olje. hadde den ikke fått nok smøring hadde den skjært seg når den stoppet, noe den ikke har gjort!
                        Først sier du at den blir veldig varm, det er for det første det som gir deg stort forbruk av plugger. For det andre så skjærer den seg ikke i tradisjonell forstand, men du sliter ut motoren din når du kjører den så magert at den blir veldig varm.
                        For det tredje så er ikke røyk ensbetydende med at den får det den skal ha, det kan du konkludere med når den blir veldig varm og du har høyt forbruk av plugger.

                        Det er mange ting som kan gi deg unormalt høy temp:
                        - Justering (hsn/lsn og tomgang)
                        - Luftlekkasje (falsk luft)
                        - overkompresjon (for høy nitro %)
                        - Motstand/friksjon i drivlinja (fra clutch til hjul)
                        - for varm plugg (men den blir ikke mye for varm av dette alene, men det kan gi overkomp, og ødelagt glødetråd osv osv)

                        Har du rusk i motoren så merkes ikke det mye på tempen, men det tar plugger, og det er bare et tidsspørsmål før motoren er toast). Rusk i motoren kan være en avbrent glødetråd, det er jo alltid no dritt.

                        Hvordan kjørte du inn motoren din?
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #13
                          jeg kjøpte bilen brukt, så jeg har ikke kjørt den inn selv desverre.. sur luft tviler jeg på at det er, men det kan være rusk i mototren, det må jeg vel nesten skru opp å se etter..og eventulet finne fabrikk innstillinger på motoren å stille inn på nytt neste gang keg kjører.

                          kan også være fuelen som er noe dritt, jeg har alrdi likt den, men prøvde ett annet merke å da har begge bilene mine gått på en helt annen måte og pluggene har vart lengere. så kan hende jeg prøver denne typen før jeg i det hele tatt begynner og skr på noe.

                          takk for svar, er litt greit å ha andres meninger om ting

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jokke88 View Post
                            jeg kjøpte bilen brukt, så jeg har ikke kjørt den inn selv desverre.. sur luft tviler jeg på at det er, men det kan være rusk i mototren, det må jeg vel nesten skru opp å se etter..og eventulet finne fabrikk innstillinger på motoren å stille inn på nytt neste gang keg kjører.

                            kan også være fuelen som er noe dritt, jeg har alrdi likt den, men prøvde ett annet merke å da har begge bilene mine gått på en helt annen måte og pluggene har vart lengere. så kan hende jeg prøver denne typen før jeg i det hele tatt begynner og skr på noe.

                            takk for svar, er litt greit å ha andres meninger om ting
                            Hvorfor sier du at du tviler på at det er falsk luft,eller sur luft som du kaller det? Har du testa den for lekkasje? Jeg holder nå en knapp på det iallefall.Mener det er ganske typisk hvis den blir for varm uansett hvor mye du gir den,pluss da avbrendte glødetråder i motoren.
                            Når man er for gammel til å være et dårlig eksempel, nøyer man seg med å gi gode råd.

                            Comment


                            • #15
                              kan jo være at den tar inn falsk luft.. men jeg tror ikke det skal være problemet. luftfilteret osv skal være ok, men jeg kan godt bytte for å være sikker
                              vet ikke hvor mye mer kjøring det blir framover, men jeg skal sette på nytt filter og stille inn alt på nytt så får vi se.. motoren skal jeg også få skrudd opp og sett på

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X