Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensinfilter eller ikke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bensinfilter eller ikke?

    Har ett bensinfilter på bilen min, men er dette noe vits og ha når jeg også har det i bensin tanken?
    kjører bilen min ganske rikt, og den blir alikevel utrolig varm. Kan dette ha noe med bensinfilteret, eller kommer det like mye drivstoff til motoren selv om dette sitter på? går det eventuelt an å kjøpe ett som er større?

  • #2
    Lønner seg og ha et fuelfilter, det er en ekstra sikring mot at du ikke får noe sjit i mororen. Tviler veldig sterkt på at det har noe med fuelfilteret og gjøre. Du kan kjøpe et som er større, men du vil nok ikke merke noe forskjell, annet enn at bilen kan ligge litt lengre på hodet osv...

    Comment


    • #3
      da får jeg vel bare prøve og kjøre enda litt rikere
      Tviler på at jeg trenger større filter hvis alt det gjør for meg er at jeg kan ligge lengere på taket, det er ikke det jeg har planer om.. hehe..
      åpnet det i dag, men jeg kunne ikke se at det var noe skitt i filteret, og gjorde ikke noe med det.. men er det mulig og rense det eventulet blåse det reint hvis det skulle bli tett? har skrudd mye på vanlige biler, men det ser litt smått og spinkelt ut det som sitter på rc bilen.

      Comment


      • #4
        Jeg pleier og skru opp filteret og vaske/blåse reint avåtil ja

        Comment


        • #5
          Hvis du ser at det er mer luft i slangen etter fuelfilteret enn det er før, ja da sier det seg selv.
          Fuelfilter er ikke et must, det er en ekstra potensiell feilkilde. Men det er en billig forsikring, forsikre deg om at det står riktig vei, ja det er forskjell på det...
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            skal se på det holder på å gjøre rein hele bilen, så kan ta en titt på det.
            ellers tror jeg ikke det er mye luft i slangene, men jeg har ikke sett etter, for å sjekke akkurat det. men takk for svar, nå har jeg litt mer vitenskap om det hvertfall

            Comment


            • #7
              det sitter to filtere på bilen det ene sitter i selve tanken, å det ser ut som om det er noe som skal være der, det andre er satt på utenom og koblet på slangen. kan det være en mulighet for at det er vanskelig og få igjennom nok bensin når det er to filter, eller skal ikke dette ha noe og si?

              Comment


              • #8
                I min forrige bil, en Sintech 1:8 truck, var det kun filter i bunn av tanken. Brukte aldri filter på slangen. Var meget nøye med å rengjøre tanken rundt påfyllingen når jeg måtte tanke opp. Hvis du synes den går magert, og at det ikke nytter å justere den, sjekk om du har trykk i tanken. Hadde det problemet på min. Skavet av litt på påfyllingstussen slik at lokket tettet godt.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X