Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI .21 kompresjon problemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI .21 kompresjon problemer.

    Heisann!

    Har handlet en brukt Hpi trophy 3.5 å angrer nå.
    den forrige eieren vet jeg ikke hva har holdt på med... måtte åpne motoren å rense ut sand imellom kjøleribbene å plata pluggen sitter på, før jeg fikk start første gangen.
    nå har jeg fått start, men etter litt kjøring mister motoren all kompresjojn igjenn å må vente en dag før den er seg selv igjenn. har prøvd å justere etter på low å high, men hjelper ikke. vet det ikke er noe der, for har hatt nitrobil i 7 år;P
    Noen som har opplevd dette før?
    Ut på tur - signatur...

  • #2
    Høres ut som motoren er utslitt hvis den går greit når den er kald og blir kranglete når den er varm. Du kan prøve og ta ut foring/stempel og se hvor langt opp du får pressa stempelet, det skal ikke komme over kanten på foringen!

    Comment


    • #3
      Hehe. en kar som tok kontakt etter at jeg posta å sa at bilen min var solgt som delebil her på forumet, da motoren ble fylt med grus, da luft filteret datt av. så er jo en liten svindel ute å lurer fant jeg ut.

      noen som vet råd? skru istykker alt å bade i WD-40?
      Ut på tur - signatur...

      Comment


      • #4
        Stemmer, var min bil.. Og motor havarerte og ble byttet slik den var... Er flere andre ting også inni bildet... som at jeg mangler deler til bilen han byttet imot (en Losi 8ight Truggy) som han nekter og sende, da han påstår at startboxen ikke virker. (den var da ca 1-1 1/2 mnd gammel ca og kjøpt på globy)
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Originally posted by l3rr1 View Post
          Hehe. en kar som tok kontakt etter at jeg posta å sa at bilen min var solgt som delebil her på forumet, da motoren ble fylt med grus, da luft filteret datt av. så er jo en liten svindel ute å lurer fant jeg ut.

          noen som vet råd? skru istykker alt å bade i WD-40?
          Det er gjort, Både i WD40 og så badet invendig i nitro...
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Da ble det ny motor på meg. for slipper ikke unna problemer med denne i framtiden.

            til alle andre.. ikke handle av RcTralle her på forumet. dårlig erfaring med det =/
            Ut på tur - signatur...

            Comment


            • #7
              Originally posted by l3rr1 View Post
              Da ble det ny motor på meg. for slipper ikke unna problemer med denne i framtiden.

              til alle andre.. ikke handle av RcTralle her på forumet. dårlig erfaring med det =/
              får vell kremte og humre meg enig der.
              | Spektrum DX8|
              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X