Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor kveles når jeg prøver å kjøre den litt mer mager. Noen som har peiling hvorfor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor kveles når jeg prøver å kjøre den litt mer mager. Noen som har peiling hvorfor?

    Ok, så jeg har byttet til meg en Savage X med en LRP .28 i den. I følge forrige eier, så har den blitt kjørt rundt 4 liter totalt. Den har plenty av krefter, kjører helt fint, går på bakhjulene 90% av tiden, og da som regel på hodet selv om den har wheelie bar, men når jeg prøver å gjøre den "litt" mer mager, eller minske på all den røyken som kommer ut av pipen, så kveles den.

    Det tar litt tid, men jeg kjørte den helt fint opp til 90 grader eller mer og den virket helt fint og dauet ikke med mindre jeg stilte inn LSN eller HSN forbi et visst punkt -- da kveltes den, bogget ned. Nå har jeg stilt inn LSN og HSN så langt jeg kan, og bare 1/10 runde mer på en av dem så dør den enten på LSN, altså på lavt turtall, eller på HSN, på høyt turtall. Det kommer plenty av røyk ut osv, dauer ikke pga. høy temperatur eller noe slikt, bare hvis jeg stiller den mer inn.

    Nå er jo spørsmålet.. hvorfor kan jeg ikke kjøre den mer mager? Den kjører jo helt fint og har masse styrke, og dauer ikke på noe temperatur. Jeg bare lurer på HVORFOR dette skjer, og tenker det er en av disse;

    1. Jeg kjører den på 30% nitro (24% olje.). Den trengs litt tid til å bli vant med denne nitroen.

    2. Pipen er for trang, men dette er en tune pipe som har blitt anbefalt av veldig mange til denne motoren (Dynamite Platinum 053.).

    3. Det er noe dritt i forgasseren f.eks, så når nålene når et visst punkt så kommer det ikke noe luft i det hele tatt.

    4. Den er ikke ferdig innkjørt.

    Disse er de eneste problemene jeg kan tenke meg, siden den dauer "bare" etter et visst punkt på nålene, og ikke noe annet.

    Er det noe mer, eller har noen en annen teori om hva som kan være galt? Siden den funker helt fint på høye temperaturer, og har masse styrke, så er det jo rimelig sikkert at selveste motoren er OK. Eller?

    Og med en LRP .. er det noen som har opplevd at du IKKE får bilen på bakhjulene? At du bare får det til 90% av tiden f.eks? (Altså en bil som kan gå på bakhjula.) Bare spør om dette for å få en viss ide om styrken til denne motoren.
    Last edited by dj_sparky; 29 April 2010, 21:20.
    "We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.

    http://premutos.deviantart.com

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X