Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan vet jeg om clutchen er gåen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan vet jeg om clutchen er gåen?

    Bilen vil ikke starte, svinghjulet bare går rundt mens drevet humper over en kompresjon i ny og ne.

    Hadde alt oppe i stad og det kan se slitt ut, men jeg har ikke ide om hvordan den skal se ut inni der om det skal funke.

    Strammet bra til i stad, men det virket som om det løsnet igjen... ganske lenge siden jeg monterte dette sammen så jeg husker veldig lite av dette.

    Bilen er en Kyosho inferno mp5 med Novarossi motor - men det har vel lite å si hva type bil det er
    Last edited by bebe; 20 October 2009, 17:31. Reason: posten ble lagt inn på en iPhone - trengte å legge til litt
    Børre Bratvold ´72
    // Kyosho Inferno MP5

  • #2
    30 som har lest og ingen som vet dette?

    jøss
    Børre Bratvold ´72
    // Kyosho Inferno MP5

    Comment


    • #3
      Ehh..kanskje ikke så lett å skjønne problemet?

      Hva strammet du til? Du hadde alt oppe sier du, hva er alt? Er det clutchen du mener?
      Er helt normalt at svinghjulet går rundt og drevet står stille. Men det igjen har ikke noe med at motoren ikke starter.

      Har du prøvd ny plugg, kommer det fuel frem til forgasser? Snorstart eller boks?

      Ett bilde kanskje? Kjenner du noen som kan vise deg fysisk så er det alltid det beste.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Lenge siden du monterte sier du. Har du "frisk" bensin? Gammel bensin er ikke bra, sjekk at pluggen gløder bra. Sett skruene på forgassern til "default".

        "Strammet bra til i stad, men det virket som om det løsnet igjen..."
        Går clutch-klokka di rundt uten at svinghjulet går? Hørtes nesten ut som at den sto fast, noe den ikke skal.

        Comment


        • #5
          Når bilen står på startboksen så drar bare svinghjulet rundt, uten motstand.
          Børre Bratvold ´72
          // Kyosho Inferno MP5

          Comment


          • #6
            Først nå kom jeg jo på at svinghulet går rett på akslingen - noe må ha skjedd inni motoren. men den hadde kompresjon i går da jeg hadde den ute.

            Da må den ut igjen og deles...

            Jeg tenkte først at den startet via clutchen, men det gjør den såklart ikke
            Børre Bratvold ´72
            // Kyosho Inferno MP5

            Comment


            • #7
              har du stramma mutteren som fester svinghjulet til veiva da? hvis den er løs, så vil svinghjulet bare snurre...
              Jon Rune Fladmark 1980
              Søgne/Kristiansand,
              Team Smallsize, Team Losi 8ight 2.0, Spektum DX3S, Team Losi Fuel

              Comment


              • #8
                Det er veldig enkelt å skru ut motoren og åpne alt og se.
                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                Comment


                • #9
                  Det høres ut som at svinghjulet er løst. Stram muttern som holder svinghjulet og sjekk at clutchklokka snurrer fritt når alt er montert.

                  Comment


                  • #10
                    Det stemmer som dere sier - jeg var virkelig redd for at at det var noe skikkelig galt inni motoren, at veiva eller råden hadde brukket...

                    Svinghjulet var løst - Phuuu!

                    takk for all hjelp!
                    Børre Bratvold ´72
                    // Kyosho Inferno MP5

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X