Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når begynner en nitro motor generelt å bli sliten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når begynner en nitro motor generelt å bli sliten?

    Jeg bare lurte på når en motor begynner å bli sliten. Har kjøpt en LRP .28 motor, og har ikke startet den enda -- men lurer på når det er lurt å begynne å installere nye stempel osv basert på hvor mye nitro som har gått igjennom en motor?

    Er 6l f.eks veldig mye nitro til å ha gått igjennom en motor?
    "We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.

    http://premutos.deviantart.com

  • #2
    Aner ikke hvor mange liter som skal til, men jeg kan hjelpe deg med at når kompen i motoren forsvinner, da skifter du setup.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Et tegn på at motoren begynner og bli sliten er at den blir ustabil. Dvs at den ikke holder tunen og blir generelt ganske kranglete.

      Etter 6 liter begynner den og bli ferdig innkjørt, så det er absolutt ikke mye!

      Hvor lenge en motor holder kommer helt ann på hvordan den blir behandlet, hvordan fuel man kjører på, hvordan den er kjørt inn osv. - med andre ord ingen fasit. Men en god motor bør man få endel liter ut av.

      Mange anbefaler og bytte råde når motoren er ferdig innkjørt, den får endel juling under innkjøring så det er ikke så dumt og gjøre

      Comment


      • #4
        Ved riktig bruk kan du vel forvente 20-35 liter. Men dette kommer jo veldig ann på om du er flink med vedlikehold og ikke kjører for lean.
        Håvard Haugland - 93 mod
        * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
        Team www.microracing.se

        Comment


        • #5
          Jeg hadde en tilsvarende motor (Nosram), den gikk holdt 42 liter med ufin kjøring.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X